Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powracający błąd 1.6 16V Kontrolka silnika + service, gaśnięcie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post i nie jestem dobrze obeznany z mechaniką także proszę o wyrozumiałość. Silnik 1.6 16V benzyna 2005 r. Problem zaczął się jakieś 3 miesiące temu, gdy pojawiła mi się kontrolka silnika + service. Pojechałem na komputer do mechanika: błędy DF119 - sygnał czujnika wałka rozrządu - ząb zębatki, DF119 - sygnał czujnika wałka rozrządu - pomiar fazera poza zakresem, DF080 - obieg fazera wałka rozrządu, DF080 fazer wałka rozrządu - niezgodność oprogramowania. Pojechałem z tym do elektryka, który stwierdził że mój samochód "chodzi" jak diesel i stwierdził, że najpierw mam się zająć wymianą kzfr i sprawdzeniem elektrozaworu. Dodam, że samochód często nie odpalał za pierwszym razem po nocy,  jest mułem i dopiero jak trochę nim pojeżdżę to dostaje moc wtedy. Wymieniłem rozrząd + kzfr, pompa wody, płyn chłodniczy, rolka pk, dodatkowo nowy elektrozawór. Jeździłem chwile autem po wymianie i kontrolka silnika pali się na nowo. Tamte błędy zniknęły, ale pojawił się błąd czujnika wału korbowego. Czujnik został założony nowy tyle, że od Megane I, bo akurat mi został z poprzedniego auta. Mechanik stwierdził że pasuje i założył go. Dodatkowo wszystkie świece wymienione. Dziś jade autem i błąd pojawił się na nowo. Przed pojawieniem się błędu( jakieś 2h), miałem dziwną sytuacje. Podczas jazdy zgasł silnik i pojawił się komunikat "SELECT NATURAL". Auto wcześniej gasło po wymianie samego rozrzadu+kzfr. Co robić jeszcze? Naczytałem się dużo już tematów z tego forum i widziałem opinie o wgraniu nowego oprogramowania. Czy to może mieć też związek z gaśnięciem samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój samochód nie został jeszcze naprawiony.

Najpierw trzeba zrobić analizę pracy silnika, a później myśleć o rozwiązaniu.

Ostatnią rzeczą jest zmiana softu, czy też sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, droopy napisał:

Często Ci tak gaśnie sam z siebie? Po takim zgaśnięciu nie masz problemów z ponownym odpaleniem? Pytam, bo u mnie tak niestety objawiało się uszkodzenie UPC.

Nie często. Ostatnio jeździłem przez kilka dni i było ok. Dziś odebrałem auto od mechanika i to pierwszy dzień kiedy jeżdżę i mi zgasł. Ogólnie, nie ma żadnych problemów z odpaleniem po zgaśnięciu. 

 

50 minut temu, jabrze napisał:

Twój samochód nie został jeszcze naprawiony.

Najpierw trzeba zrobić analizę pracy silnika, a później myśleć o rozwiązaniu.

Ostatnią rzeczą jest zmiana softu, czy też sterownika.

Na czym dokładnie polega analiza pracy silnika? Podłączenie pod komputer i sprawdzeniu kod błędu czy coś więcej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim należy ;

1/ Wykasować wszystkie błędy ze sterownika,

2/ Sprawdzić stan ;

    - filtra powietrza,

    - szczelność i wskazania map sensora, bo od niego zależy wielkość dawki paliwa przez regulator ciśnienia wtrysku .

      Ocenić szczelność całego układu dolotowego,

    - cewek; powinny być suche i czyste,

   - przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze,

   - sprawdzić czy nie ma zaśniedziałych styków lub nie są zawilgocone, ( przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na

      wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera ),

  - stan wyłączników przy pedałach a szczególnie przy pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Dzięki za podanie konkretnych czynności. A gdzie dokładnie znajdują się te wtyczki od komputera? 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie miałem czas tylko na sprawdzenie wtyczek od sterownika silnika ale zauważyłem przy okazji 2 rzeczy. Jedna to buczenie czujnika deszczu tego przy lusterku wstecznym a druga to pisk przy czujniku walka rozrządu, tym przy cewce od strony akumulatora. Czy ten pisk w tych okolicach to normalny obajw? Bo domyślam się ze buczenie czujnika deszczu nie. Czy to może powodać jakieś problemy z elektryka a tym samym błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

jeśli po wymianie rozrządu wysypał ci się błąd czujnika położenia wału może należałoby sprawdzić czy oby na pewno rozrząd został dobrze ustawiony bo w zależności od silnika tam łatwo nie trafić w miejsce w które wkłada się blokadę wału.. jeżeli zostało zmienione koło zmiennych faz rozrządu.. to wśród mechaników panuje mit że ono przyjeżdżając ze sklepu powinno być zablokowane.. niestety niejednokrotnie nie jest.. po złożeniu rozrządu na blokadach jeśli ktoś próbnie nie zrobi kilku obrotów silnikiem i nie sprawdzi rozrządu to może się bardzo zdziwić bo wałek ssący jest przestawiony.. u mnie koło nie było zablokowane i po próbie była ogromna różnica.. po ponownym ustawieniu rozrządu objawy zniknęły.. błąd mówiący o zmiennej fazy rozrządu poza zakresem.. może sugerować problem z zaworem zmiennych faz rozrządu lub jego elektryką.. u mnie nie łączy wtyczka i czasami pojawia się ten błąd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!