Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia fotela kierwocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim Scenicu pojawił się komunikat "Skontroluje poduszkę powietrzną" Byłem u mechanika i stwierdził że padnięty jest czujnik położenia fotela kierowcy. Takiego cuda oczywiście nie da się kupić osobno(w ASO cała wiązka za 1300zl) Wie ktoś może gdzie dostanę taki czujnik lub cała używana wiązkę?

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik nie może się popsuć w sensie błędu. Jest to zwykły włącznik-wyłącznik i albo ma styki zamknięte albo otwarte. I w zależności od stanu styków pokazuje czy siodło kierowcy jest bliżej kierownicy czy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odczep czujnik od prawej szyny fotela i zablokuj go w stanie nie powodującym błędu. Języczek sterujący jego stanem możesz podeprzeć lub zostawić swobodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ten czujnik przypadkiem nie bierze udziału w sterowaniu poduszką powietrzną kierowcy? Wolałbym to jakoś naprawić. Jak już to myślałem o rezystorze który oszuka komputer jakby widział dalej odsunięty fotel - bo w tym problem (impedancja niewłaściwa)

 

P.s. poda jakaś dobra dusza linka do bazy ddt gdzie jest scenic III? Mam tych baz różnych i w większości brak SIII lub nie łączy się. Największa ponoć baza jaka jest (ponad 1GB) pokazuje mi błędy połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odkopuję. Rozwiązał ktoś problem? Przeczyściłem styki, sprawdziłem przełącznik i kable. Wydaje mi się, że błąd pojawia się gdy w samochodzie robi się ciepło i na fotel wywiera się nacisk (najczęściej podczas hamowania). Wiem, że powiecie kable ale pyclipem sprawdziłem rezystancję i niby pokazuje stale bez przerw gdy ruszam kablami 120 ohm fotel przysunięty i 420 ohm cofnięty. Błąd oczywiście nie pojawia się gdy przełącznik ma pozycję wciśniętą. Ruszanie kablami przy pojawieniu się komunikatu bez efektu - tylko przysunięcie fotela. Może być tak, że te 20 ohm więcej powoduje już błędy? Ma być chyba 100 i 400?  

 

Przełącznik jest zalany, nie da się do niego "zajrzeć" bez dłubaniny - zniszczenia.

 

Jeszcze pytanie gdzie wiązka z fotela ma drugi koniec - pod maską czy gdzieś w kabinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka z fotela łączy się bezpośrednio ze sterownikiem airbag umieszczonym w tunelu między fotelami.  Powinno być blisko 100/400  ochm. Może te 20 faktycznie robi różnicę. By zmniejszyć rezystancję obwodu należało by równolegle do przewodów czujnika dołożyć dodatkowy opornik. Trzeba by tylko obliczyć jaki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!