Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego w TCe 1,2 130 KM


ABCMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów, mam duży problem z sprawdzeniem poziomu oleju silnikowego w moim TCe 1,2 130 KM. Zawsze to robię rano w garażu o płaskim podłożu. Jednak odczytane poziomy z bagnetu z różnych (kolejnych) dni mogą się różnić o kilka mm. Raz wyżej, a raz niżej. To wygląda jak jakaś ilość oleju się chowa i czasami wylewa się do miski, czasami nie. Lub miska z jakichś powodów jest różnie pochylona. Biorę pod uwagę to, że benzyna może się dostać do oleju, ale to też nie jest logicznym wyjaśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mi też ciężo dopatrzeć stan,bagnet długi pokręcony zawsze gdzieś się umoczy olejem i jest oczopląs!Jeśli olej świeży,czysty to już całkiem kiepsko.Mam jedno miejsce na bagnecie i do niego się odnoszę podczas kontroli~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.04.2018 o 13:03, ROBRAT napisał(a):

~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

Rozwiń  

W MIV chyba tych kropek nie ma...albo jeszcze ich nie odkryłem. Wiem, że w MIII podczas uruchamiania silnika należy wcisnąć jeden z przycisków od komputera pokładowego aby wyświetlić stan oleju. Dajcie znać czy jest ta opcja w "czwórkach"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.04.2018 o 16:53, mikolaj72 napisał(a):

W M3 było więc nie wiem czemu w M4 Renault z tego zrezygnował.

Rozwiń  

Nie ma sensownego wytłumaczenia. Pewnie zdecydowały koszty. Podobnie zastanawiamy się w innym temacie dlaczego do MIII nie przeniesiono wielu fajnych i funkcjonalnych rozwiązań, które były w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mich64 i tak łatwiej się sprawdza olej w 3 niż w 2 gdzie połamałem trzy bagnety. W 3 jest lepiej uformowany i wchodzi/wychodzi bez większego oporu tylko trzeba odpowiednio nim zakręcać i nie ciągnąc/pchać za korek tylko za banet przy jego wejściu.

Panowie mający MIV, jaki jest bagnet w MIV? Dziwi mnie, że nie mogą lub nie chcą zastosować zwykłego, prostego, metalowego bagnetu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w 1,2 Tce jest metalowy bagnet świder dopiero przy końcu gdzie skala prosty ale wg.mnie ciężko o odczyt chyba że olej smoła.W M2 1,6 był plastikowy krótki nigdy nie miałem z nim problemu a to chyba ten sam silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ten sam. Ja w MII 1.5 101KM miałem bagnet prosty ale on się załamywał w kanale i jakoś skręcał. Miał tendencję do pękania. W MIII mam widocznie uformowany w taką jakby spiralę ale dalej plastikowy. Nie jest krótki.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 18.04.2018 o 18:56, ROBRAT napisał(a):

Miałeś dci w M2?

Rozwiń  

Tak. Tam był prosty dość długi bagnet ale skręcał i obracał się w rurce.

  W dniu 18.04.2018 o 18:56, ROBRAT napisał(a):

Ja piszę teraz o twoim M3

Rozwiń  

Ja też :-) Jest długa, plastikowa, uformowana w spiralę miarka.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!