Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Spust jest w chłodnicy od strony kierowcy zdejmujesz nadkole od przedniej strony samochodu i tam go wymacasz, tylko nie wiem czy Ci zejdzie cały płyn jakby nie to jeszcze możesz zdjąć wąż ( taki gruby ) od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w zakładce <Pliki> możecie chyba znaleźć książkę serwisową do naszych meganek (o ile dobrze pamiętam tylko po angielsku) i tam jest wszystko elegancko pokazane co, gdzie i jak w poszczególnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 15.06.2018 o 20:20, michal047r napisał:

Jest na termostacie i na wężu, tylko teraz który pierwszy odpowietrzyć i czy na włączonym czy wyłączonym silniku ?

Jak poszło z tym odpowietrzaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaniasz ogólnie to odpowietrzyłem na nie odpalonym silniku, potem zaraz po odpaleniu i jeszcze raz jak sie auto rozgrzalo tylko uwazaj na goracy plyn :D. Z Tego co pamietam to sa 2 lub 3 odpowietrzniki na termostacie za termostatem, a trzeci nie pamietam o ile jest. Tak zrobilem i auto smiga 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeden odpowietrznik na termostacie, drugi na wężu od nagrzewnicy przy grodzi komory silnika. Czy jest jakaś kolejność odkręcania tych odpowietrzników? Na przykład  odkręcam ten przy termostacie i jak zacznie lecieć płyn to zakręcam, a następnie odkręcam ten na wężu nagrzewnicy. Czy to ma znaczenie? A może odkręcam od razu oba odpowietrzniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kaniasz napisał:

Czy jest jakaś kolejność odkręcania tych odpowietrzników? Na przykład  odkręcam ten przy termostacie i jak zacznie lecieć płyn to zakręcam, a następnie odkręcam ten na wężu nagrzewnicy. Czy to ma znaczenie?

Nie znam tego silnika ale niedawno wymieniałem płyn w swoim 1,5 dci. Odkręciłem całkowicie korek przy termostacie i w jego miejsce założyłem rurkę igielitową o długości koło 60 cm ustawioną w pion. Wlewasz płyn do zbiornika wyrównawczego i czekasz aż rurką przestaną lecieć pęcherzyki powietrza w międzyczasie pompując (ściskając) rurą od chłodnicy. Przy nagrzewnicy nie odkręcałem korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Do suchego układu wchodzi 6,5 litra, jeżeli przy wymianie uda się wlać 5,5 litra to będzie bardzo dobrze. Pamiętaj, że u dołu chłodnicy też jest korek.

Co do osiągania temperatury roboczej to nie zwracam na to szczególnej uwagi ale na pewno jest to ponad 4-5 km. Teraz po wymianie termostatu to przynajmniej cały czas świecą dwa pełne klocki na wyświetlaczu, wcześniej świeciło 1,5 pola.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @aniewa za informacje.
Na razie próbowałem odpowietrzyć układ. Zrobiłem jak opisałeś wcześniej tylko zamiast pompować płyn ściskając wąż po prostu połączyłem rurkę ze zbiorniczkiem wyrównawczym i na kilka minut uruchomiłem auto
 20201017_093202.thumb.jpg.a5c0cb507220b6a413d415f5539a93e8.jpg

Taką samą procedurę wykonałem dla korka, który jest umiejscowiony na przewodzie biegnącym do nagrzewnicy. Czyli mam pewność, że przynajmniej obieg silnikowy jest odpowietrzony.
Nie za wiele to jednak pomogło. Przy temp. 4-5*C pierwszy kafelek zapala się po około 4km drugi po 17km :(. Spokojna jazda po mieście obroty w okolicy 1500-2200. Dodam termostat wymieniany nie cały rok temu.

Wiadomo jak jest cieplej rozgrzewa się szybciej. Jak utrzymuję wyższe obroty 2500-3000 też rozgrzewa się szybko stosunkowo ale nie chcę go "piłować" na zimnym silniku.
Czy ktoś ma jeszcze pomysły co można poprawić aby się rozgrzewał szybciej?
Może jeszcze trzeba odpowietrzyć korek przy chłodnicy, czy ktoś mógłby zaznaczyć na rysunku powyżej gdzie mniej więcej go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest problem odpowietrzenia, te silniki się dobrze odpowietrzają a już wiesz gdzie są odpowietrzniki. To będzie termostat, ja już 2 wymieniłem. Jeżeli robił Ci to mechanik bez Twojej wnikliwości, to prawdopodobnie założył zamiennik, a niestety, nie ma tu markowego zamiennika. Trzeba kupić OE w ASO Druga sprawa, to sprawdź czy Ci grzeją grzałki wstępnego podgrzewacza płynu. Grzałki te umieszczone są blisko lewego przedniego koła. Trzeba zdjąć nadkole. Ja już je wymieniałem. Na Allegro znajdziesz używki za ok 50zł Dobrze, że zwracasz na to uwagę, bo idzie zima a dla silnika bardzo zdrowa jest praca w odpowiedniej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!