Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II pomoc z zakupie


andrzejjj9616

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zastanawiam się nad zakupem renault megane w wersji kombi. Budżet wynosi 10tys zł.  Intresuje mnie auto w lpg najlepiej 1.6. Znalazłem takie oto auto: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ID6zDb3l.html#bae5869d4d . Oczywiście auto przed zakupem pojedzie do aso w celu sprawdzenia wszystkiego. Jak wyglada sprawa z usterkami? Pytam na takim forum bo wiadome ze większość opinii w internecie to ludzie którzy trafili na jakiś bubel podczas zakupu. Zdaje sobie sprawę z problemów z elektroniką ale nie chce auta które stanie mi w drodze po środku lasu. Czy w takim budżecie jest sens szukania polifta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie za podaną przez Ciebie kwotę można znaleźć coś poliftowego, a niektórzy tu nawet piszą, że będą sprzedawać Megane III z pocz. produkcji (2008) niedługo za podobną kwotę. Pytanie jak z dostępnością akurat 1.6 16V, bo to silnik, który szybko schodzi, jeśli auto jest sensowne. Ja mam 10-letnie, z tym że 1.5 dCi, z przebiegiem <140 kkm, to powiem Ci, że ślady zużycia widać wszędzie: na lakierze, we wnętrzu, coś tam skrzypi - także tego typu auto raczej nie będzie wyglądało jak nowe, zwłaszcza z przebiegiem >200 kkm.

 

W poliftowym są lepsze światła przednie, ale mogą wymagać regeneracji (soczewki lub polerowanie kloszy). Ja bym szukał z fabrycznym radiem - chyba, że w tym co przywołałeś pilot przy kierownicy ma pełną funkcjonalność - nie powiem, można się uzależnić.

 

I taka dygresja na koniec: nawet nowy samochód może stanąć w lesie, a co dopiero mocno używany >10-latek :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę że to nie nowe auto i będzie wyglądać jak będzie. Poprzednio miałem mazde przy której nie było żadnych dodatkowych wydatków a i tak musiała wylądować na złomie bo podłoga i podłużnice to ser szwajcarski był... Zainteresowało mnie megane ponieważ te auta są w lepszym stanie niż niezniszczalne vw i o wiele tańsze. Radio pewnie jest niefabryczne bo orginalne mogło miec jakies problemy. Jak wyglada sytuacja z karta? Tak samo jak w lagunie czy troche lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 13-letnie Megane II i dół auta wygląda wręcz idealnie, ani śladu korozji. Trzeba tylko pomyśleć nad zabezpieczeniem miejsc, gdzie podkłada się lewarek, a tak to super. Drobna korozja powierzchowna na niektórych elementach zawieszenia, ale nic poważnego i niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ws. korozji: w zeszłym roku musiałem podmalować progi od spodu "barankiem", w jednym miejscu, na styku progu i błotnika przedniego coś tam również się pojawiło, ale tak to faktycznie póki co jest spokój, a i od spodu samochód wygląda bardzo dobrze. Z tym, że mój jest już po lifcie. Faktycznie miejsca na lewarek trzeba kontrolować - ja sam zmieniałem koła przez kilka lat, więc ich >>intensywnie<< używałem :-) Aha, ja jeżdżę bez chlapaczy - ponoć trochę w tej kwestii pomagają.

 

Co masz na myśli pytając o kartę? Karta jest, jak masz wersję bezkluczykową (Hands Free), to karty do slotu nie wkładasz, jak nie masz - wkładasz. W karcie jest bateria, ja chyba w ciągu ponad 5 lat raz wymieniałem, a może i nie :?: (nie pamiętam). Jak spadnie taka 10-letnia karta, to lubi pęknąć, więc trzeba uważać :-) Różnica pomiędzy Laguną II a Meganem II w kwestii kart jest zdaje się taka, że z Laguny nie da się jej wyjąć po odpaleniu, a z Megana można - korzystałem wielokrotnie, przydaje się (oczywiście w wersji bez Hands Free).

Edytowane przez konwil
Literówka; uzupełnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym że megane jest dobrze zabezpieczone przeciwko korozji dlatego jest obecnie moim faworytem pod względem wyboru auta. Poprzednia mazda z 2003r wylądowała na złomie bo jak się okazało wszystko trzymało się na baranku i nawet nie było do czego spawać. Lepiej szukać auta  hands free czy im mniej elektroniki tym lepiej? W razie pęknięcia można chyba przełożyć płytkę do innej obudowy? 

Edytowane przez andrzejjj9616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii systemu bezkluczykowego są dwa toku rozumowania, wg mnie, 1. jest to wygodne (choć ja nie mam, więc teoretyzuje), na pewno fajnie jest tego używać, 2. masz rację, że jak coś jest, to może się i zepsuć, ale nie popadajmy w paranoję. Teść miał Megana z 2005 roku przez ładnych kilka lat, system HF działał, samochód parkowany pod chmurką, nic się złego nie działo. Ktoś tu pisał, że w razie zgubienia, uszkodzenia jest problem z dorobieniem karty HF. Bez tego systemu problemów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Podepnę się tematu bo staram się również znaleźć taką samą Meganke(silnik z gazem, wersja nadwoziowa kombi oraz budżet około 10-11 tysięcy) co założyciel temat andrzejjj9616.

Znalazłem taki oto egzemplarz i czy mógłbym was użytkowników już posiadających o jakieś opinie na jego temat? Sprzeedający (handlarz) twierdzi że wszystkie szyby są z jednego rocznika, auto bezwypadkowe oraz posiadające raczej oryginalny choć w to ostatnie wątpię.

Komputer pomiędzy zegarami taki duży chyba rzadko się zdarza z tego co zauważyłem w ogloszeniach. Rozumiem że to jakaś bardzo bogata wersja wyposażeniowa?

Odnośnie instalacji LPG jest ona produkcji REG OMVL. Nie jest zbyt popularna to marka w Polsce więc mam obawy co z jej późniejszym serwisem...

Link do auta:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ID6zRg0h.html#1744188598

Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieję że uda mi się kupić jakąś ładną megankę w rozsądnych pieniążkach : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matloszewski nie było takiej wersji kolorystycznej wnętrza - na 100%. Ogólnie to chyba wersja wyposażeniowa Dynamique, wnętrze powinno być szare, a nie z elementami kremowymi, a w ogóle to schowek jest albo z fazy I, albo z tańszej wersji wyposażeniowej - brak mu ozdobnej listwy. Cena b.niska jak na wyposażenie; wg mnie samochód mocno niewiarygodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę zgadzam się z @konwil. Dodatkowo wydaje mi się, że rączki od zamykania od środka drzwi po prawej i lewej stronie mają inne kolory? Niezbyt dokładnie widać.

Kremowy schowek i okolice ustania świateł, a obudowa radia już czarna. Miałem MII z takimi dodatkami ale to było LuxePrivilege i tak to wyglądało:

image.thumb.png.2a8a2de4c1c25a79e5c5d6e2eb5a98a9.png

Oczywiście można przyjąć, że ktoś tak jak wielu z nas coś zmienia, ulepsza, dodaje, itp. ale to autohandel więc trzeba mieć się na baczności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet no właśnie, ale zasadniczą częścią ten wersji kolorystycznej jest kremowa kierownica (a przyciski od tempomatu czarne...). Jeśli ktoś zrobił to celowo, to nie trafił w mój gust :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam bardzo za odpowiedzi. Odpuściłem ten egzemplarz o którym była mowa. Teraz mam na tapecie inny bez gazu, czysta benzynka:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-ii-2-1-6benz-bogata-wersja-8-kol-okazja-ID6zI3NV.html

 

Co o tym myślicie? Podobno bezwypadek zresztą jak wszystkie :-D Szyby z jednego roku, lakier niby cały oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!