Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odgłosy "szurania" z klimatyzacji, słabo chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ja tez miałem problem z klimatyzacja "szuranie" jeździłem z tym przez dłuższy czas , przy przebiegu 59995 tys. km. zgłosiłem to jeszcze na gwarancji :D a gwarancje miałem do 60 tyś. km. lub 5 lat. ( wykupiłem pakiet przy kupnie samochodu) też klimatyzacja słabo chłodziła później przestała chłodzić oczywiście ASO powiedziało że wycieku nie ma. Po przejechaniu 60 tyś.km. pojechałem znowu do ASO w Elblągu, oczywiście już znaleźli przyczynę dziura w skraplaczu koszt wymiany z naprawa 1500 zł. Po roku znowu klimatyzacja przestała chłodzić, przyczyna ubywanie gazu, wymiana wężyków klimatyzacji koszt 1300 zł, ogólnie widać ile wydałem w ASO ale przynajmniej teraz mam gwarancje prawie na całą klimę heh oskubali mnie ładnie no ale co zrobić to Renault. Samochód 4,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

oczywiście również miałem szum pochodzący z klimy, którą dobiłem z 380 na 520 gr. Po tym zabiegu  klima sprawna i co najważniejsze cicha, choć znajomy mechanik miał duże wątpliwości i obawy co do zwiększenia wartości czynnika ponad normę o 8 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.tabeli jest 480gr. plus,minus 30gr.więc te 520 jest w normie.Jestem umówiony na wtorek do ASO na przegląd 3letni dalej im zgłosiłem szuranie klimy tym razem będę się upierał by mi nabili własnie 510gr i zobaczę czy się uciszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem wczoraj na ASO sciągneli mi niby 380gr czynnika,wpuścił 480gr i cisza jak makiem zasiał.Na próżni szczelne i tego się trzymają,co do sprawdzenia azotem na ciśnienie nie chcieli robić tłumaczenia ich to ubytek w normie ,jeden ma większy drugi mniejszy itp,itd.

Pewnie na wiosnę zacznie szmerać od nowa nie wiem ręce mi opadają z ich podejsciem...

Co do nabicia na 510gr absolutnie nie chciał mechanik tego słuchać...

Tragedia i jeszcze raz tragedia.

Jak będę miał trzymać te auto dalej to chyba podjadę do jakiegoś warsztatu niech szukają przez azot,może to jakieś łączenie ,oring ,gorzej jak spieprza chłodnicą albo sprężarką wtedy to kolorowo się nie zapowiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisant przy biurku gadał coś o 2 barach i o tym że mechanik nie może nabić więcej niż 480gr.ciężko się z nimi gada,ten za biurkiem 0 pojęcia a udaje znawcę a mechanik nie podejdzie bo zajęty...ot i taka robota w ASO.

Na papierze nabazgrane ubytek czynnika uzupełniony test klimatyzacji ok.

Co sugerujesz walniętą sprężarkę?

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zanim zrobi się zimno spróbuje wjechać na podjazd zdjąć osłonę silnika i oglądnąć wszystko od spodu jeśli gdzieś będzie puszczać powinno być coś widać jakaś mokra tłusta plama,pamiętam w lanosie na chłodnicy w rogu było tłuste i ewidentnie zielony nalot.Tu jeszcze w miarę wszystko świeże czyste może coś się rzuci w oczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dołu nic nie zobaczysz, najlepiej zdejm zderzak i jest wszystko na wierzchu, i ewentualnie za prawym kołem tam lecą rurki po i przed nagrzewnica i zobacz jeszcze na zawór rozprężny . U mnie nagminnie puszczalo na wejściu do chlodnicy na dole. Ze 3 oringi wymieniłem i nic to nie dało, aż skleiłem dodatkowo na silikon dirko i trzyma 

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm zderzak pewnie trochę rozbierania a jak nadkole prawe zwale będę już coś widział?osuszacz itp?zawór rozprężny oglądałem na grodzi wszystko wygląda na suche i delikatnie okurzone,na zaworach i okuciach sucho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie rurki widać i wielką plamę po prawej,u mnie chłodnica czysta sucha na rogach pomyślę coś choć nie chce mi się,bo jak coś znajdę to jak to ASO zmusić do działania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie chłodnicy + nabiciu pustego układu. Rok temu nabiłem klimatyzację po miesiącu było właśnie słychać szuranie, wtedy nie wiedziałem co to dziś wiem, że jest to mała ilość czynnika w układzie. Chłodnica wymieniona weszło dokładnie 475g czynnika na pusty zupełnie układ ( megane 3 coupe automatyczna klima). Wszystko chodzi aż miło. U mnie nieszczelna była chłodnica... co zresztą widać po załączniku. Wymieniłem sam na nową pod domem z pomocą znajomego. Nie trzeba ściągać zderzaka by wymienić chłodnicę.

image_67178497.JPG

image_67513857.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja była w takim samym stanie, tylko szczelna ale była zapchaną. Też wymialem sam na valeo była z czujnikiem ciśnienia. W sumie też chciałem z góry się dostać, ale nie mogłem rozpracowac tych plastików 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!