Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pożegnanie ze Scenicem


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i koledzy,

Po 11 latach posiadania dwoch sceników:

2007 - 2011 Scenic 1 Ph2 1.6v AUTO '99

2011 - 2018 Scenic 2 Ph2 2.0v AUTO '08

przyszło się rozstać z marką z rombem.

 

W Scenica trzeba by było włożyć trochę roboty i pieniędzy w częściach a poza tym trafiła mi się praca, gdzie trzeba jeżdzić - a mój scenic był totalnym nałogowcem jeśli chodzi o paliwo 12l/100km po mieście.

 

Od miesiąca jeżdżę juz innym pojazdem, a porównanie pozwolę sobie tutaj zamieścić:


Honda Civic Tourer 1.8 auto w wersji S (bida S nędzą), czyli najuboższy na rynek brytyjski. Jeżeli ktoś jest ciekawy dokładnej specyfifacji to ma: ABS, ESP, Radio z BT, automatyczną klimatyzację i takie cwane urządzenie CTBA - podobno potrafi zatrzymać się samodzielnie jesli się zagapimy i zanadto zbliżymy do poprzedzającego. Auto wypuszczone z fabryki we wrześniu 2016.


GrandScenic to wersja 2 phase 2 (czyli poliftowa), 2.0 benzyna automat - 7 osobowy. Jak na tamte czasy w miarę bogata wersja, do najlepszej brakowało mu pakietu ESP, automatycznej klimatyzacji, czujników cofania, szyberdachu, skórzanych i podgrzewanych siedzeń i wbudowanej nawigacji. Na codzień by się jedynie przydało ESP. Czujniki cofania dorobiłem osobiście w obydwu pojazdach. 

Teraz porównanie: 
Co miał Scenic a brakuje mi w Hondzie:
- BEZPIECZEŃSTWO przy zamykaniu szyb. Scenic cofał szybę przy przeszkodzie, Honda utnie łapę;
- tempomat
- klawisz MUTE w audio, 
- wyjmowanych tylnych foteli (de facto środkowych, tylne bagażnikowe były cały czas i się pięknie składały na płask) 
- składanego przedniego siedzenia (oparcie się kładło w przód i można było wozić prawie 3 m przedmioty we wnętrzu auta, 
- duża ilość schowków w samochodzie
- wygodniejsza pozycja kierowcy - w hondzie brakuje mi oparcia dla prawej nogi (auto z kierownicą po prawej stronie);
- możliwość pochylania oparć w środkowym rzędzie siedzeń a także ich przesuwania przód-tył
- prosty dostęp do wszystkich opcji komputera podróży;
- brak korka paliwa - miał genialną zastawkę otwieraną poprzez włożenie końcówki pompy do wlewu;
- porządnie hamował silnikiem (ale chyba przez to dużo palił) 
- przycisk do blokowania tylnych szyb jednocześnie blokował otwieranie drzwi od środka;
- jako ciekawostkę podam, że było to auto bezawaryjne. Przez 7 lat posypały się linki ręcznego (tam był elektryczny ręczny), pękł przewód we wiązce drzwi kierowcy, co powodowało szwankowanie zamykania okna oraz rozciekła się chłodnica (możliwe że na skutek uderzenia kamieniem). Poza tym tylko wymiana zużywających się części, tarcz, klocków, przegubów kierowniczych itp. 
Tuż przed sprzedażą zatarło się łożysko na McPershonnie i pękła sprężyna, ale to jest raczej wynikiem zimowego solenia dróg (tak, tu solą na potęgę, i samochody przez to rdzewieją na potęgę - a Scenic jakoś miał budę zdrową). 

W czym Scenic był gorszy:
- potwornie ciężki, prawie 1700 kg masy własnej. To się czuło przy przyspieszaniu i hamowaniu; 
- potworny żarłok, miasto 12l/ na setkę, poza (przy jedzie nie szybciej niż 115km/h) to minimum 8.5;
- Francuzi fatalnie napisali aplikację do konwersji km na mile, np tempomat był nastawiany co 2km/h a milach to dawało efekt opłakany - raz przeskakiwał co jedną milę, raz co dwie. I przy okazji w wersji w milach zabrali chwilowe spalanie. Po przełączeniu wskaźników na km wszystko działało jak trzeba;
- czterobiegowa skrzynia DPO nie była najlepszym rozwiązaniem dla tego auta. Na czwórce obroty silnika były za wysokie;
- bardzo słabo nagrzewał przestrzeń na nogi, zwłaszcza kierowcy (po prawej!), część powietrza było rozprowadzana kanałami na nogi pasażerów z tylu. 
- nie można było uzyskać płaskiej podłogi po złożeniu siedzeń - nastoletni syn jak zauważył tą opcje w hondzie to od razu pomyślał o możliwości spania w hondzie - ciekawie czy miał na myśli spanie w pojedynkę ;-)
- nie miał pakietu ESP, ASR oraz ciut gorzej działał w nim Brake Assist (masa pojazdu) 
- był głośniejszy w środku, Honda jest cichutka (ale Nissan Leaf od żony jeszcze cichszy - no coż, nie ma w nim silnika tłokowego)
- miał trójkątne stałe szybki w przednich drzwiach, lubiły się paćkać wodą podczas deszczu, co uniemożliwiało spoglądanie przez lusterka boczne; poza tym rano przy zaparowanych od zewnątrz szybach w każdym normalnym samochodzie można otworzyć i zamknąć okna w celu usunięcia kondensacji. Z wyjątkiem scenica,
- nie miał 3 błysków kierunkowskazem po szturchnięciu wajchy, 
- montaż bagażnika dachowego trwał wieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje z zakupu nowej fury. Co prawda nie ma rombu, ale Renault ma już Nissana i Mitsubishi więc nie wiadomo kto będzie następny.

Ładnie to opisałeś a co najważniejsze nie wplotłeś w treść żadnych angielskich słówek (poza opisami systemów), co jest typowe dla ludzi będących na emigracji.

W sumie przeskok rocznikowo to 8 lat więc biorąc to pod uwagę (plusy/minusy) Renówki będziesz miło wspominał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Lionel2000 napisał:

 Renówki będziesz miło wspominał. 

 

To prawda. Z resztą pierwszego scenica też miło wspominam, ale w nim szwankowała skrzynia biegów. Popełniłem wtedy klasyczny błąd: kupiłem automata w samochodzie z hakiem holowniczym.

Za porzuceniem renówki zadecydował brak wolnossącego benzyniaka w ofercie a jakoś uturbionego nie chcę.

Szukałem autka w miarę prostego, a silniki i pieciobiegowe hydrokinetyki hondy słyną z bezawaryjności.

Poza tym w kształt civika kombi jest bardzo ładny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!