Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czarne świece, brak mocy, duże spalanie


rrttek

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli ta sonda nie jest złej jakości? 

Sprawdzałem kilka razy. Cały czas taki sam wynik

Jaki powinien być opór tego czujnika cieczy??

Edytowane przez rrttek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekkie wahnięcia obrotów i pukanie w wydech to własnie od tych czarnych swiec

 

po jakim okresie od wyczyszczenia te swiece robią się czarne?

jesli  sonda ponadto jest niesprawna co jak sugerowano wyżej wyjdzie na komputerze - to choć część problemów masz rozwiązane, lecz jesli po wymianie sondy swiece nadal będą robiły się czarne to problem może pochodzić od silnika- ten czarny olej to też sprawa pierwszorzędna do wymiany

ktoś nie bez powodu wymienił cewki bo magnetti marelli to nie oryginały i jeżeli po awarii  musiał jechać dość długo np na 2 cylindrach, mogło to nieco odbić się na silniku i np. katalizatorze oraz sondzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, marr29 napisał:

lekkie wahnięcia obrotów i pukanie w wydech to własnie od tych czarnych swiec

 

po jakim okresie od wyczyszczenia te swiece robią się czarne?

jesli  sonda ponadto jest niesprawna co jak sugerowano wyżej wyjdzie na komputerze - to choć część problemów masz rozwiązane, lecz jesli po wymianie sondy swiece nadal będą robiły się czarne to problem może pochodzić od silnika- ten czarny olej to też sprawa pierwszorzędna do wymiany

ktoś nie bez powodu wymienił cewki bo magnetti marelli to nie oryginały i jeżeli po awarii  musiał jechać dość długo np na 2 cylindrach, mogło to nieco odbić się na silniku i np. katalizatorze oraz sondzie...

Świece praktycznie od razu czarne. Przejechałem jakieś 2 km i znów czarne... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz czasem wrażenia, że silnik dość głośno klekocze?

I tak w ogóle to skąd jesteś? Może ja lub ktoś z wypowiadających się tutaj będzie kojarzył jakiegoś użytkownika zajmującego się diagnostyką. Chyba, że to zabronione bo mnie też dziwi dlaczego ukryto tę sekcję "skąd"...

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie silnik jest cichy, suchy, bardzo fajnie wszystko wygląda... 

Wyczyscilem Sonde wkręciłem, przejechałem się trochę, jutro zobaczę czy znowu jest czarna. Najgorsze ze paliwo strasznie szybko znika... Może coś z zasilaniem paliwem jest nie tak. W poniedziałek pojadę na komputer do "specjalisty" :)

Edytowane przez rrttek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro po kilku km to rozumiem, że  na swiecach nie ma  czarnego nagaru z oleju

tylko delikatny czarny nalot?

tzn. olej nie przedostaje się do komory spalania

i problemem moze być tylko niewłasciwy skład mieszanki na skutek niesprawnej sondy

może się mylę ale tak bym to tłumaczył...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marr29 napisał:

ktoś nie bez powodu wymienił cewki bo magnetti marelli to nie oryginały

Cewki Magneti Marelli, to są cewki oryginały.

Olej silnikowy ciemnieje już po krótkim przebiegu.

7 godzin temu, rrttek napisał:

Najgorsze ze paliwo strasznie szybko znika...

- Jak już wcześniej napisałem, symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda I przed katalizatorem jest ;

   - podwyższone zużycie paliwa,

  -  spadek mocy silnika,

  -  szarpanie silnikiem.

 Tylko sonda oryginał i wszystko będzie OK. Renault na pierwszy montaż instalowało przeważnie sondy firmy Bosch.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Cewki Magneti Marelli, to są cewki oryginały. 

tak dla sprostowania: oryginalne cewki w Megane I phase I to Sagemy

u mnie wytrzymały ok 20 lat, więc ich jakość z tamtego okresu nie była taka najgorsza

olej po wymianie przynajmniej u mnie nie ciemnieje za szybko, może ze względu na krótkie trasy(Elf 10W40, wczesniej 5W40)

w dieslach czy LPG przy wyższych 'temperaturach roboczych' ponoć z olejem tak się dzieje

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!