Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne odgłosy z okolic silnika


speedxp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto zakupione w grudniu , poprzedni właściciel wymienił silnik z laguny II . Na wstępie wymieniony kompletny rozrząd , panewki ,poduszka silnika w następnym okresie czasu napinacz paska osprzętu  . Samochód sprawował się świetnie , wręcz byłem w szoku , iż posiada tylko 120 KM . Po zrobieniu 2 tyś km , pojawiły się problem (napady raz chodził świetnie innym razem brakowało mocy).Zaobserwowałem .iż silnik po rozgrzaniu ,wydaje dziwne dźwięki w zakresie 800-1800 na postoju przy dodawaniu gazu (odgłos przypominający uszkodzoną turbinę schodzącą z obrotów , dobrze wszystkim znane przepraszam  łuuuu  łuuuuu  ).

Podjęte działania :

-zakupiony clip ,miałem dość ciągłych wizyt u pseudo diagnostów

-Sprawdzony cały dolot i to wiele razy ,były dwie małe nieszczelności na węzach przy dławiku turbo.

-w IC znalazłem 2 kawałeczki aluminium ,lecz gabarytami przypominało to ranty od przyłącza do IC.

Asekuracyjnie rozebrałem turbo,

strona gorąca idealna , zimna na trzech łopatkach od góry zaobserwowałem ryski jak po szpilce (ciężko wyczuwalne pod paznokciem) 

-wtryski poszły do sprawdzenia, gdyż silnik troszkę dziwnie pracował trzy okazały się do d...….w zakładzie, gdzie oddałem do sprawdzenia posiadali takowe i odkupiłem od nich (nie są idealne, lecz teraz silnik pracuje ładnie) 

-Wymyta odma, oraz wymieniony zawór odmy.

-Wymieniony cały kolektor dolotowy ,wydechowy.

-Wymieniony zawór egr i zaślepiony pastylką.(po zaślepieniu pojawiły się problemy błąd zanieczyszczony egr , została wyciągnięta wtyczka , po zrobieniu kilkuset km założona i w chwili obecnej brak błędu)

-wymieniony katalizator (poprzedni był  wycięty)

-sprawdzone ciśnienie na cylindrach wszystkie równo po około 29

-sprawdzone ciśnienie oleju około 1,8 bara -1000rpm 4,5 bara 3500rpm

-wymienione turbo zakupione w Genesis turbo (wymieniłem prawie dobre na dobre)

-przy wymianie turbo wyczyszczony przewód olejowy zasilający i spust nowe uszczelki itd.

-wyczyszczony następnie wymieniony dla pewności n75,

-sprawdzony map sensor ,potencjometr sprzęgła gazu.

Spędziłem trochę czasu ze stetoskopem, gdyż dźwięk szumu (jakby zacierające się łożysko słychać z paru metrów ) 

odgłos dochodzi z okolic pompy wody ,pompy wtryskowej.

-pasek osprzętu ściągnięty, w dalszym ciągu to samo.

-sprawdzony rozrząd ,wymieniona pompa wody dalej to samo :/

-pompa wtryskowa ,może i delikatnie szumi ,lecz daje orientacyjnie ciśnienie 250-1380

słyszałem jeszcze o krzywych wałkach na głowicy , już sam nie wiem.

Jestem już załamany , odwiedziłem trzech znajomych mechaników, lecz sami stwierdzili dziwny przypadek.

W chwili obecnej moc powróciła, ale to nie jest to co było ,i to pojękiwanie, szuranie, ciężko to określić.

W odniesieniu do Clip mam z nim problem, podpinałem do 4 samochodów , lecz w tym mam komunikat o błędnej konfiguracji , lecz wszystko działa poza zakładką pomiary fizyczne.

 

 

 

-

 

 

Bez tytułu.png

Bez tytułu2.png

Edytowane przez speedxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekwodniak

Właśnie byłem sprawdzić kabel i jest to samo .Moduł upc posiada inny nr VIN w odniesieniu do pozostałych podzespołów.Podczas próby przypisania VIN pojawia się komunikat ,iż kalkulator jest już przypisany .Jest to upc od silnika k9k,lecz to prawdopodobnie nie tu tkwi problem.

 

Andrzej-2010

Upierałem się od samego początku, iż wina tkwi w kole pasowym, lecz dwóch mechaników stwierdziło,.iż chyba mnie poj...….Podczas kolejnej wymiany pompy wody sprawdzałem je i faktycznie wygląda jak z pułki sklepowej. Brak luzu, uszkodzeń, guma ładnie dolega do metalu.

Edytowane przez speedxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2018 o 19:16, speedxp napisał:

-pasek osprzętu ściągnięty, w dalszym ciągu to samo.

 

 Mimo tego musisz ściągnąć prawe koło i plastikowe nadkole.

 Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować ;

   - Czy pasek osprzętu ;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

        -  czy koło pasowe wału chodzi równo nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

       -  czy na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

          Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego.

Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

- zwykłym kołem i jest to główny powód  awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ) ,

- koło pasowe wału musi być oryginał jeżeli chcesz trochę pojeździć.

Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań, koło alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym oraz napinacz są głównymi sprawcami hałasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.06.2018 o 09:51, walba napisał:

Nie papuguj.

Sprawdzałem na szybko i coś w tym jest , tylko muszę poświęcić temu troszkę więcej czasu .Wstępnie bardzo dziękuję za pomoc.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Dnia 2.06.2018 o 08:15, Andrzej-2010 napisał:

 Mimo tego musisz ściągnąć prawe koło i plastikowe nadkole.

 Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować ;

   - Czy pasek osprzętu ;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

        -  czy koło pasowe wału chodzi równo nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

       -  czy na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

          Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego.

Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

- zwykłym kołem i jest to główny powód  awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ) ,

- koło pasowe wału musi być oryginał jeżeli chcesz trochę pojeździć.

Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań, koło alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym oraz napinacz są głównymi sprawcami hałasu.

 

Nagrałem odgłosy , tylko troszkę kiepskiej jakości. Telefon przymocowałem do łapy silnika .Pomimo tego w tle słychać tarcie na biegu jałowym . Po dodaniu gazu(w nagraniu jest max 1400 rpm pasek osprzętu zdemontowany a podciśnienie od turbo odpięte i zaślepione) słychać to wycie .Odpowiadając na pytanie Andrzeju.

 - Czy pasek osprzętu ;

- tak chodzi cicho

-brak skłonności do spadania

-jest mocno naciągnięty

-co do koła hmmm już sam nie wiem .Muszę nagrać film (niby wszystko jest z nim ok , lecz jak dla mnie ma delikatne skłonności do falowania)

-wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie

- ten alternator oryginalnie ma zwykłe koło (mechanik kontaktował się ze znajomym z renault i z takim wychodziły z fabryki).

W chwili obecnej dorwałem głowicę w prawie idealnym stanie hahahha zobaczymy w jakim stanie bo jutro oddaję ją do sprawdzenia i mam zamiar ją podmienić.

Co do koła pasowego , czy powinno tak wyć pomimo braku paska ??

Na zimnym silniku po nocy, odpalam i bardzo cicho słychać ten dźwięk , przy 1800 rpm delikatnie słychać turbinę i tyle.

Następnie wraz ze wzrostem temperatury silnika , zaczyna wyć jak na nagraniu

 

Recording_1.m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką moc ma silnik ? 120 KM?

Skąd jesteś? Przebieg to 240.000 km? Popraw stopkę jak chcesz rzetelnych odpowiedzi.

Należy udać się do kumatego mechanika od reno ; 

Cofa się paliwo, długo kręci i nie odpala , aby nie wysłuchiwać bzdurnych opinii.

10 godzin temu, speedxp napisał:

Co do koła pasowego, czy powinno tak wyć pomimo braku paska ??

Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań, koło alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym oraz napinacz są głównymi sprawcami hałasu. 

Dlaczego chcesz wymieniać głowicę?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to 120KM ,mieszkam w Krakowie, odnośnie przebiegu jest to orientacyjny przebieg tego silnika . Na forum laguny znalazłem wątek o krzywych wałkach w głowicy , wytarciach itd.  , co prowadzi do tego typu pojękiwań itd. i tym się  sugerowałem.

Co zajechałem do mechanika to twierdzili , że bez paska osprzętu koło pasowe , nawet uszkodzone nie powinno tak wyć.

W sumie odwiedziłem już ich  5  i powiem szczerze dno :/ 

Jeszcze maski nie podniosę a pada stwierdzenie turbo do wymiany bo to ono wyje.

Ale turbo wymienione , ciśnienie oleju jest ,przewody olejowe ok , układ dolotowy szczelny itd. 

Wpakowałem w to auto już tyle kasy, iż mam odruch wymiotny na samą myśl , bo wymieniane są  dobre części  na dobre i brak efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.06.2018 o 21:59, speedxp napisał:

Co do koła pasowego , czy powinno tak wyć pomimo braku paska ??

 

Jeżeli jest uszkodzone, to będzie wyło mimo braku paska.

Na podstawie opisanych uszkodzeń zalecam wymianę ;

 -   koła pasowe wału z amortyzatorem drgań, ( u kumatego mechanika od reno )

 -   koło alternatora paska na koło ze sprzęgłem jednokierunkowym,

 -   pompy olejowej na nową lub na wersję z 130 KM ; 

      ( Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005) ,

Serwis ; małopolskie.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym trafiłem na normalnego mechanika . Stwierdził ,iż nie jest to wina turbo a coś na rozrządzie ,lub ewentualnie koło pasowe . W dniu jutrzejszym podstawiam mu samochód , więc powinno coś się  wyklarować . Powiem szczerze 60% Polskich mechaników to lenie ,  Andrzeju masz rację pompa olejowa od 130 ,oraz miska olejowa, lecz w chwili obecnej muszę uporać się z tym problemem a następnie zrobię przymiarkę do poprawy fabryki . Z tego co jeszcze zauważyłem powraca temat wtrysków .Od wymiany zrobione zostało około 1500 tyś ,początkowe korekcje wynosiły +/- 0.5 w chwili obecnej przekraczają chwilami +/- 1.Tankuje na sprawdzonych stacjach , tylko paliwo z dodatkami no i d......

Wręcz pokochałem ten samochód ,lecz jest tak kapryśny jak kobieta w ciąży.

 

Witam. Załamka w dniu dzisiejszym mechanik stwierdził .iż jest to wina paska rozrządu Continental , ponoć ten typ tak ma. Objawy powinny minąć po jakimś czasie . No ale kur......pojękiwanie pojawiło się po 1.5 tyś km od wymiany paska. Teraz jest zrobione około 12 tyś.....i z każdym dniem się to nasila, więc kiedy to pojękiwanie zniknie ? dłonie mi opadły :/

Edytowane przez speedxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Po wymianie paska rozrządu i napinacza odgłosy w 50-60% ustąpiły Mechanik poinformował mnie ,iż przy napięciu do 90 % jest jeszcze ok , powyżej zaczyna już dość znacznie wyć. Co najdziwniejsze podczas oględzin okolic turbiny okazało się ,że na połączeniu karasu z obudową po stronie gorącej jest przedmuch .Po całym obwodzie występują ślady okopcenia i to do tego stopnia , iż nawet zimna strona jest czarna . Śruby są maksymalnie dokręcone , wystrzegałem się firm typu krzak , podczas wymiany turbiny na regenerowaną . Przyznam szczerze troszkę się zawiodłem na firmie Genesis Turbo , niby taka renoma a tu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!