Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatronik - różnice temperatur, mgła z kratek


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Mam taki problem z klimą:

Z głównych kratek nawiewu dmucha mi powietrzem o różnej temperaturze.

Od kierowcy cieplej, od pasażera zazwyczaj mroźnym.

Po pewnym czasie (raz szybciej raz wolniej) z kratek wydobywa się para wodna (najczęściej z kratki pasażera)

Na komputerze odczytano błąd: B1101 kod błędu układu temp. wewn.

Wylot wody drożny, dużo jej kapie pod autem.

W serwisie powiedzieli mi że trzeba ściągać całą konsolę główną a naprawa min. 1500 zł na początek.

Jestem trochę podłamany.

Poradzicie coś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pbet napisał:

Poczytaj o zbyt małej ilości czynnika w układzie. Może to to.

 

Dobijałem rok temu. Tak szybko by uciekł ? Leciałoby mroźne powietrze z kratki pasażera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się może zdarzyć. Sam piszesz, że masz różne temperatury po obu stronach i parę z nawiewów. Typowe objawy dla za małej ilości czynnika. Poczytaj o podobnych przypadkach, jest ich sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto po serwisie klimatyzacji - chodzi jak nowa.

- napełnienie czynnika

- udrożnienie odpływu

- czyszczenie czujników temperatury klimy (przez to były różne temp. z kratek)

 

Bez żadnego zdejmowania kokpitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mariuszekf napisał:

Miałeś z połowę?

Na wydruku mam:

- odzysk zakończony 0,21 kg

- napełnianie zakończone 0,55 kg

Gościu mi mówił że najistotniejsze były czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co miał powiedzieć za to wzioł kasę, jak nie ma gazu to złote nie będą diałać, trzeba znaleźć dziurę. U mnie było identycznie, zlokalizowałem nieszczelność, i działa drugi rok, bez czyszczenia itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czesc,

Udalo sie ostatecznie zidentyfikowac i rozwiazac problem?

Mam dokladnie takie same objawy.

Widze ze na forum jest pelno osob ktore opisuja ten problem, ale nikt nie pisze czy i jak udalo sie go rozwiazac.

Z gory dzieki za pomoc

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.07.2018 o 09:08, mariuszekf napisał:

A co miał powiedzieć za to wzioł kasę, jak nie ma gazu to złote nie będą diałać, trzeba znaleźć dziurę. U mnie było identycznie, zlokalizowałem nieszczelność, i działa drugi rok, bez czyszczenia itp. 

jak zlokalizowales wyciek ? w ktorym miejscy był? 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

Tak ,jak go kupiłem miał tylko 100 gr czynnika ;dobiłem i chłodził rewelacyjnie ,teraz po 2 miesiącach mam objawy jak wielu użytkowników Meganki 3 czyli szumy spod deski; cieplejsza temp. z kratki kierowcy i szron z kratki pasażera z tej kratki dmucha jak z zamrażarki włożyłem ter. cyfrowy i temp. spadła do -2 stopni po prostu sam nie wierzyłem ze klima w samochodzie może tak mrozić ale minusem tego jest ze po paru minutach nadmuch słabnie i pomaga wyłączenie klimy na 1-3 minutki ponieważ prawdopodobnie parownik zamarza z powodu małej ilości czynnika,poprzednim samochodem był Fiat Grande Punto z przebiegiem 260 tys. 2006 r. tam co 3 lata ubywało tylko 105 gr. czynnika z 500gr. chłodziła bez zastrzeżeń i bez żądnych dziwnych dzwięków nawet sprężarka czy chłodnica były orginalne 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pisałem, że jak jest mało gazu to rozprezanie nie zachodzi w zaworze rozpreznym tylko za nim i dlatego zamarza, tak mi się wydaje. U mnie uciekło na oringu z lewej strony chłodnicy, tylko nie wiem czy na dole czy górze, nie pamiętam. Założyłem że 3 oringi brązowy, zielony i uciekał, nabilismy azot i było szczelne, a na drugi dzień już leciało. Założyłem nowy oring nalozylem silikon na rurke co na niej jest oring na składanie aż wpłynęło na zewnątrz, na drugi dzień nabiłem i do dziś trzyma. A uciekło w 3-4 miesiące 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!