Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

 

3 minuty temu, tomi222 napisał:

Ja kupiłem megankę niedawno z przebiegiem prawie 170tys,ale auto pracuje cichutko...

Co ciebie skłoniło na zakup? I jakie masz zdanie na temat elektryki w tym modelu bo podobno lubi płatać figle.Odnośnie chipa dzwoniłem po kilku warsztatach i więcej jak 130nie chcą podnosić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest trochę inna sytuacja niż w Polsce,ponieważ ja patrzę również na koszty podatku ekologicznego/zielonego.

W każdym bądź razie miałem mały wybór,ale konktetnie wiedziałem co chcę.

Wybierałem między astrą k kombi,focusem mk3  lifting kombi,kadjarem,qashqai'em i meganką IV kombi-wszytko diesle.

Astra k ma jakieś tam bolączki (chyba z łańcuchem rozrządu),które są bardzo kosztowne,ale ogólnie auto ładne,sporo miejsca w środu i z tyłu,no ale przez tą listwe tylną miałem wrażenie,że to karawan,szczególnie w wersji czarnej :)

focus-tutaj też były problemy z rozrządem i przegrzewającym się silnikiem,ale to tyczy się również wersji benzynowych.

Wnętrze takie sobie-być może jestem znudzony tym wnętrzem bo mam auto robocze dokładnie z takim samym wnętrzem.Jednostka dość głośna,z tyłu mniej miejsca niż w astrze,ale bagażnik ciut większy.

Kadjar-wszystko pasowało poza tyłem auta,nawet nie wiem jakie wady ma.

Qashqai-na początku był to nr 1,ale z racji tego,że sporo negatywnych widziałem opinii na jego temat to zrezygnowałem.

Jednostka 1.5dci nie jest taka sama jak w megance.

Poza tym bagażnik niezbyt duży.

Megane IV-wady są znane na forum.

Ogólnie auto komfortowe,wygląda nowocześniej,dużo można dołożyć by je usprawnić/upiększyć (kamera cofania,lusterko fotochromatyczne,większy ekran,lampy full led itd.)

Z tyłu na dwie osoby jest ok miejsca,ale trzy będą się bardzo cisły-w astrze było przestronniej.

Bagażnik tak jak w pozostałych kombiakach.

Największą wadą tego auto jest spasowanie elementów-drzwi,maska,bagażnik,ba nawet przednia szyba jest wklejona tak,że po bokach na dole ma mniejsza a na górze większą szczelinę.

Co do elektryki to narazie wszystko działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ozi58 napisał:

Co ciebie skłoniło na zakup?

Brak odpowiedniej benzyny do zagazowania - szukałem również innych marek. Jest to mój pierwszy diesel przez 30 lat odkąd posiadam lejce. Zawsze była benzyna i gaz.

Wtedy był od ręki problemowy 1.2 Tce i wchodził nieznany 1.3 Tce. Wtrysk bezpośredni + proteza z lpg z dotryskiem, dla mnie nie do przyjęcia.

26 minut temu, ozi58 napisał:

temat elektryki

Nie mam i nie słyszałem aby ktoś miał.

26 minut temu, ozi58 napisał:

130nie chcą podnosić

Widziałem gdzieś wykres na 140 kM. Ale myślę, że 130 w zupełności wystarczy. Będzie jeździł jak 160 konne 1.3 Tce.

Jak masz parcie na moc - to poczytaj o 1.6 dci + chip na 160 kM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, sylwekdm napisał:

Brak odpowiedniej benzyny do zagazowania .

Jak masz parcie na moc - to poczytaj o 1.6 dci + chip na 160 kM.

Dokładnie miałem ten sam problem przejść na benz/gaz ale brak fajnego silnika. Odnośnie 1.6dci wole sobie odpuścić bo jest bardziej ,,delikatny". Myślę ze 1.5 po chipie da sobie radę, myślę że trzeba będzie iść za pierwszą decyzją i pójść w migane 4😁. Dodatkowo wasze komentarze mnie bardziej uspokoiły, może to głupio zabrzmi ale przeznaczyć 50 tys i nie cieszyć się z auta to trochę kiepsko, tym bardziej że to mój pierwszy wóz za takie pieniądze😅

Co sądzicie o tych autach:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-bose-kamera-navi-led-full-opcja-serwis-aso-gwarancja-ID6FrptZ.html

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-zen-fv23-salonpl-571315153-ID6FqoAc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ozi58 napisał:

Co sądzicie o tych autach:

1. - od handlarza: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,22615783?review=43a7b127-67fe-45b7-bb7a-40b0c0e5ab39

    - sprowadzony,

    - większy przebieg

    - rok produkcji prawdopodobnie 10.2017.

   + lepiej wyposażony (choć bajki w opisie).

   + full led

2. - starszy,

    - słabsze wyposażenie.

    - nie ten VIN ( poproś o poprawny).

    + pochodzenie Polska,

    + mniejszy przebieg,

    + sprzedaje salon w programie Renault Selection - czyli po pełnym przeglądzie i z gwarancją. ( i zapewne jakieś gratisy jak subskrypcja na mapy i on-line).

 

Do zweryfikowania: w jednym i w drugim powinien już być wymieniony rozrząd, stan tarcz, opon itd.

Do sprawdzenia VIN: https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault/vin_check

 

 

https://megane.com.pl/topic/88072-megane-3-grandtour/?do=findComment&comment=630807

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, sylwekdm napisał:

1. - od handlarza: https://www.gowork.pl/opinie_czytaj,22615783?review=43a7b127-67fe-45b7-bb7a-40b0c0e5ab39

 2. - starszy,

    - słabsze wyposażenie.

    - nie ten VIN ( poproś o poprawny).

Co do pierwszego auta to się zgodzę lepiej unikać aut sprowadzonych ze względu na brak wiarygodnej historii pojazdu, dodatkowo te komentarze auto handlu. Odnośnie drugiego to nie rozumiem sytuacji z VIN? W historii gov.pl normalnie wyświetla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem megane 3 coupe 1.6. Autko na tamte czasy było dla mnie czymś super, zrobiłem tym autem 100kkm z czego 85kkm na gazie i nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu. Obecnie jeżdżę czymś zupełnie innym, świeższym i dużo lepiej wykonanym. Czy wróciłbym do M3 ?dla Mnie było to bezawaryjne auto, ale dziś jest to już leciwy model, a samo Renault nie jest marką do której wróciłbym ponownie. Mimo tego, że w rodzinie mamy też Clio 2019 0.9Tce i Traffic'a 2017 1.6dci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czik3n napisał:

Obecnie jeżdżę czymś zupełnie innym, świeższym i dużo lepiej wykonanym. 

Wszystko się zgadza tylko co kupić w takim budżecie? Oglądałem skodę Octavia i Leona 2020rok to szkoda słów na temat wyciszenia wnętrza. Jak można w takich rocznikach na takim czymś oszczędzać, jak jechałem leonem to myślałem ze z tyłu szyba jest uchylona😅. Znowu jak oglądałem skodę to gość na swój koszt wyciszał auto (podłoga, drzwi i bagażnik). Megane na ich tle wychodzi o wiele lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ozi58 napisał:

 szkoda słów na temat wyciszenia wnętrza

Temat wyciszenia wnętrza w autach to obecnie temat rzeka ponieważ już nawet na TikToku patrząc po firmach które zajmują się wyciszeniem samochodów można zobaczyć, że praktycznie żaden czy to mercedes/audi/bmw/toyota itd nowszy model nie jest prawie w ogóle wyciszony. Producenci w ten sposób oszczędzają, wystarczy dobrze poszukać i jest masa filmików gdzie wyciszenie jest wręcz znikome i to w markach "premium", a co dopiero mówić o seacie czy skodzie.

Niestety na ten moment 50tyś to już nie są te same pieniądze co dwa lata temu kiedy sam szukałem czegoś dla siebie. Ja auto zmieniłem przed tym gigantycznym wzrostem cen, obecnie prawie w ogóle nie śledzę rynku więc nie mogę pomóc 😞

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czik3n napisał:

Niestety na ten moment 50tyś to już nie są te same pieniądze co rok temu.

Nawet nie rok a dwa lata temu ludzie na forach już pisali posty że za takie pieniądze można było takie renault kupić. Także w tych pieniądzach najrozsądniej wychodzi megane cena/rok /przebieg. Może i bym poczekał jeszcze z kupnem czegoś ale raz  nie myślę że auta stanieją a dwa passat już z rdzą się za bardzo zaprzyjaźnił😂. Także jeszcze jak ktoś z forum dołoży cegiełkę na temat czy warto kupić to chętnie wysłucham😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zdania, że lepiej uboższe auto, ale nowsza generacja. Brałbym Megane IV z tym 1.5dCi choć zwolennikiem diesla nie jestem to wolałbym to niż megane 3 generacji. 
Sam zastanawiałem się nad megane IV nową z salonu, ale chciałem spróbować czegoś innego. Moim zdaniem jak będziesz miał TOPke z wyposażenia w megane 3 to i tak z większości opcji za bardzo na co dzień człowiek nie skorzysta, a młodsze auto to jednak młodsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, czik3n napisał:

Ja jestem zdania, że lepiej uboższe auto, ale nowsza generacja. Brałbym Megane IV z tym 1.5dCi choć zwolennikiem diesla 

Dzięki za wypowiedź, podobnego zdania jestem. Myślałem nad benzyną ale nie ma dobrej benzyny w turbo, już byłem skłonny do ,,poprawionego" TSI ale się wyleczyłem. W 1.5dci na plus ma dpf który jest całkiem dobry nawet w mieście. No nic pozostaje szukać w ogłoszeniach czegoś dobrego😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!