Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wydechowy i wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Megane 3ph1  1.5dci 110KM. Dziś wyruszyłem w trasę i po pokonaniu dwóch kilometrów pojawiły mi się następujące komunikaty w kolejności:

  1. Skontroluj ogranicznik prędkości
  2. Skontroluj regulator prędkości
  3. Skontroluj układ wtrysku
  4. Skontroluj układ wydechowy

Nie działa też strzałka która pokazuje kiedy zmienić bieg. Pojechałem podłączyć auto do clipa i wyskoczyły takie błedy:

  1. DTC226322 -Spadek ciśnienia w układzie doładowania -Stały
  2. 1525F329 -Nieznany kod usterki

Błędy udało się skasować, przejechałem niecałe 10km i akurat w momencie gdy chciałem wyprzedzać rowerzyste błędy wyskoczyły na nowo i poczułem spadek mocy. Po prostu nie szło tak jak powinno. 

Przebieg samochodu 100000 km. Fap zapełniony 14gram. Paliwo tankuję na Orlenie zwykłego Diesla, choć ostatnio zdarzyło mi się wlać dwa razy VPowera(czytałem gdzieś wątek, że po zalaniu lepszego paliwa były problemy). Na szybko sprawdzony fap od spodu i wydaję się ok, nic nie pourywane. Ma ktoś pomysł co się dzieje? Wtryski padły? Turbo? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi

Edytowane przez ssasha92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator i ogranicznik standardowo są wyłączane po pojawieniu się błędu związanego z układem wtrysku. 

Odczytywane ciśnienie doładowania jest niższe niż przewiduje program. Przyczyn może być wiele, począwszy od nieszczelności w dolocie za turbiną, brudnego filtra powietrza, zacinającej się kierownicy na turbinie, błędnie odczytywane ciśnienie przez czujnik, elektrozawór regulujący ciśnienie w turbinie itp. Tutaj raczej nie otrzymasz konkretnej odpowiedzi, zbyt dużo możliwych przyczyn. Może to być tylko usterka czujnika ciśnienia doładowania. 

Opis tego błędu w języku angielskim:

DF569 (odpowiada DTC226322)

TURBOCHARGING CIRCUIT
2.DEF: Turbocharging pressure too low.

Deal with the stored fault.
Special notes:
After this fault appears:
– The OBD and Level 1 or OBD and Level 2 warning lights are illuminated
– The particle filter might be clogged,
– Particle filter regeneration is forbidden,
– The EGR valve is closed,
– The damper valve is open,
– The freeshift function is unavailable,
– Reduction in engine performance,
– The cruise control and speed limiter functions are unavailable.

Check that the air filter is not clogged.
Check that there are no leaks from the inlet.
Check that there are no leaks from the exhaust.
Run TEST 4: Turbocharging pressure sensor check.
Run TEST 23: Turbine upstream pressure sensor circuit check.
Run TEST 6: EGR valve check.
Run TEST 5: Turbocharger control solenoid valve check.
Run TEST 30: Turbocharger check.
Run TEST 13: Injection pump check.
If the fault is still present, contact the Techline.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr paliwa na firmowy; mann, knecht, purfux.

Sprawdź szczelność i drożność wężyków przy ; egr, czujniku ciśnienia turbodoładowania, turbinie, elektrozaworze turbiny,

vacum-pompie, przepływomierzu, czujniku ciśnienia przed fap-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokazywał ciśnienie różnicowe filtra cząstek pokazywał 12mbar, czy ta wartość jest ok? Może tu jest problem?

43 minuty temu, kacper69 napisał:

zacznij od tego, sprawdź, czy nie masz powietrza w układzie paliwowym.

Przerabiałem podobne objawy, jak była nieszczelność przy filtrze paliwa.

Sprawdzając na szybko w przewodzie paliwowym był dosłownie jeden pęcherzyk powietrza czy to powód do niepokoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu jest własnie problem. Dość często mierzę parametry pracy silnika programem maxiecu i mam następujące przykładowe odczyty sadzy i ciśnienia:

sadza 20 g - ciśnienie różnicowe 8 mbar

sadza 8 g - ciśnienie 2

sadza 1,8 - ciśnienie 5

sadza 5 - ciśnienie 8

sadza 6 - ciśnienie 2

sadza 14 - ciśnienie 4

sadza 5- ciśnienie 4

Podałem tylko te odczyty dla których robiłem zrzut ekranu z pomiarów. Z tych odczytów nie wynika zawsze ścisła zależność między ciśnieniem a ilością sadzy, może to zależy od temperatury silnika i temperatury układu wydechowego. Fakt, że ciśnienie różnicowe u mnie nigdy nie przekroczyło 8 mbar. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość ciśnienia różnicowego na wolnych obrotach ;

- powinna być jak najbliżej zera a jego wielkość nie powinna wzrastać znacząco podczas dodawania gazu,

- prawidłowa max wartość nie powinna przekraczać 10 milibarów,

Najbardziej narażony na uszkodzenia (sparciały) wężyk to ten przed FAP-em lub czujnik różnicowy ciśnień.

Czujniki temperaturowe fap-a z reguły są b.trwałe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te same objawy parę dni temu. Wywaliło błąd zaraz po rozpoczęciu procesu wypalania FAP, 33 gram sadzy. Oczywiście wypalanie zostało przerwane. W trakcie kolejnego wypalania znowu się zapaliło, ale auto dokończyło proces. Błąd skasowałem clipem i póki co się nie pojawił. Obstawiam jednak padający czujnik, elektrozawór turbiny. Na razie obserwuję zachowanie auta.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dodać, że podczas pierwszej wczorajszej jazdy, gdy jeszcze nie pojawiły się błędy,bardzo głośno chodziła turbina. Nigdy wcześniej tak głośno nie działała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się rozpisywać/rozczulać, auto należy dostarczyć do kumatego mechanika i sprawdzać

punkt po punkcie ( patrz zalecenia wcześniejsze ).

Przebieg nie jest duży. Jeżeli prawidłowo eksploatowałeś silnik/turbinę/fap, czyli;

- nie dawałeś pełnej lufy na starcie,

- chłodziłeś turbinę po zakończonej jeździe,

- stosujesz odpowiedni olej i zmieniasz co 10.000 do 12.000 km, plus markowe filtry, prawidłowy stan oleju,

- nie masz nadmiernej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach,

- nie lejesz byle czego do baku,

- nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą,

- nie ma awarii układu smarowania,

to nie powinna być to jakaś kosztowna, groźna awaria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!