Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III diesel


bainit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zacznę od tego, że potrzebuję diesla z tytułu dojazdów - od poniedziałku do piątku jakieś 85 km dziennie. 

Moje obecne auto jak i poprzednie to japończyki. Obecnie również rozglądałem się również za japończykiem (Toyota Auris) ale przy dieslu, który mnie interesował czyli 1.4 D4D przeraziły mnie prognozy o potencjalnych kosztach wymiany wtryskiwaczy. Od dawna znane mi są opinie o "sypiących się|" francuzach ale o zainteresowaniu się tą marką skłoniło mnie posiadanie tego modelu przez kolegę z pracy i brak narzekań  (choć on ma 1.4 Tce a nie diesla) oraz pozytywne opinie o tym modelu wyrażone przez internautów.

Interesują mnie wyłącznie auta z polskich salonów.

Obecnie widzę pewną ofertę 1.5 DCi 2013 (prawie 2014) i 108 tyś przebiegu po pierwszym właścicielu, w pełni udokumentowane (źródło - komis dealera pewnej marki). Cena 29 000. Auto jednak gołe, zdaje się , że nawet wyświetlacz jest nieaktywny.

Druga oferta to 15. DCi z 2014 i 81 tyś przebiegu również z Polski,. w cenie 33 900. Także z komisu dealerskiego.

 

Dodam , że oba modele to 90 KM. Nie wiem czym się różnią od mocniejszych odmian 110 KM. Ja w sumie nie wymagam większych osiągów ale czy te 90 KM daje radę?  Liczy się dla mnie przede wszystkim bezawaryjność i ekonomia.

 

Dodam, że oba to klasyczne hatchbacki a nie grandtour

 

Edytowane przez bainit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik poszukiwania Megane 1.6 DCi z polskiego salonu na otomoto (Poznań + 300km), rocznik 2013 - 2014:....1 sztk....i to rozbita. Więc nie ma szans.

Tak że, proszę o opinię o silniku wymienionym w pierwszym poście.

Auto po ewentualnym zakupie, niezależnie od dostępnej historii serwisowej, i tak wjedzie na wymianę oleju, filtrów i rozrządu jeśli zalecane.

Edytowane przez bainit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest łatwo go kupić, co nie znaczy, że nie warto poczekać / poszukać. Ja na swoją sztukę polowałem pół roku, bo zawsze ktoś mi ją podbierał. Miałem dla porównania 1.5 dci i po miesiącu sprzedałem, bo nie dało się tym jeździć (mając bezpośrednie porównanie do 1.6) i kupiłem drugie 1.6, też z polskiego salonu. No ale jak tam wolisz. Między tym 110KM (1.5) a 130KM (1.6) nie było dużej różnicy w dynamice (przy 90KM pewnie już będzie spora), za to w spalaniu paliwa była na poziomie  15-20% na korzyść 1.6.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-dci-130km-dynamique-01-2015-salon-polska-fv23-bezwypadkowy-ID6zO1cr.html

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-dci-energy-limited-ID6Anr94.html

 

Cenowo nie są to okazje, wręcz są dość drogie :(

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 z generacji III/IV jest warty polecenia, najbardziej dopracowany silnik w gamie Renault. Co do dynamiki to musisz się przejechać, każdy ma inne preferencje. Najuboższe wersje lepiej odpuścić, np. wersja Generation wykastrowana jest z wygłuszenia i ma gorszej jakości materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest względne: mnie dźwięk silnika 1.5 dCi przy przyspieszaniu nie przeszkadza, jest dosyć charakterystyczny, ale w Megane III nie jest to nie wiadomo jak głośny dźwięk. W Megane II ten silnik jest zdecydowanie inny, przede wszystkim jest głośniejszy, albo głośniej go słychać, na wolnych obrotach. Co to mocy, to ja mam 110 KM i 260 Nm - i nie chciałbym mieć mniej. Z tym, że jeśli szukasz hatchbacka, to on jest trochę lżejszy, ale mimo wszystko - im więcej, tym lepiej. Poszukaj na stronie renault.pl, w zakładce używane. Dealerzy sprzedają samochody poleasingowe, a ostatnie roczniki "trójek" (2014-16) są w przyzwoitych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że hatchbacków prawie nie ma...Grandtour w sumie mi nie przeszkadza ale jakoś tak krótsza wersja lepiej mi się widzi. Zapomniałem o istotnej kwestii - czy w przypadku 1.5 DCi 90 KM jest koło dwumasowe (rocznik 2012- 2014)?

Co do mocy to oczywiście się zgadzam - lepiej więcej niż mniej z tym, że jak na razie wszystkie znalezione hatchbacki mają 90 KM.

Edytowane przez bainit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!