Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przy odpalaniu na zimno


Krzy71

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli wychodzi na to że trzeba dla spokoju to koło wymienić . Jak rozumiem koszt robocizny taki jak przy rozrządzie mnie czeka . Pozostaje pytanie czy coś jeszcze obok KZFR muszę wymienić w zasadzie wszystko zostało powymieniane ostatniej naprawie . Niechciałbym czegoś znowu przeoczyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszystko niedawno wymienione to wystarczy sam pasek, ale przed tą decyzją podmień na sprawny elektrozawór sterujący, bo on otwarty również może wywoływać taki efekt. Trzeba się upewnić, który to element, żeby nowe koło przetrwało jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. 

Dziękuję wszystkim za pomoc i porady . Co prawda terkotanie pojawiało się raz na tydzień ale któregoś dnia stwierdziłem że coś z tym trzeba zrobić . Pojechałem do mechanika , zleciłem wymianę KZFR i wszystko wydaje się być OK. Nie terkota, pali od pierwszego i auto jest mocniejsze .

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy do tej pory jest wszystko ok? Mam teraz u siebie podobny problem. U mnie jest tak że od razu auto gaśnie, może tak być ze 2-3 razy. Czasem kilka dni nic się nie dzieje potem problem powraca z rana. Jeszcze napomknę że przy 4k obr. auto trochę przerywa/dławi się. Rozrząd wymieniony 20k temu ale nie wiem czy z kołem bo nie ja to robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Cały czas wszystko jest w porządku. Pali od pierwszego nic nie terakota. Co do gasniecia przy porannym odpalaniu to może być przycinajaca się przepustnica. Zauważyłem że najlepiej ją czyścić raz do roku to niema problemu z porannym odpalaniem. U mnie niechcial zapłać rano szczególnie w okresie jesienno zimowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przed wymianą  KZFR  wykonać wymianę oleju na olej w pełni syntetyczny, np ; Mobil1/0W40 ,

"  Zrobiłem od wymiany 2 tysiące kilometrów i hałasy ustały, ucichły lub w ogóle ich nie ma, tak czy inaczej z kabiny

    ich nie słychać " -   napisał   shine ;  Terkotanie w zakresie 2200-3000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za odpowiedź. Miałem na myśli że przy porannym odpalaniu czasem "zaterkocze" i zgaśnie, jak od razu dodam trochę gazu to terkotanie ustaje po 2 sek. i jest ok, przez resztę dnia też. Ja mam wrażenie że ten odgłos dobiega właśnie gdzieś z okolic przepustnicy, przy podszybiu, nie rozrządu. Tak jak by jakaś zębatka lub coś podobnego obracało się bez smarowania. Nawet nie potrafię tego dobrze wytłumaczyć, udało mi się to nagrać ale w telefonie nie bardzo to słychać także nie będę wrzucał . Auto jeździ na lpg od 8 lat więc przepustnica może być przybrudzona, nie mam pojęcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to podobne do hałasu jak w filmiku z linku 

 To jest kzfr. Ja miałem takie objawy, w ekstremalnych przypadkach też potrwfil wyskoczyć klucz serwisowy i alarm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam megane 3 2010 rok 1,6 16v..Mam problem, przy odpalaniu 2s coś stuka.Wymieniłam cały rozrząd elektrozwor olej i filtry..Po tygodniu przy odpalaniu znów słychać 2 sekundy stuki..Czy ktoś może poradzić co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!