Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej napędowy w Polsce - parametr HFRR, czyli jak to jest z tym smarowaniem wtryskiwaczy


niebianskaskurwoala

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma chyba podobnego tematu na forum, więc aby nie prowadzić dalszej dyskusji w temacie o wypalaniu DPF, tworzę nowy.

 

Chciałbym abyśmy dzielili się tutaj przemyśleniami na ten temat - zarówno jeśli chodzi o paliwa, jak i o dodatki do nich. Proszę jednak abyśmy wypowiadali się tylko na temat HFRR, czyli wskaźnika mówiącym o tym jak dane paliwo dobrze smaruje pompę, wtryskiwacze itd. (chodzi o to, żeby nie wchodzić na tematy poboczne typu "zatankowałem zimą i już nie odpaliłem"). Skupmy się tylko na HFRR, bo wokół tego parametru powstało naprawdę dużo mitów.

 

Na początek załączam znalezione przeze mnie w internecie (podkreślam to, bo nie chcę wydawać żadnych wyroków, że jedno paliwo jest takie, a drugie owakie) wyniki badań kilku koncernów. Badania są z lat 2014-2018, z różnych pór roku. Dla tych co nie chcą patrzeć w tabelki, podaję poniżej wyniki dla poszczególnych paliw (HFRR - im mniej, tym lepiej):

 

192 (?) / 300* / 331* Shell V-Power

377 Statoil Arktyczny

389 Tesco Eurodiesel

390 Topaz

390** / 399 / 150 (?) Orlen Diesel Eko

406 / 420 / 351* BP Ultimate

438 / 189 (?) Orlen Verva

420 Shell Fuelsave

454 BP Active

 

Co wynika z tych badań? Zakładając, że badania zostały przeprowadzone prawidłowo, nie było żadnych przekrętów itd, to BP to jakaś totalna tragedia - zwykłe paliwo ledwo załapało się w normie (max 460), zaś ultimate (paliwo premium) jest i tak gorsze od zwykłych paliw z innych stacji. Wątpliwe są dwa wyniki paliw Orlen, bo wyniki 150 i 189 (jak każdy poniżej 300), jest raczej jakąś pomyłką (jak ja je badałem, to miało 390, dlatego nie zostały uwzględnione przy sortowaniu). Wynik V-Power też budzi duże wątpliwości, ale ponieważ nie mam drugiego badania, to póki co zajmuje pierwsze miejsce.

 

Jeden z mitów pt. "to przez biododatki mamy gorsze smarowanie" rozwiewa załączony pdf, z którego wynika, że HFRR spada wraz ze wzrostem udziału estrów roślinnych w paliwie.

 

Potwierdza się jednak teoria, że za granicą są lepsze paliwa (przynajmniej pod względem HFRR) - wszystkie te 3 wyniki są w Polsce niespotykane.

 

Jako ciekawostkę dodam, że jedna z badanych benzyn (nie załączam wyniku, żeby nie mieszać) miała oznaczony parametr HFRR na poziomie 420, a to oznacza, że część smaruje gorzej, niż benzyna (szok).

 

Jeśli macie jakieś wyniki, także z dodatkami typu 2T, to zachęcam do dzielenia się nimi :-)

 

* wynik z jakiejś zagranicznej stacji (nie uwzględniane przy sortowaniu)

** wynik prywatny (bez potwierdzenia w załączniku)

32206021815_929c1a90e0_o.jpg

bp.jpg

bp-ultimate.jpg

orlen.jpg

shell.jpg

Shell VPD.JPG

import_contents_BAR0-0044-0059-httpir_ptir_orgartykulypl110ir1102411pl.pdf

hfrr-diesel-213365531806357815.png

IMG_20160727_204639a.jpg

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!