Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kartą - nie otwiera, ale uruchamia silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z jedną z kart do mojej Meganki.
Kilka dni temu bez żadnych wcześniejszych oznak karta nie otworzyła auta.
Otwarcie kluczykiem i uruchomienie silnika po włożeniu karty do slotu całkowicie bezproblemowe.
Wygląda na to, że karta się nie rozprogramowała, tylko przestały działać przyciski.
Druga karta działa tak, jak powinna - otwiera, zamyka i odpala - a zatem nie podejrzewam żadnej usterki po stronie samochodu.
Nie było komunikatu o rozładowanej baterii pilota, ale mimo wszystko ją wymieniłem, jak się domyślacie niczego to nie zmieniło.
Czytałem, że prawdopodobnie może to być problem zimnych lutów na stykach transpondera.
Czy ktoś przerabiał podobny przypadek? Jeśli tak, to czy da radę naprawić to samodzielnie?
W najgorszym razie oddam ją do naprawy komuś, kto się na tym zna. Najlepiej z Łodzi lub południowych jej okolic.

Będę wdzięczny za przesłanie namiarów na kogoś kogo możecie polecić.

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem wcześniej

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Dnia 22.06.2018 o 13:25, punkracy napisał:

Nie było komunikatu o rozładowanej baterii pilota, ale mimo wszystko ją wymieniłem, jak się domyślacie niczego to nie zmieniło.

a zatem to nie wina rozładowanej baterii

jeśli ktoś ma inny pomysł, to czekam na info

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Ja  mam tylko jeden kluczyk, i dokladnie to samo ze swoja kartą.

 

Kolego czy udało Ci się naprawić problem?

Ja oddałam dzis karte do gościa w Bydgoszczy, ktory twierdzi, ze juz naprawiał takie karty i wszytsko było ok,  a po naprawie mojej, biore, cisnę i nie działa! :mad:

Facet twierdzi ze sprawdził karte jakims swoim urzadzeniem - nie mam pojecia co to za cudo, i ze karta po na prawie działa - naprawił ponoc przycisk, ale jak mam mu wierzyc skoro, mam wciaz ten sam problem?

No juz nie wazne, 100 nie moje i co mam dalej robic? Serwis??

Facet podpiął samochod pod kompa i wyszły jakies 4 błędy drzwi kierowcy, co prawda nie kojarzą mi się z systemem zamykania, ale co ja tam wiem. Był błąd czujnika temperatury od str kierowcy, błąd szyby od str kierowcy, błąd ogrzewania lusterka od str kierowcy i cos tam jeszcze, ale jak wspomniałam niezwiazane z centralnym.

Ktoś coś pomoże?

O co chodzi w ogole z tymi zimnymi lutami? mam termofor nosic w torebce?? sorka nie kumam

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, KASIAIJUZ napisał:

Kolego czy udało Ci się naprawić problem?

Ja oddałam dzis karte do gościa w Bydgoszczy, ktory twierdzi, ze juz naprawiał takie karty i wszytsko było ok,  a po naprawie mojej, biore, cisnę i nie działa! :mad:

Facet twierdzi ze sprawdził karte jakims swoim urzadzeniem - nie mam pojecia co to za cudo, i ze karta po na prawie działa - naprawił ponoc przycisk, ale jak mam mu wierzyc skoro, mam wciaz ten sam problem?

No juz nie wazne, 100 nie moje i co mam dalej robic? Serwis??

 

Jeszcze nie widziałem żeby komuś się zamykanie zepsuło w karcie do Megane 3 ale możesz być pierwsza :)

NIe wiem jak owy naprawiacz ją sprawdzał ale w zasadzie to są testery częstotliwości np. z tanich taki: http://www.autotronika.pl/files/fotob/product-536.jpg które po naciśnięciu przycisku na karcie pokazują czy wykrywa sygnał wysłany z karty czy też nie. Powinien przed rozebraniem karty sprawdzić tę prostą rzecz i zdecydowanie po tym czy bierze ją do naprawy czy nie.

 

18 godzin temu, KASIAIJUZ napisał:

 

Facet podpiął samochod pod kompa i wyszły jakies 4 błędy drzwi kierowcy, co prawda nie kojarzą mi się z systemem zamykania, ale co ja tam wiem. Był błąd czujnika temperatury od str kierowcy, błąd szyby od str kierowcy, błąd ogrzewania lusterka od str kierowcy i cos tam jeszcze, ale jak wspomniałam niezwiazane z centralnym.

Ktoś coś pomoże?

O co chodzi w ogole z tymi zimnymi lutami? mam termofor nosic w torebce?? sorka nie kumam

 

Te błędy mogą mogą być istotne dla Twojego problemu. Podpiął kompa, wyszły błędy i co stwierdził w sumie? Jak nic to bez sensu jego robota. Powinien podłączyć tester diagnostyczny klasy przynajmniej podobnej do Renault CLIP i sprawdzić owe błędy, ich statusy i kontekst i na ich podstawie wyciągnąć wnioski. To czy sygnał z karty jest rozpoznawany przez auto także na CLIP'ie widać. 

 

Z zimnymi lutami? Elementy elektroniczne są lutowane do płytek, to zapewne wiesz. Owy lut z czasem się utlenia przez co pojawią się tzw. zimne luty, które naprawia się poprzez przegrzanie tych połączeń sprzętem lutowniczym lub jeszcze lepiej przez wymianę tych lutów na nowe. Ot taka trywialna sprawa. 

Jeszcze pytanie pomocnicze

Kupiłaś auto i już tak było czy się zepsuło z dnia na dzień? Jak jesteś z Bydgoszczy to może warto np. do El-CARS podskoczyć albo do naszego forumowego kolegi @cinas. Pomyśl też o zrobieniu drugiej karty. Posiadanie jednej to stąpanie po cienkim lodzie.

Edytowane przez TheOktik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 14:08, TheOktik napisał:

NIe wiem jak owy naprawiacz ją sprawdzał ale w zasadzie to są testery częstotliwości np. z tanich taki: http://www.autotronika.pl/files/fotob/product-536.jpg które po naciśnięciu przycisku na karcie pokazują czy wykrywa sygnał wysłany z karty czy też nie. Powinien przed rozebraniem karty sprawdzić tę prostą rzecz i zdecydowanie po tym czy bierze ją do naprawy czy nie.

Bylam w miedzyczasie u konkurencji, firma zajmuje sie glownie dorabianiem kluczykow i kart (od lat w Bydg. - szkoda, ze wczesniej do nich nei zawitałam), facet sprawdził na SWOIM testerze i tez dupa - nie działa, nie ma sygnału (pokazał mi dla przykładu jak powinno byc z dzialajacym kluczzykiem). Mowił zreszta, że najlepiej sprawdzić czy jest ok, czy po prostu samochod reaguje, nawet ze mna podszedł, choc nie musiał, oczywiście rezultat jak do tej pory - czyli nie działa. Dodam, że centralny działa z przycisku wewnątrz auta, swoja droga moze stad te bledy wtedy mu wyszly bo przez ostatnie 2 tygodnie zamykam go w ten sposob - przy otwartych drzwiach kierowcy cisne przez 5 sec. wewnatrz przycisk centralnego zamka, zamyka->odrzuca->po czym zamyka wszytskie, ktore "moze", czyli poza otwartymi kierowcy, te zas z kluczyka zamykam recznie.

W necie znalazłam domowy sposód na sprawdzenie czy z karty jest wysylany sygnał, radio trzeba ustawic na fale dlugie, bodajże (ukf?), i przytknać urzadzenie do głośnika, no i wciaskac przyciski, test z pilotem do TV zdał egzamin-pojawiły sie szumy, moja karta do Meganki NIE.

 

Dnia 4.01.2019 o 14:08, TheOktik napisał:

Te błędy mogą mogą być istotne dla Twojego problemu. Podpiął kompa, wyszły błędy i co stwierdził w sumie? Jak nic to bez sensu jego robota. Powinien podłączyć tester diagnostyczny klasy przynajmniej podobnej do Renault CLIP i sprawdzić owe błędy, ich statusy i kontekst i na ich podstawie wyciągnąć wnioski. To czy sygnał z karty jest rozpoznawany przez auto także na CLIP'ie widać. 

 

Nie wydaje mi sie zeby facet miał CLIPa Renault, jak sprawdzilam screeny w necie, to to tak nie wygladalo. :(

A własciwie jaki moduł dałby znac, ze jest albo nie ma komunikacji z karta?

 

Dnia 4.01.2019 o 14:08, TheOktik napisał:

Kupiłaś auto i już tak było czy się zepsuło z dnia na dzień? 

 

Autem jezdze od kwietnia wiec niespełna rok. Wczesniej nie mialam takich problemow. Myslalam ze to bateria, po czym zmienilismy na nową, ale zadzialalo jeszcze z dwa razy i kaput całkiem.

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎01‎-‎04 o 14:08, TheOktik napisał:

 

Jeszcze nie widziałem żeby komuś się zamykanie zepsuło w karcie do Megane 3 ale możesz być pierwsza :)

pisałem wcześniej, że mam ten sam problem, więc KASIAIJUZ nie jest pierwsza

 

moją kartę próbował naprawić gość z jednego z łódzkich warsztatów, ale niestety mu się nie udało

co gorsza na skutek jego działań (rozłożenie i powtórne klejenie) karta nie jest już płaska, teraz ma zakrzywiony profil i żeby ją wsunąć do slotu trzeba użyć trochę siły

 

Dnia ‎2019‎-‎01‎-‎06 o 12:23, jabrze napisał:

Zmień powtórnie baterię, a jeśli nie zadziała to wyślij lub podjedź do Electric Cars k/ Kaczorów.

na stronie nie piszą nic o naprawie kart 4-przyciskowych do Megane III

może ktoś polecić jeszcze jakiś sprawdzony zakład/warsztat?

Edytowane przez punkracy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@punkracy jeśli masz blisko do E.Leclerca na Inflanckiej do podjedź tam do punktu dorabiania kluczy. Oni polecają fachowca z Łodzi, który specjalizuje się w tych rzeczach, niestety nie pamiętam, gdzie jest ten punkt, stąd tylko pośrednio mogę pomóc :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!