Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034


jmalos

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, halas2 napisał:

-Było powietrze między filtrem a pompą z powodu uszkodzonych złączek. Jak i pomiędzy gruszka a filtrem. Przewody i złączki wymieniłem. 

Witam. Kupowałeś nowe przewody/złączki? Jeśli tak to gdzie? Mnie też te bąble wkurzają i jak się zdenerwuję to poobcinam złączki i założę przeźroczyste przewody na normalne skręcane zaciski. No chyba, że macie jakiś sklep, gdzie kupię gotowe przewody?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używane na allegro. Tylko patrz na wygięcie wężyków bo oryginalne są twarde a występują w rożnych wersjach. W moim przypadku była pęknięta zapinka na filtrze i połowa wężyka to było powietrze. Po dociśnięciu było ok do pierwszego wyboju :) Francuska jakość warsztatów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem po rozmowie z serwisem Renault. Ceny przewodów masakryczne. 380 zł ten od gruszki do filtra, od filtra do pompy 400 zł. Mam w planach kupić odpowiednią średnicę tak, żeby przeszła przez złączkę od filtra i normalnie na opaski zaciskowe przykręcić do filtra. Będzie lepiej niż te złączki. Przewód oczywiście przeźroczysty. Czy to dobry pomysł? Wydaje mi się, że równie szczelnie powinno być?

Edytowane przez bacablue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem kupić takie złączki ale znalazłem tylko w cenie około 50zl za sztukę co za mnie jest troszkę kosmosem. Na wężyk i szerokie opaski też powinno być:)

Wrzucam zrzut korekt wtryskiwaczy na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Tak jak pisałem wyżej.

Przegoniłem auto około 30km autostradą z obrotami pomiędzy 3,5-4tys. Filtr nazbierał sadzy trochę szybciej niż zwykle i wypalił się. Po tej operacji mam wrażenie że silnik pracuje troszkę płynniej oraz przycichło turbo. Zauważyłem też że wzrosła wartość zasysanego powietrza. Po zatrzymaniu się było czuć taką przypalającą się sadzę. Temat dziś powtórzyłem na 20km drogi ekspresowej lecz z mniejszymi prędkościami.

IMG_20190725_163737.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2019 o 06:19, halas2 napisał:

Wrzucam zrzut korekt wtryskiwaczy na ciepłym silniku na wolnych obrotach.

Wg;mnie wszystko jest OK,

Zalecam  dodatkowo ;

  1/ olej Valvoline SynPower MST C4 5W30 z aprobatą RN7020,

  2/ markowy filtr paliwa i oleju ; mann, knecht, purfux ,

  3/ przy jazdach krótkich i po mieście, należy odpowiednio/proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju ;

         a/ czyli co 6000 do 7000 km przebiegu,

 4/ Na clipie sprawdzić pełną diagnostykę fap-a, czyli ;

     a/ Liczba pełnych / udanych regeneracji,

     b/ Liczba częściowych regeneracji tzw. niepełnych wypaleń, czyli wypalenie z pozostałością ilości sadzy > 0 g,  

     c/ Stopień Rozcieńczenia oleju,

 5/ Przy jazdach krótkich i po mieście;

       a/  ilość wytwarzanej sadzy jest duża a niska temperatura spalin nie pozwala na jej naturalne spalenie,

       b/  fap - nie lubi niepotrzebnego nadmiaru paliwa i spalin,

       c/ dodawanie gazu na postoju, mocne przyspieszanie od niskich obrotów czy w ogóle,  niepotrzebnie

             mocne wciskanie gazu, zawsze emituje większą ilość sadzy niż płynna/przemyślana jazda,

        d/ jeżeli użytkownik nie zmieni charakteru jazd, to wypalanie będzie coraz częściej aż do 

              wypalenia serwisowego lub kupna nowego fap-a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- W moim przypadku dział jazd po mieście to około 10%

- Olej Wymieniałem teraz po niecałych 3 tys km bo wychodzi na to ze auto do tej pory miało wymieniany olej co 30tys.

- Udało mi się usunąć wyciek płynu z węża od egr.

- Średnia wypaleń dpf według clipa to 1600km. Tyle ze mi najwyższy wynik jaki się udało uzyskać do 550km. auto miało uszkodzony intercooler. niestety nie jestem w stanie stwierdzić jak długo z nim jeździło bo tylko gwałtowniejszy start turbiny był mocy nie brakowało spalanie było podwyższone. Ja do wymiany intercoolera zrobiłem 860km i kolejne 800 po których wyczyściłem egr. Dopiero po tych robotach przegoniłem po autostradzie zobaczę co teraz się będzie działo.

- Co do korekt wtrysków zauważyłem ze na zimnym po odpaleniu jak zaczyna nierówno pracować korekta 2 wtryskiwacza podchodzi do 1.4 silnik troszkę wyrównuje prace po czym w miarę nagrzewania wartość spada tych z screenu powyżej. Dlatego jego podejrzewam że jest przyczyną nierównej pracy na zimnym a może i częstszego wypalania filtra.

- Zastanawia mnie jeszcze dźwięk silnika podczas pracy. Taki troszkę głuchy odgłos. W dolocie i w wydechu nic nie słychać. Stojąc nad silnikiem też raczej nie słychać. bardziej stojąc obok auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halas2 napisał:

- Średnia wypaleń dpf według clipa to 1600 km. Tyle, ze mi najwyższy wynik jaki się udało uzyskać do 550 km.

Dobrze by było, zamieścić scan z analizy fap-a przez clip-a aby poznać ;

  -  liczbę częściowych regeneracji tzw. niepełnych wypaleń, czyli wypalenie z pozostałością ilości sadzy > 0 g,  

  -  liczbę udanych regeneracji,

  -  wartość temperatury przed fap-em,

  -  poczytaj temat; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników , 

1 godzinę temu, halas2 napisał:

na zimnym po odpaleniu jak zaczyna nierówno pracować korekta 2 wtryskiwacza podchodzi do 1.4 ,

silnik troszkę wyrównuje prace po czym w miarę nagrzewania wartość spada tych z screenu powyżej.

Dlatego jego podejrzewam, że jest przyczyną nierównej pracy na zimnym a może i częstszego wypalania filtra.

Sterownik wydłuża czas wtrysku na tym cylindrze ;

     - może trochę zapchał się rozpylacz we wtrysku,

    -  warto wykonać czynności o jakich pisałem wcześniej,

    -  jeżeli nie jest to zbyt uciążliwe " Czasami delikatnie szarpnie silnikiem. Tak raz na około 100-150 km "

       to można to obserwować.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, halas2 napisał:

Dlatego jego ( drugi wtryskiwacz ) podejrzewam, że jest przyczyną nierównej pracy na zimnym a może i częstszego wypalania filtra.

Przez 2 h od ostatniej regeneracji, masa osadów w fap-ie to 8 g,

 Przy sprawnym silniku ;

    -  na każde 100 km przebiegu powinno przybyć ok ; 1 g sadzy,

18 godzin temu, halas2 napisał:

- Średnia wypaleń dpf według clipa to 1600 km.

   -   pełne wypalenie fap-a, powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km - jazda autostradą,

  -   jeżeli występuje częściej, świadczy to ;

         -  o dużej ilości jazd po mieście czy na krótkich odcinkach ,

        -   niesprawności silnika,

        -   im częściej wypalanie fap-a zachodzi, tym bardziej rośnie stopień rozcieńczenia oleju,

Końcówka rury wydechowej jest czysta w środku, jeżeli FAP działa, jest sprawny filtr i silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak żeby złapać chronologię wydarzeń

- Na początku auto dużo paliło. filtr wypalał się co 240km po czym znalazłem dziurę w intercoolerze. wymieniłem. nniestety nie wiem ile jeździł z tą dziurą.

- Po następnych około 600km wyczyściłem egr.

- po tych zabiegach wypalanie skoczyło najpierw na jakies 380km po czym kolejne nastąpiło po 550km.

- Następnie zrobiłem 30km autostrada blisko 4tys obrotów i podczas tej jazdy filtr się wypalił znowu w okolicach 250km

- Zrzut ekranu jest z dnia następnego czyli jazdy do pracy i wróciłem specjalnie autostradą żeby powtórzyć. Myślę że jest to efekt wypalania sie sadzy nazbieranej w silniku przez dłuższy czas. Jeśli się mylę to filtr nadal się będzie wypalał co max 500km więc albo będzie już przepchany albo coś jest nie tak. Dlatego moje pytanie wcześniej było jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz. Zauważyłem że do 5 stopni w górę stopni może kłamać czujni powietrza zasysanego w przepływomierzu. Końcówka rury jest czysta

 

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2019 o 10:14, Andrzej-2010 napisał:

Należy na drodze ekspresowej dawać po garach w zakresie poniżej czerwonego pola,

 

Auto ma już ok ; 200.000 km przebiegu,

Sprawność fap-a spada w miarę wzrostu przebiegu,

Korzystne dla fap-a byłoby przegonić auto na dłuższej trasie z wysokimi obrotami i podpiętym clipem,

Czy w dalszym ciągu pojawia się błąd  DCT020125 ???

27 minut temu, halas2 napisał:

Dlatego moje pytanie wcześniej było jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz.

Zauważyłem że do 5 stopni w górę stopni może kłamać czujni powietrza zasysanego w przepływomierzu.

Końcówka rury jest czysta

Silnik ma turbinę i stąd wyższa temperatura powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem temperaturę przed uruchomieniem zimnego silnika rano. Na zewnątrz było 22 stopnie w garażu było chłodniej a czujnik pokazał 23,5stopnia. chyba ze słońce przez małą szybkę poświeciło na maskę podczas wschodu słońca.

 

Błąd DCT020125 na początku pojawiał się częściej. towarzyszy temu szarpniecie i błąd na desce. aktualnie raz na około 200 występuje szarpniecie silnikiem. I zdarz się że przy czymś takim zaraportuje błąd. ale nie jest to reguła bo czasem szarpnie ale nie zaraportuje błędu. Myślę że olej 2T w dłuższym czasie załatwi temat. Oprócz korekt wtrysku 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie zaktualizować status usterek.

Wtryskiwacz numer 2 poszedł na stół. Uszkodzony mechaniczne i uszkodzony stos piezo. Po wymianie dużo lepiej lecz nadal sporadycznie był błąd wtrysku 3 i delikatne szarpniecie.

Pewnego poranka auto odpaliło na 3 cylindrach. Zawiesił się wtryskiwacz 1. Z błędem pierwszego wtrysku auto przyjechało z Francji.

Dwa kolejne wtryski na stół i wtrysk pierwszy uszkodzony piezo. Wtrysk 3 regeneracja i nowy kod.

Po złożeniu auto chodzi równo i nie kicha już od 1200km. Filtr przez ten czas sie jeszcze nie wypalił a wypalał się co 240km. Nazbierało się 11.4g po czym w ciągu ostatnich 100km spadło do 10g.

 

Także u mnie wyszły padnięte wtryski. Głównie wtrysk 2 psuł temat.

 

Gdzie idą wężyki od FIltra DPF? Gdzie znajduje się czujnik? Sprawdził bym jeszcze bo ta spadająca ilość sadzy mnie zdziwiła. Aczkolwiek jest możliwa taka sytuacja. przynajmniej tak mi się wydaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

Po złożeniu auto chodzi równo i nie kicha już od 1200 km.

Filtr przez ten czas sie jeszcze nie wypalił a wypalał się co 240 km.

Nazbierało się 11.4 g, po czym w ciągu ostatnich 100 km spadło do 10 g.

 

Dnia 29.07.2019 o 11:18, Andrzej-2010 napisał:

 Przy sprawnym silniku ;

    -  na każde 100 km przebiegu powinno przybyć ok ; 1 g sadzy,

1/Jeżeli tak jest, to jest wszystko w porządku,

2/ Istotna rzeczą jest;

      a/ markowy olej,

      b/ markowy filtr ; oleju, paliwa,

      c/ tankowanie na sprawdzonych stacjach,

      d/ dawać po garach ( wysokie prędkości ) w miarę możliwości, 

      e/  unikać dużej ilości jazd po mieście i na krótkich dystansach,

      f/  zapewnić brak pęcherzy powietrznych pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

      g/ odpowiednio traktować turbinę,

      h/ dbać o stan świec żarowych,

      -i/ dbać o stan kolanek gumowych czujników ciśnień fap-a,

3/ Korzystnie obecnie by było, abyś miał scan parametrów fap-a w czasie przebiegu wypalenia;

     a/ Chodzi o temperatury ;

            - przed turbiną,

           -  przed fap-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!