Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Funkcja stop & start do kontroli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Od tygodnia posiadam renault megane III i poszukuję odpowiedzi na pytanie jak naprawić funkcję stop i start. Na ekranie wciąż wyświetla się komunikat stop i start do kontroli, zaś przycisk do włączania i wyłączania funkcji wciąż świeci na czerwono. Wiem, że czujnik odpowiedzialne za funkcję są ukryte pod maską i w drzwiach kierowcy. 

Wczoraj wyjątkowo miałem możliwość włączenia i wyłączenia funkcji i komunikatu stop i start do kontroli nie było lecz tylko przez 10 km. 

Proszę o pomoc nie ukrywam gdy na ekranie widnieje napis OK bardziej cieszy oko :)

 

 

Edytowane przez pitus230
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że auto masz od nowości? Do start-stop stosuje się akumulatory AGM i taki masz? Masz dwie drogi - udać się na sprawdzenie akumulatora (robią to nawet za darmo w punktach, które akumulatory sprzedają) lub podłączyć auto pod komputer i odczytać błędy (najlepiej clipem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie poluzowała się wtyczka/przyłącze do klemy akumulatora? Jeśli objawem jest niedziałający auto start-stop, to akurat nie jest źle :) Choć ja również lubię jak wszystko jest w porządku; ww. system każdorazowo dezaktywuję - z ciekawości: używasz go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty taka nerwowa jesteś? A może używa w innym samochodzie lub ma jakieś doświadczenie. Zapytałem grzecznie Kolegę @pitus230, korzystając z okazji, że podniósł temat. Osobiście tego nie używam, ale jakby mi się non stop "świeciła" awaria systemu, to też bym chciał problem rozwiązać. A z doświadczenia, przynajmniej mojego, auto start-stop używałem w silnikach turbobenzynowych - gdzie odpalanie było >>od strzała<<. U mnie tak to niestety nie wygląda :)

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdziłem wtyczka przy klemie się trzyma jak powinna, akumulator się zgadza zas dzis podpialem pod komputer i wykazało mi błąd DTC 926115 bez opisu czy ktoś wie co to oznacza ?  Dodam że przy otwartej masce system nie wykazuje błędu przy liczniku zaś pokazuje błąd DTC w podpiętym komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...

Witam,

Opiszę swoją Historię , Megane 3 1,5 dci 2015r euro 6.

Padł Akumulator (9lat) Oryginał Renault-Nisan 12v L3 EFB 70 Ah 720A   Exide  prod. 2015   Spain

Zamiana na 12v EFB 72Ah 720A

Dzień po -: Komunikat  "Start & Stop do kontroli"

podpięty komp pokazał błędy

  • DTC926115 - obwód czujnika obecności kierowcy
  • DTC926768 - obwód modułu sterowania układem start/stop

Bezpieczniki, styki kostki przemierzone i działa ( łącznie z rozbiórką 5A za akumulatorem)

wpisany nowy akumulator , kilka prób nic

błędy nie do usunięcia

Decyzja 1 - Wymiana Czujnika obecności kierowcy umieszczonego w fotelu(siedzisko) - Renault wycena około 2500

Decyzja 2 - sam demontuje - odkręcenie fotela, wyjęcie, pomiary oporności i zdziwienie :

  • pomiar pusty                                                                        2.23  k 
  • z dotykają ręką przez 4 warstwy materiału                       0,18  k 

nr czujnika  800433808271094400          RSA P/N 873339769R-C

Ponowne czyszczenie styków ( nie wymieniam skora działa), montaż, pomiary , podpięcie akumulatora, podpięcie start/stop ( przy klemie minusowej), start i zero błędów - wszystko działa.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzialales w dobrym miejscu zgodnie z kodem błędu i jest ok. Ludzie nie czytają kodów, nie myślą tylko wymieniają sprawne akumulatory na sprawne a błędy dalej są. Start stop bada mnóstwo parametrów, czasem nieoczywistych, i stąd czasem niejasne zachowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!