Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampy DRL w kloszu a LED "łyżwy"


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Posiadam Megane III 2012 HB, który ma czujnik zmierzchu i funkcję DRL (można ją aktywować w desce rozdzielczej). Samochód niestety miał uszkodzone reflektory z wbudowanym DRL, a poprzedni właściciel założył lampy bez opcji DRL.

Mam jednak oryginalne lampy dzienne LED "łyżwy" i zastanawiam się czy istnieje możliwość ich podłączenia.

Po wstępnych oględzinach, wiem już jak je fizycznie zamontować, jednak myślę że brakuje mi dodatkowej wtyczki 3 pinowej do świateł LED, mam dwie wtyczki jedną 3 pinową do silniczka regulacji lamp, i drugą podłączona do reflektorów.

Potrzebowałbym wiedzieć:

 - Czy jest możliwe podłączenie dodatkowych LED "łyż" do samochodu który miał DRL w reflektorach?

 - Czy jest możliwe że instalacja eletryczna pod LED jest w samochodzie, i gdzie mogłaby biec?

 - Gdzie znajduje się moduł do którego należałoby się podpiąć przewodami z LED?

 - Czy jest możliwe, wkłuć się w żyłę DRL z reflektora, i gdzie podłączyć pozostałe dwa piny z LED'a

Byłbym wdzięczny za linki, schematy albo instrukcje osób które już takie coś robiły. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem konkretnych informacji czy jest takie coś możliwe.  

20180308_111201.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

stoję przed tym samym tematem, zamontowałem ledy tzw. łyżwy zamiast zaślepek i teraz muszę podciągnąć zasilanie, na wstępie myślałem że ta druga 3pin kostka jest od dziennych i po zeszlifowaniu występu na wtyczce podpiąłem do led ale to jest zasilanie do silniczka regulacji lampy,

Jednym szybkim i rozsądnym rozwiązaniem jest pociągnięcie zasilania z żarówek dziennych z lampy a dokładniej wpiąć się w wiązkę i będą tylko świeciły gdy będą wyłączone światła mijania i drogowe.

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też zrobić prostu układ oparty na przekaźniku. Zasilanie po stacyjce, podłączyć sterowanie przekaźnika pod zasilanie pozycji i w zasadzie tyle.

Lampy włączą się po odpaleniu silnika i wyłączą po włączeniu świateł mijania.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pewnie mam wszystko co potrzeba, pogrzebałem chwilę na necie i wszystko jest,

pinologia led;

1 - masa
2 + 6 Wat
3 + 1.7 Wat

 

Jak wcześniej pisałem, możemy kupić fragment wiązki od sterowania silniczkiem tylko obcinamy zewnętrzny występ który przeszkadza i wtyczka wchodzi w led; w mojej wersji żarówki dzienne i pozycyjne mam w lampie a rocznik 2013/14; obcinamy zasilanie z wiązki na lampę i dajemy na ledy, pin 2 dzienne a pin 3 pozycja, w aucie z fabrycznym ledem żarówka pozycji jest z lampie ale nie świeci, tak wyczytałem z info na forum ale jeszcze sprawdzę u sąsiada bo on ma oryginał z ledami a ja mam zaślepki ( miałem )

Zobaczę co wyjdzie w praktyce jak kupię kostki i podepnę.

 

Info dla osób chcących zamontować do pierwszych modeli Megane III fabryczne tzw. łyżwy pod lampę,

1. lampę możemy zostawić swoją tylko drobna przeróbka, obcięcie dolnych zaczepów i kołka, wchodzi w ślizg po lifcie,

2. kupujemy ślizg od wersji po lifcie i możemy przykręcić ledy bo w pierwszej wersji jest brak mocowania.

3. wymiana zderzaka lub rzeźba swojego tak by wszedł led.

 

Kostki dobrałem u kolegi który rozbiera auta, obciąłem zasilanie z żarówek w lampie i podprowadziłem do LED, wszystko działa.

 

Edytowane przez s27
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!