Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powracający błąd 1.6 16V Kontrolka silnika + service, gaśnięcie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post i nie jestem dobrze obeznany z mechaniką także proszę o wyrozumiałość. Silnik 1.6 16V benzyna 2005 r. Problem zaczął się jakieś 3 miesiące temu, gdy pojawiła mi się kontrolka silnika + service. Pojechałem na komputer do mechanika: błędy DF119 - sygnał czujnika wałka rozrządu - ząb zębatki, DF119 - sygnał czujnika wałka rozrządu - pomiar fazera poza zakresem, DF080 - obieg fazera wałka rozrządu, DF080 fazer wałka rozrządu - niezgodność oprogramowania. Pojechałem z tym do elektryka, który stwierdził że mój samochód "chodzi" jak diesel i stwierdził, że najpierw mam się zająć wymianą kzfr i sprawdzeniem elektrozaworu. Dodam, że samochód często nie odpalał za pierwszym razem po nocy,  jest mułem i dopiero jak trochę nim pojeżdżę to dostaje moc wtedy. Wymieniłem rozrząd + kzfr, pompa wody, płyn chłodniczy, rolka pk, dodatkowo nowy elektrozawór. Jeździłem chwile autem po wymianie i kontrolka silnika pali się na nowo. Tamte błędy zniknęły, ale pojawił się błąd czujnika wału korbowego. Czujnik został założony nowy tyle, że od Megane I, bo akurat mi został z poprzedniego auta. Mechanik stwierdził że pasuje i założył go. Dodatkowo wszystkie świece wymienione. Dziś jade autem i błąd pojawił się na nowo. Przed pojawieniem się błędu( jakieś 2h), miałem dziwną sytuacje. Podczas jazdy zgasł silnik i pojawił się komunikat "SELECT NATURAL". Auto wcześniej gasło po wymianie samego rozrzadu+kzfr. Co robić jeszcze? Naczytałem się dużo już tematów z tego forum i widziałem opinie o wgraniu nowego oprogramowania. Czy to może mieć też związek z gaśnięciem samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach