Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II ph II Czujniki ciśnienia powietrza, ciśnienia w oponach


Jerzyl

Rekomendowane odpowiedzi

piter zgora dzięki za szybką odpowiedz. Ale co to oznacza? - Jeśli kupię czujniki i zamontuję je w koła to mam gdzieś odbiornik który odczyta z nich dane czy nie. Chodzi mi o to czy aby wszystko działało to wystarczy kupić czujniki i włączyć tą funkcje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam nad zakupem czujników. Nie wiem tylko czy wystarczy kupić czujniki i aktywować je clipem, czy też potrzebne są jakieś odbiorniki fal wysyłanych przez owe czujniki, czy też UCH odbiera sygnał. Muszę ten temat przestudiować w serwisówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Odświeżę troszkę temat opisując mój problem. Wczoraj zepsuł mi się czujnik ciśnienia powietrza (lewy przód) - zerwał się gwint podczas odkręcania nakrętki. Wymieniłem zawór na zwykły i teraz komputer pokazuje komunikat "PRZEBITA OPONA" oraz świeci się kontrolka "STOP". Dodatkowo na desce podświetlona na czarno jest opona prawa z przodu. Moje pytanie brzmi: czy po wymianie pozostałych zaworów na zwykłe i zdjęciu czujników ciśnienia komputer nadal będzie pokazywał komunikat "PRZEBITA OPONA" wraz z kontrolką "STOP" czy komunikat ten zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku kilometrach przejechanych bez czujników komunikaty powinny poznikać. Tak jak po wymianie kół na takie bez czujników. Jeśli jednak rezygnujesz z tej funkcji najlepiej ją CLIP-em odłączyć, by czujniki znowu z systemem łączności nie nawiązały jak będą sobie w garażu blisko auta leżały.

Ina sprawa wynikająca z Twojego opisu, to albo miałeś źle czujniki zabudowane, albo koła zostały zamienione, skoro awaria na lewym a wskazuje prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, musisz wyprogramować czujniki clipem, pytanie tylko czy w Twoim aucie nie będzie świecił stale "serwis" po takiej operacji. Taniej kupić czujnik i doprogramować.

By the way wiecie jakie czujniki podchodzą do felg stalowych 16" do megane 2? Jakiś numer części czy coś bo muszę zimówki ubrać w czujniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wylaczy czujniki clipem to serv nie swieci. Problem moze byc taki, ze obrys auta moze wyswietlac albo auto z kolami, albo sam obrys auta, co glupio wyglada.

 

Mam jakis czujnik uszkodzony w szufladzie, nie wiem czy od alu czy stali, byc moze jest na nim jakis numer oryginalu. W niedziele wieczorem moge sprawdzic i podeslac. Czujnik na pewno jest inny niz w lagunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyłączyć system to nie problem ale dograć czujnik w meganie to czary mary .W lagunie nie ma problemu działa na spuszczanie powietrza lub można wpisać nr jak się zna.W megane ktoś dogrywał niech się pochwali .Tutaj sa inne czujniki siemensa i nie ma możliwości wpisania w menu clipa numerów czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie: czy jeśli tylko w jednym kole nie będzie czujnika (jest zamontowany zwykły zawór) to czy podczas jazdy ikona tego jednego koła powinna zniknąć? Bo z tego co wyczytałem w tym temacie to tak powinno być. U mnie zaś jest tak, że świeci się zawsze pełne koło i w zależności od temperatury albo jest komunikat żeby sprawdzić ciśnienie w kole (temperatura około zera) albo dodatkowo jest STOP i informacja o przebitej oponie (przy większym mrozie). To nie reguła ale o ile przy dużym mrozie zawsze jest komunikat o przebitym kole to w okolicach zera pojawia się on rzadziej. Jak jest w innych temperaturach nie wiem bo auto mam krótko. Z tego też powodu nie wiem co działo się wcześniej z autem. Wersja o komunikacji auta z wymontowanym czujnikiem chyba raczej odpada gdyż leży on zawsze u mnie w domu a autem oddalam się od domu do około 20 km... A komunikaty odnoście koła są non stop, podobnie jak ikona pełnego koła. Wymontowany czujnik chyba raczej jest od tego koła bo z wyglądu jest od tego auta, jak również kolorem pasuje do akurat tego koła w samochodzie.

I jeszcze zapytam. Czy w takim czujniku jest montowany taki sam zawór jak w zwykłych wentylach? Bo dostałem sam czujnik i nie wiem jak to powinno wyglądać ;)

Marek_07 U mnie jest czujnik Siemens o numerach: 8200281399, S118637001F. Z tym, że u mam felgi stalowe 15. Auto to megane II 1.5 dci 82 KM 2004r.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie ;)

 

Dodano: 03 kwi 2013 - 21:35

A więc tak. Byłem dziś wymieniać opony z przodu na letnie i do koła, w którym nie było czujnika, poleciłem aby został przy okazji wstawiony czujnik który dostałem gratis razem z autem ;) Czułem że skoro był wymontowany to z jakiegoś konkretnego powodu ;) Ale szkoda było nie wykorzystać okazji przy zamianie opon i nie sprawdzić tego czujnika. I jakie było moje zdziwienie gdy po założeniu czujnika błąd przy kole jak był tak był dalej ale zniknęło zupełnie koło z tyłu którego w ogóle nie ruszałem ;) Wcześniej przy tym kole był obrys koła czyli wszystko ok. Ale akurat to rozszyfrowałem - po prostu było zamienione koło tylne z przednim. Tego nie wiedziałem ;) Dopompowałem koło z tyłu no i znikł błąd z przodu (ten o którym pisałem w poście wyżej) ;) No ale to się chociaż wyjaśniło.

Ale nie rozumiem jednego. Gdy już teraz wiem które koło powinno być na właściwym miejscu no to u mnie jest tak: gdy nie było w ogóle czujnika na kole to nie było na tym kole żadnego błędu i był tylko obrys koła. Czyli tak jakby był sprawny czujnik i powietrze w normie. (Gdybym na tym kole z tyłu miał właściwy poziom powietrza to nie miałbym żadnego błędu i bym myślał, że wszystkie czujniki mam w porządku). A gdy do tego koła zamontowałem czujnik (chyba uszkodzony) to koło w ogóle zniknęło z wyświetlacza. Nie rozumiem zasady działania tego systemu. Podpowiecie o co tu chodzi? Czy w przypadku gdy system wyczuwa sygnał z uszkodzonego czujnika to w ogóle nie wyświetla tego koła? A gdy w ogóle nie było czujnika to wtedy system sygnalizował że z kołem wszystko jest oki? Jakiś sens może to i by miało...Czy może być też tak, że ten czujnik który dostałem z samochodem, to po prostu nie był wcześniej przypisany do tego auta? Baterię sprawdzałem w czujniku i miała napięcie troszkę ponad 3 V czyli chyba w porządku. Będę wdzięczny za podpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam koła bez czujników. Nie są przypisane do auta i na wyświetlaczu mam obrys auta z wszystkimi kołami ale pustymi w środku. Nic się nie zmienia zarówno przy zmianie kół jak i innych ciśnieniach, co jest normalne, gdyż nie jest to monitorowane.

Przy takich podmiankach i kombinacjach, oraz czujnikiem niewiadomego pochodzenia jakie opisujesz można spodziewać się różnych efektów. Najlepiej by to było pod kompa podłączyć i od nowa właściwie zaprogramować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Troche odświeże. Jakich czas temu czujnik ciśnienia w jednym kole został złamany i zamieniłem go na zwykly wentyl. Od tamtej pory to koło nie jest widoczne i za kazdym razem mam komunikat o braku odczytu z tego koła. Chciałem to wyłączyć i bylem w tej sprawie u mechanika z CLIPem-takiego który robi francuzy. Koles pomieszal w tym clipie a ja razem z nim i nie byliśmy w stanie znaleźć opcji pozwalającej na odłaczenie tego systemu. Z tego co pamiętam chyba przełączylismy koła na zimowe i co ciekawe przez pół dnia jeździłem i wszystkie koła były narysowane-brak komunikatów. Ale potem system sie znowu obudził i wszystko wróciło do normy. Więc moje pytanie jest takie-czy ktos wie w jaki sposób odłączyć ten system w Clipie? W co wejść albo co zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!