Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek obrotów zaraz po odpaleniu 1.6 16V


Tomek40s

Rekomendowane odpowiedzi

Często jak odpalam na zimnym, to łapie mi niskie obroty po czym silnik chodzi normalnie. Problem ten psuje mi nerwy mniej więcej od połowy listopada. Po logach zapisanych na komórce z ELM327 wynika, że rozrusznik zakręci i zaraz po odpaleniu obroty spadają do około 400rpm na czas 4s a po tym czasie wskakują prawidłowo na około 900 i w miarę nagrzewania się silnika schodzą do 800. Nie dzieje się tak zawsze ale często np. dziś rano przy 0 st.C  odpalił normalnie a jak po godz. 14-tej odjeżdżałem z pracy, to po raz kolejny był dołek z obrotami. Warto zaznaczyć, że silnik się lekko przydławia na te 4s ale nigdy nie gaśnie tylko po tym czasie zawsze się stabilizuje. Nie odczuwam też żadnego spadku mocy w porównaniu do stanu sprzed roku gdy nabyłem ów samochód. Dodam, że rok temu w maju został wymieniony kompletny rozrząd razem z KZFR. Co może być powodem mojej udręki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyną podobnego objawu był nieszczelny elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego.

Przez to paliwo się cofa do filtra i przy odpaleniu ma za niskie ciśnienie na wtryskiwaczach, czyli za małą dawkę. Występowało to po długim staniu samochodu i nasilało się w upalne dni.

Wymiana na nowy załatwiła sprawę. Stary uszczelniłem na krawędziach zgrzewania i również działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy możesz mi podać jakieś namiary np. numer części od puszki filtra węglowego, bo prawdopodobnie ją załatwiłem na amen przez przypadek a nie mogę wygooglać tego. Na necie idzie znaleźć filtry pochłaniające opary do Clio II, Megane I, Laguny III a do Megane II totalnie nic ani nowe ani używki. Czy filtr węglowy od innego modelu będzie pasować np. od Megane I?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Zapytam jeszcze gdzie w Megane II 1.6 jest on zamontowany? Myślałem, że gdzieś za zderzakiem jak podobno w większości samochodów ale niepotrzebnie męczyłem się ze zdejmowaniem tego wielkiego plastiku, gdyż nic tam takiego nie znalazłem. Wiem jedynie, że elektrozawór połączony z nim wężykiem od razu rzuca się w oczy ale samej puszki to już nie widać. Czyżby za silnikiem gdzieś nisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść dobrze przepustnicę,daj nowy oring uszczelniający,następnie przed przepustnicą po środku głowicy jest czujnik wałka rozrządu,czesto jest zaolejony we wtyczce i gnieździe rozepnij umyj dobrym sprejem kontaktowym.Poskładaj i ciesz się normalną pracą silnika~u siebie szukałem z pół roku problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr węglowy podejrzewam z tego powodu, że lubiłem sobie wielokrotnie zatankować 2 do 3l benzyny ponad stan tj. po pierwszym odbiciu aż czuć było w środku samochodu przez 2 dni woń benzyny. Dodatkowo test z odpięciem wężyka od przepustnicy przed odpaleniem po nocnym postoju daje do myślenia, że mieszanka ma za mało powietrza. Przepustnica od półtora tygodnia jest czysta aż ścianki błyszczą.

 

Edit: Jak jest przymocowany do podwozia ten filtr? Na klej? Taki mam tam syf, że nie widać.

Edytowane przez Tomek40s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!