Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

funyboy

Megane IV phI Czy kupilibyście ponownie megane?

Recommended Posts

Pytanie do posiadaczy auta.....czy kupilibyście ponownie swoje samochody? Jeśli tak to dlaczego jeśli nie to napiszcie też dlaczego.

Co was denerwuje w megankach ( wady , usterki)

Lub za co ją lubicie.

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił ponownie - tylko tym razem z innym silnikiem - 1,2TCE jest po prostu dla nas za słaby i przez to deptam i pije za dużo Pb.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla tego samochodu optymalny silnik to 1.5 litra i coś koło 150 km a takiego dla niej nie ma. Dopłacać do wersji GT i 205 km to bzdura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przerobiłem większość marek motoryzacyjnych (choć wiadomo, że oczywiście nie wszystkie) i od czasu kupna meganki, jestem fanem renault :-) Ten silnik 1,6 DCi jest superancki, a wyposażenie które mam w aucie (navi, xenon, hands free, czujniki deszczu/zmierzchu, climatronic, składane lusterka itd itp) przy tej cenie jest totalnie nieosiągalne w innych markach.

 

Edit. Wprawdzie temat jest o IV, ale myślę, że dużej różnicy nie ma - silnik jest ten sam, jedynie xenonów brak, ale dla mnie nie byłaby to żadna przeszkoda, żeby teraz kupić IV. Na pewno będzie to pierwszy mój wybór przy poszukiwaniu auta za jakiś czas.

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To prawda 1.2 Tce wystarczy tylko do spokojnej jazdy, ale już niedługo nowe silniki i większy wybór mocy.

Mnie osobiście najbardziej denerwuje fatalne działanie spryskiwaczy szyb (nawet po wymianie dysz) oraz drobiazg w postaci mało widocznej wskazówki prędkościomierza (wystarczyłoby jakby miała inny kolor niż skala). Słabe spasowanie klapy cz drzwi to choroby wieku dziecięcego. A i jeszcze jedno - fatalne głośniki podstawowe. Do wymiany od razu. Może te wersje Arkamys i Bose lepsze, ale podstawowe są fatalne.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. Na tor czy sprint spod świateł się rzeczywiście nie nadaje... Ale do łamania przepisów w zupełności wystarczy :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.2 w wersji 130 koni jest szybszy niż ruch w dużych miastach, nikt trąbić na takie megane nie będzie. Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Ale to nie jest szybki samochód. To jest wygodny samochodzik do jazdy od miasta do miasta. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l, w zimie spada (moja trasa codzienna obejmuje dwupasmówkę i wychodzi różnica jak w zimie jeżdżę 110 a w lecie 130) no i ogólnie renault chyba zawsze ma kilka bubli, które trzeba poprawiać w aso na gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lol19pl napisał:

Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l...

Proponuję wyłączyć tryb ECO silnika w mieście i sprawdzić, czy spalanie spadnie. Pisałem w innym wątku, co powiedział mi sprzedawca przy odbiorze auta: tryb ECO w mieście może zwiększyć zużycie paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech sprzedawca pochwali się skąd ma taką wiedzę... Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
25 minut temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu.

Czyli spowalnia auto, a nie oszczędza paliwo. Nie od dziś wiadomo, że nie trzeba jeździć wolno by jeździć oszczędnie, a podstawą eko-drivingu jest szybkie rozpędzenie się do oczekiwanej prędkości i jak najdłuższe jej utrzymanie przy odpowiednich obrotach silnika.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

Tak, teraz ja już to wiem.

Gorzej, jak w trybie ECO zapędy kierowcy nie są ostudzone i jeździ jak w każdym innym trybie, będąc przekonanym, że samo wciśnięcie guzika zapewni jakąkolwiek oszczędność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pbet, szybka czy agresywna jazda oszczędności też nie sprzyja. Szybka jazda jest również co do zasady nie-eko. Nie wiem co chcesz udowodnić. Ograniczenie responsywności pedału gazu ma zniechęcić do takiej właśnie jazdy i tym sposobem spowodować oszczędności. Jazda eko to zmiana pewnych przyzwyczajeń. A jeśli ktoś chce jeździć nie-eko w trybie eko to spalanie mu nie spadnie. Proste. Ten tryb nie nadaje się do skakania po pasach i ścigania się spod świateł. Jeśli ktoś to zaakceptuje to spalanie mu spadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego piszę, że powinny być jeszcze inne silniki.

Dla mnie optymalny byłby silnik 1,8 tak koło 170-180KM. Jak pisze LTar 1,5 będzie nadal za słaby jak na ten samochód.

 

W trybie ECO trzeba jeździć jak "dziadek w kapeluszu", żeby uzyskać oszczędności.

Ogólnie jak piszą poprzednicy - dopłata kupy kasy do GT to śmieszna propozycja od Renault.

 

Przy takich silnikach jak teraz są w ofercie to jest trochę porażka - liczyć trzeba na to że po ogłaszanych zmianach przez koncern będzie lepiej.

U mnie jeszcze 2,5 roku i zmiana (leasing się skończy i trzeba zmykać z autem) i wtedy będę myślał co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@chucky80 zgadzam się w 100% z tym co piszesz :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Odpowiadając na pytania zadane w pierwszym poście, myślę, że rozważyłbym ponowny zakup.

Na PLUS:

- silnik 1,2 130 KM dla mnie wystarczający na trasy: miasto - obwodnica - miasto, chociaż czasami brakuje Nm; spalanie 7,3l/100 akceptowalne. Z drugiej strony, gdyby w momencie zakupu oferta silnikowa była szersza, pewnie skłoniłbym się w kierunku czegoś o większej pojemności.

- wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wersji GT line

- światła full LED

- stosunek cena/wyposażenie na tle konkurencji

 

Na DUŻY MINUS:

- tylna klapa: pierwotne spasowanie i krawędź klapy vs. woda

- pierwotne działanie spryskiwaczy przednich (po regulacji jest lepiej) i tylnego

- losowe resety parametrów trasy i zmiany stylu graficznego zegarów

- ilość miejsca z tyłu; przy wzroście kierowcy ~1,8 m, wejście/wyjście do tyłu wiąże się z gimnastyką i zahaczeniem stopami o plastiki lub oparcie fotela

 

DENERWUJĄCE SZCZEGÓŁY:

- brak możliwości trwałej dezaktywacji systemu start/stop

- brak przycisku multisense na konsoli środkowej w wersji z mechanicznym hamulcem ręcznym

- wysoka i szeroka krawędź bagażnika, sam bagażnik też niczym się nie wyróżnia

- konsola centralna z plastiku, na którym po czasie widoczne są ślady po palcach

- podłokietnik bez regulacji wysokości

- system Hands Free zamyka auto, jeśli przejdzie się przed maskę; żeby obejść auto i pozostało otwarte, trzeba iść od strony bagażnika

Edytowano przez Tuscan_S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) /.../ jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu.

+ oraz ograniczenie wydajności chłodzenia klimy przez co w słoneczne i ciepłe dni albo wyłączasz klimę i otwierasz szyby albo wyłączasz tryb ECO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę obok tematu, ale warto spojrzeć na zakup MIV z perspektywy posiadacza MIII ph2 GT line - nie kupię MIV ph1 ponieważ byłaby to zmiana na gorsze :( Już się z żoną przymierzaliśmy i niestety oboje mamy takie same odczucia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wiele wnoszący komentarz :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem mokke i też bym nie zmienił na mokke x ponieważ uważałem że to coś gorszego. Każda zmiana rodzi obawy tym bardziej że jeśli coś kupujemy to staramy się tego bronić i racjonalizowac. Też nie zawsze warto przesiadac się z samochodu na samochód tylko dlatego że jest nowszy model. Te nowsze modele nie zawsze są wprost dla użytkowników którzy w ciągu ostatnich 2-3 lat kupili starszy model bo wartość ich modelu spada i będzie spadać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo dobrze wiem jak działa cały tryb eco i dlatego mam ustawiony tylko silnik w eco. Ja osobiście zrobiłem około 4 tysięcy (plus 2 tysiące, ale je zaliczam do docierania) w ustawieniach silnika neutrali 4 tysiące z silnikiem na eco (kwiecień paździenik) i w eco średnie spalanie wynosi w przybliżeniu 7,4l/100km a w przypadku jazdy na neutralu 7,9l/100km. Oczywiście nie jest to spowodowane różnicą w jakichś parametrach silnika, tylko po prostu eco zmniejsza wartość przepustnicy dla tego samego wychylenia pedału gazu (jest on elektroniczny) co powoduje, że przyśpieszamy o te 10% wolniej przy tym samym wciśnięciu, jednak u mnie problem polegał na zbyt szybkim rozpędzaniu się, więc teraz się to wypośrodkowało.

 

Ja osobiście drugi raz bym nie kupił megane, po uważam że nie ma sensu kupować drugi raz tego samego auta. Ale jeśli miałbym kupować jeszcze raz bogatszy o wiedzę, to wciąż wybrał bym megane, ponieważ samochód jest nieźle wykonany jak za tą cenę, mnie odpowiada jako samochodzik do jazdy na krótkie, ale jednak trasy. Miękki, wygodny, chociaż mi ciężko znaleźć wygodną pozycję na trasy 100+ km. Ma dużo bajerków, świetna kamerę cofania i przed wszystkim ma to "coś" - francuski styl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@chucky80 mogę rozwinąć, ale to nie temat o różnicach - kiedyś już opisywałem szerzej: < zobacz >

Teraz mam świeże wrażenia po testach wersji GT 205KM i 1.2 130KM - obie Grandtour.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił ale dopiero po kilku latach produkcji, gdy większość baboli zostanie poprawiona. Ostatnie dwa auta kupiłem jako model schodzący i w sumie nie żałuję. Gdybym kupił Peugeota 308 zamiast 307 to wszedłbym na minę w postaci silnika 1.6 tego od BMW. Kupiłem 307 ze starym silnikiem i nie było problemów. Tak samo z Meganką. W sumie na megi narzekać nie mogę. To nie jest dopracowany samochód ale chociaż jak na razie bezawaryjny. Pod koniec produkcji,  megi IV też będzie dopracowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że samochód cały czas poprawiają, zbierają wszelkie dane od wszystkich ASO i weryfikują słabe punkty nowego modelu. Przykładowo Kadjar w pierwszych miesiącach sprzedaży w Polsce (od lipca 2015) skrzypiał. Pod koniec 2015 roku nowe egzemplarze Kadjara były już poprawione i nie skrzypiały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak pięknie było, to modele phse 2, a tym bardziej phase 3 byłyby bliskie ideału.

A jak jest, wiemy wszyscy. :-)   Zresztą t problem nie tylko Renault. 

Poprawiają najczęściej problemy, które nie wymagają wielkich zmian czy nakładów finansowych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×