Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie potrafię odpalić samochodu [filmik]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie potrafię odpalić samochodu. Wszystko wariuje.

Akumulator jest w pełni naładowany (sprawdziłem to)

Filmik z usterką: 

 

Podczas odpalania wyświetlają się komunikaty:

 * Skontroluj funkcję zabezpieczającą dzieci,

 * Usterka układu hamulcowego,

Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na awarię, ale piszę o tym.

W piątek wieczorem wstawiłem samochód do garażu (wszystko było OK), a dziś rano taka niespodzianka (przez weekend go nie używałem)

Proszę o pomoc oraz poradę co to może być ? - podpowiem mechanikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i klemy są dobrze przymocowane do akumulatora. Jak już napisałem wcześniej akumulator jest naładowany na FULL, ale biorę teraz pod uwagę czy nie jest wadliwy (jutro kupię nowy i sprawdzę czy to nie przypadkiem to).

 

Zanin jednak to zrobię proszę jeszcze o kilka podpowiedzi:

1) W samochodzie gra radio, nawiewy działają, światła wewnętrzne świecą, doświetlanie drogi włączane z pilota działa - czy w takim wypadku nadal można podejrzewać padnięty alternator ?

2) Jak widać na załączonym filmie podczas odpalania wszystko wariuje --- wariuje też jak z wewnątrz chce poświecić długimi (a nie wariuje doświetlenie drogi z pilota - też to chyba są długie) - czy to może być jednak wadliwy akumulator ?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta godzina to Ci tak zawsze miga?

Zanim pójdziesz w koszty ja bym znalazł kogoś kto podjedzie do Ciebie z kompem i odczyta błędy.

Nie zrobiłeś zwarcia przy odłączaniu / podłączaniu akumulatora?

Doświetlanie drogi do domu z pilota to raczej mijania, nie długie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzina tak miga ponieważ odłączyłem akumulator i się zrezsetowała (a nie ustawiam na nowo póki nie odpalę samochodu)

Właśnie chce odczytać błędy natomiast muszę i tak iść w koszty (laweta) bo mechanik do mnie nie przyjedzie.

Raczej na 99% nie zrobiłem zwarcia. A gdyby nawet to jakie mogą być tego konsekwencje w akurat moim przypadku ?

OK z doświetleniem się pomyliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie w mieście laweciarze sobie liczą, a może mechanik ma znajomego z lawetą co za flaszkę czy przysłowiowe 5 dych Ci auto przewiezie. Akumulator to jednak nie taki mały wydatek, szczególnie dla diesla, a jakbyś miał start-stop to jeszcze więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozruchu podłącz voltomierz do AKU, lub przynajmniej coś takiego :

https://allegro.pl/woltomierz-miernik-tester-samochodowy-12v-24v-led-i6712062327.html

i sprawdź jak siada napięcie.

I do analizy jeszcze warto sprawdzić , czy napięcie siada od razu - obciążenie świecami żarowymi, czy dopiero po chwili, jak ma kręcić rozrusznik, bo może rozrusznik robi jakieś przywarcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Już jestem po i ........ wymiana akumulatora i "naprawa alternatora" ponieważ dawał napięcie 13V a nie 14V.

Wszystko teraz śmiga jak należy, ale coś za coś. Tak, tak mam takie szczęście, że jak mechanik coś naprawi to następne przestaje działać :) O co chodzi .... Przy otwieraniu wszystkich drzwi z pilota, drzwi od kierowcy (tylko te) 7 na 10 prób otwarcia są dalej zamknięte (po prostu nie otwierają się - można je jedynie otworzyć od środka lub zamykać/otwierać z pilota i czekać na ten szczęśliwy traf) , zauważyłem też że szyby nie otwierają się tak jak inne ... jak przycisnę mocno to powinny same otworzyć się do końca lub zamknąć a tu teraz muszę robić to stopniowo, kroczek po kroczku (czasami załapie, że jest tak jak poprzednio) ... Trochę to irytujące.

 

Wiecie może co może być z tymi drzwiami i szybą ? Raczej nie linka bo od środka można otworzyć raz na jakiś czas też od zewnątrz, no i ta szyba .... silniczek wg. mnie odpada bo też ma raz na jakiś czas dobry moment i zamykają się perfect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby musisz zaprogramować tzn. przyuczyć graniczne położenia. Szyba w górze - przytrzymać przełącznik w górę kilka sekund. Szyba w dół - przytrzymać przełącznik w dół kilka sekund. I tak każdą szybę. Zaczną działać jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!