Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

INJECTION DEFAILLANTE - błąd Megane 2 HB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Megane 2 HB, rocznik 2005, silnik 1.5 DCI. 
Podczas jazdy w pewnym momencie na ekranie pojawił się komunikat "INJECTION DEFAILLANTE, czyli USZKODZENIE UKŁADU WTRYSKU". Samochód stracił trochę mocy, a komunikat pojawiał się przy nagłym zwiększaniu momentu obrotowego. 
Udałem się więc do mechanika, który na początku stwierdził błąd czujnika wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej. Pokazywał on jakieś zakłamane wartości odnośnie ciśnienia (np. 6000bar na biegu jałowym). 
Wymienił on czujnik, jednak problem nie zniknał (dlatego czujnik został zamieniony na stary). Wszystkie 4 wtryski (Delphi) poszły do regeneracji (koszt 1500zł). Przed "problemem" samochód posiadał spalanie na poziomie 4.3l , natomiast po regeneracji jest to 3.8l , a problem nadal występuję tylko objawia się nieco inaczej. 
Przy zwiększaniu obrotów w sposób łagodny samochód przyspiesza i nic nie wyskakuje. Jednak gdy chce się zbyt gwałtownie przyspieszyć (albo inaczej: dynamicznie) - zapala się komunikat oraz STOP. Po sekundzie komunikat gaśnie (po odpuszczeniu pedału gazu). 
Samochód był również z mechanikiem u elektronika i ten podobno nic nie wskazał. Dodatkowo po regeneracji samochód został zalany "lepszym paliwem" + LIQUI MOLY i przejechane 500km jednak komunikat i błąd nadal występuję przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu (często powyżej 2000 obrotów). 
Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niewydolności turbiny lub wadliwej pracy łopatek pojawia się zazwyczaj tylko "check injection" bez kontrolki STOP. Osobiście obstawiam zmniejszoną wydajność pompy wtryskowej. Przy mocnym obciążeniu nie wyrabia z odpowiednim ciśnieniem i stąd kontrolka STOP. Ewentualnie można podmienić regulator ciśnienia na pompie i sprawdzić wtryskiwacze na przelew.

Ogólnie temat morze i jest kilkadziesiąt wątków na ten temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regeneracji wtryskiwaczy dostałem informację że nie znaleźli opiłków metalu i przypuszczają że pompa może być jeszcze OK, niemniej coś może z nią być jak piszecie. Regulator ciśnienia na pompie to samo co "CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA" ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator to urządzenie które steruje wydajnością pompy, jest umieszczone na pompie z brązową wtyczką. Czujnik ciśnienia to urządzenie które mierzy aktualne ciśnienie i przekazuje odczytane wartości do sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aniewa napisał:

Ogólnie temat morze i jest kilkadziesiąt wątków na ten temat

Nic tylko czytać, czytać, czytać. Nikt Ci nic nowego nie doradzi. Pewnie wkrótce nasz kolega Andrzej 2010 wklei listę rzeczy które należy zrobić przy tej usterce. Ewentualnie wejdź w jego posty i sam doczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aniewa napisał:

Osobiście obstawiam zmniejszoną wydajność pompy wtryskowej.

Przy mocnym obciążeniu nie wyrabia z odpowiednim ciśnieniem i stąd kontrolka STOP.

Ewentualnie można podmienić regulator ciśnienia na pompie i sprawdzić wtryskiwacze na przelew.

Wtryskiwacze zrobione. Aby ograniczyć koszty, zalecam;

  -  skontrolować jakość paliwa w zbiorniku, czy nie ma wody, brudów, innych syfów ( tankować tylko na sprawdzonych

     stacjach dobre paliwo), nie jeździć dłuższy czas na rezerwie,

 -  zastosować filtr paliwa markowy; mann, knecht, purflux, ( dokładnie oglądać zużyty filtr ),

 -  zlikwidować pęcherze powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 -  sprawdzić świece żarowe,

 -  zastosować olej 2T do paliwa,

 -  przegonić auto na wysokich obrotach jeżeli było ostatnio dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach.

11 godzin temu, ajemtobi napisał:

Witam, posiadam Megane 2 HB, rocznik 2005, silnik 1.5 DCI. 

Czy auto masz od nowości??

Warto przestudiować temat ; 

Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006  i napisać tam parę słów dla innych.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wtryskiwacze zrobione. Aby ograniczyć koszty, zalecam;

- samochód ma świeżo wymieniony filtr paliwa

- aktualnie robie 100km dziennie 80% trasa - spalanie 3,7

- leje tylko na Shellu V Power 

- zawsze staram się tankowac jak jest 1/4 zbiornika 

- co do opiłków , facet który regenerował mi wtryskiwacze powiedział ze nie wykrył opiłków

 

Co do oleju 2T, jaki polecasz i w jakim stosunku paliwo-olej ?

Edytowane przez ajemtobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymagasz podpowiedzi, to musisz odpowiadać na wszystkie pytania w sposób konkretny i rzeczowy.

Jeżeli to prawda co napisałeś to ;

- auta nie masz od nowości,

- auto ma ok.300.000 km przebiegu,

- filtr paliwa i oleju musi być markowy, inne wprowadzają szereg błędów,

- musisz zlikwidować pęcherze powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

- przestudiować zalecany temat, tam masz odpowiedzi na nurtujące pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Jeżeli wymagasz podpowiedzi, to musisz odpowiadać na wszystkie pytania w sposób konkretny i rzeczowy.

- jestem drugim właścicielem

- auto ma 140 000 km realnego przebiegu 

- filtry są dobrej jakości , nie jakieś tanizny 

Dokładnie mam pytanie odnośnie tych pęcherzy powietrza. Dzisiaj zajrzałem pod maskę i ujrzałem takie oto pęcherze wydobywające się jak dobrze myślę z pompy paliwa (załącznik zdjęcia) . Czym to może być spowodowane ? 

39967455_255065245340754_3644395199376916480_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!