Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki rozmiar butli do kombi ???


s27

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

mam umówiony montaż LPG za 3 tygodnie, mam wersję kombi i dokonałem pomiaru wnęki na koło i wychodzi, że jest możliwość włożenia 680 x 225 co daje 67 litrów a to już pełnia szczęścia, tylko jak w praktyce ma ktoś zamontowaną 680 mm ???

Wiemy że montażyści zakładają mniejsze bo są tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2014 ph3 grantour - butla 55 litrów (chyba) wchodzi 47,5 litrów. Z tego co pamiętam chyba większa nie wszedła chociaż jakby się uprzeć to może max 60 by dało radę. Albo szukać ale wątpię, że gazownikowi będzie się chciało szukać specjalnie dla ciebie i mierzyć. Montaż butli i następny samochód, nikt się nie bawi w dopasowywanie. Pewnie interesuje Cię spalanie - na początku 11-12,5 litra gazu, teraz około 10. Wg mnie patrząc po spalaniu w trasie jakoś aż super mniej nie pali (ale zdarza się niekiedy mieć klimę lub cisnąć  150-160 km do krakowa). Ale nawet bez tego poniżej 10 u mnie nie schodzi. Teraz jest stabilnie, na początku były różnice. Jak masz pytania śmiało pisz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W górę to możliwe że nawet 250 mm wejdzie, odnośnie doboru butli to kit gazowników znam i nie dam się naciągnąć, w ubiegłym roku w Cordobie montowałem LPG i chciał zamontować 42 L ale powiedziałem że jak mu nie pasuje to minus koszt butli a ja sam kupuję w hurtowni, zamówił taką jak chciałem 50 L BORMECH,

wewnątrz robię sam stelaż by wzmocnić podłogę i ucieknie z 10 mm. + wypoziomuję nim podłogę bo jest znacznie pochyła.

 

Jak 680 mm mi nie wejdzie to 650 mm x 240 mm  tak coś około 60 litrów coś w ostateczności by te 500 km przejechać i nie myśleć o tankowaniu ciągle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz już znam, zrobiłem stelaż i kupiłem butlę wszystko git w 99% bo tylko butla opiera się w przedniej górnej części o zamontowany płaskownik, ale nie będę już go przeginał tylko coś wcisnę by płaskownik nie ocierał bezpośrednio o butlę,

Płaskownik zastosowałem 40x4 bo taki mieli na składzie, w tylnej części podszlifowałem występy w podłodze by obniżyć płaskownik i w tylnym pasie zanitowałem nity do przykręcenia płaskownika, stelaż za namową kolegi zrobiłem skręcany by wygodniej się nim posługiwać, na wierzch nakleiłem matę bitumiczną STP

 

Na finał butla BORMERCH  680 x 225 = 67L wpadła bez większego oporu - pełnia szczęścia :lockd:

pozostałość zostawiam gazownikowi

IMG_20180824_153103.jpg

IMG_20180824_154635.jpg

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To tak zwana butla do jazdy na wstecznym :) częsty problem montera partacza. podczas przyśpieszania gaz udaje się do tył butli gdzie powinien znajdować się wielozawór a ten jest po przeciwnej stronie. wnioski można wyjąć samemu 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie odnośnie montażu tego stelażu. Co "trzymają" te śruby zakreślone na czerwono ? Te do których jest przymocowana górna część tego stelażu ? Czy można je tak po prostu wykręcić na czas montażu ? Czy trzeba taką operację przeprowadzać na kanale ?

 

bagaznik.thumb.jpg.c4ae4120c7fe30060c020468194aa95f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marek_07 napisał:

Zmartwie Cie, butla zamontowana w ten sposob jest zamontowana niepoprawnie- powinna byc przekręcona o 180 stopni. Wielozawor ma "patrzeć" w stronę przodu auta.

Jednak mnie nie zmartwisz bo butla jest tylko włożona na przymiarkę :D

Mimo to zastanawiałem się czy jej tak nie zostawić ale w związku, że jest lekko pochylona do przodu i by więcej weszło gazu została ostatecznie zamontowana zaworem do tyłu.

 

Odnośnie montażu do jazdy na tzw. wstecznym to są tego plusy, mam w Vectrze B tak zamontowaną i dzięki temu mam sygnał od 5 do 25 km, że kończy się LPG co pozwala jeszcze dojechać do stacji a wystarczy zwolnić i ponownie przełączyć i auto jedzie nadal na gazie, mam w drugim aucie - SEAT - butlę zaworem do tyłu i gdy się przełączy na Pb to już faktycznie jest - 0 - ponowne przełączanie pozwoli przejechać może 1 km i koniec.  :lockd:

 

Śruby mocujące amortyzatory możesz odkręcić bez kanału, wykręcasz i wyjmujesz, w moim przypadku gdy będę chciał wymontować prawy amortyzator bezwzględnie muszę wyjąć butlę na zewnątrz by wyjąć prawą śrubę.:rolleyes:

 

 

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Śruby mocujące amortyzatory możesz odkręcić bez kanału, wykręcasz i wyjmujesz, w moim przypadku gdy będę chciał wymontować prawy amortyzator bezwzględnie muszę wyjąć butlę na zewnątrz by wyjąć prawą śrubę.:rolleyes:

Powiedz odnośnie tej prawej śruby, czy to, że będziesz musiał wyciągnąć butlę jest wynikiem stelażu które podniósł do góry butle? czy bez stelażu też byłyby problemy? Dużo brakuje Ci do wykręcenia tej prawej śruby?

 

Edytowane przez g18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stelaż musisz zamontować z 2 powodów;

1. wzmocnić podłogę,

2. wypoziomować jak w moim przypadku przynajmniej częściowo butlę,

 

jeżeli zamontujesz małą butle to nie będziesz miał problemu

ja nie widzę problemu z wyjęciem butli, 2 śruby mocujące butlę, 2 króćce - przewody zasila do i z butli plus kostka od wskaźnika i cewki zaworu, całość to max 30 min i butla wyjęta.

IMG_20180906_153812.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, stelaż montuję bez dwóch zdań, zastanawiam się tylko czy wrzucać tam butlę 680x225 67 czy np. mniejszą 680x200 57. Na jakiej wysokości jest ta śruba w stosunku do zbiornika ?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam butlę nadal lekko pochyloną do przodu i jak zamontujesz niższą to tylko majster ci ją podniesie do góry by złapać poziom, mi wczoraj do pełna weszło 55L LPG - zobaczymy ile przejadę ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!