Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego w TCe 1,2 130 KM


ABCMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów, mam duży problem z sprawdzeniem poziomu oleju silnikowego w moim TCe 1,2 130 KM. Zawsze to robię rano w garażu o płaskim podłożu. Jednak odczytane poziomy z bagnetu z różnych (kolejnych) dni mogą się różnić o kilka mm. Raz wyżej, a raz niżej. To wygląda jak jakaś ilość oleju się chowa i czasami wylewa się do miski, czasami nie. Lub miska z jakichś powodów jest różnie pochylona. Biorę pod uwagę to, że benzyna może się dostać do oleju, ale to też nie jest logicznym wyjaśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mi też ciężo dopatrzeć stan,bagnet długi pokręcony zawsze gdzieś się umoczy olejem i jest oczopląs!Jeśli olej świeży,czysty to już całkiem kiepsko.Mam jedno miejsce na bagnecie i do niego się odnoszę podczas kontroli~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ROBRAT napisał:

~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

W MIV chyba tych kropek nie ma...albo jeszcze ich nie odkryłem. Wiem, że w MIII podczas uruchamiania silnika należy wcisnąć jeden z przycisków od komputera pokładowego aby wyświetlić stan oleju. Dajcie znać czy jest ta opcja w "czwórkach"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mikolaj72 napisał:

W M3 było więc nie wiem czemu w M4 Renault z tego zrezygnował.

Nie ma sensownego wytłumaczenia. Pewnie zdecydowały koszty. Podobnie zastanawiamy się w innym temacie dlaczego do MIII nie przeniesiono wielu fajnych i funkcjonalnych rozwiązań, które były w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mich64 i tak łatwiej się sprawdza olej w 3 niż w 2 gdzie połamałem trzy bagnety. W 3 jest lepiej uformowany i wchodzi/wychodzi bez większego oporu tylko trzeba odpowiednio nim zakręcać i nie ciągnąc/pchać za korek tylko za banet przy jego wejściu.

Panowie mający MIV, jaki jest bagnet w MIV? Dziwi mnie, że nie mogą lub nie chcą zastosować zwykłego, prostego, metalowego bagnetu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w 1,2 Tce jest metalowy bagnet świder dopiero przy końcu gdzie skala prosty ale wg.mnie ciężko o odczyt chyba że olej smoła.W M2 1,6 był plastikowy krótki nigdy nie miałem z nim problemu a to chyba ten sam silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ten sam. Ja w MII 1.5 101KM miałem bagnet prosty ale on się załamywał w kanale i jakoś skręcał. Miał tendencję do pękania. W MIII mam widocznie uformowany w taką jakby spiralę ale dalej plastikowy. Nie jest krótki.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ROBRAT napisał:

Miałeś dci w M2?

Tak. Tam był prosty dość długi bagnet ale skręcał i obracał się w rurce.

1 minutę temu, ROBRAT napisał:

Ja piszę teraz o twoim M3

Ja też :-) Jest długa, plastikowa, uformowana w spiralę miarka.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!