Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hałas z napinacza paska osprzętu


Many99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Megane 2 ph 2 z silnikiem 1.6 16v. Auto posiadam od ok roku, lecz od samego początku zmagam sie halasem takim drggh przy np dojezdzaniu do ronda i wrzucenia drugiego biegu. Dzwiek ten pojawia sie tylko wtedy gdy jest wyższy bieg a niższa predkosc obrotowa silnika np na 2 czy 3 biegu. Wymienilem pasek osprzętu wraz napinaczem, lecz jest tak samo. Po zdjeciu paska jest dobrze i nic nie słychać. Z moich obserwacji dzwiek ten wydaje skaczący napinacz. Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Many99 napisał:

Ok. Ale czemu jest zwykły alternator bez sprzęgła? Niektóre silniki 1.6 mialy altelnator ze sprzęgłem a niektóre bez? 

Ktoś wymienił alternator bądź założył sztywne koło? 

Diesle mają sprzęgiełko alternatora. Czasami jest również w 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując. Mam kupic alternator ze sprzęgiełkiem?

Tylko się zastanawiam jak sprawdzić jaki powinnien być tam alternator? Dzis dzwonilem do ASO lecz nie potrafili tego sprawdzić.

Tak wygląda u mnie kółko alternatora.

20181013_082818.jpg

20181013_082836.jpg

Dnia 12.10.2018 o 20:54, krzychu73 napisał:

Da rady do mojego alternatora założyć to sprzęgiełko z linka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponowie. Problem rozwiązany. Montaż sprzęgiełka rozwiązał sprawę. Pasek wibrował przez to ze ktoś kiedyś wymieniał koło pasowe na takie od 1.5 dci gdzie fabrycznie alternator posiada sprzęgiełko. Dziękuję za pomoc.

Temat można juz zamknąć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Podpinam się pod temat, mam podobny problem.
Problemy zaczeły się przy wymianie kompresora klimatyzacji. Został nałożony nowy pasek, mineło pare tygodni i usłyszałem, że pasek się ślizka. Oddałem auto do innego mechnika bo nie chciałem z takim paskiem jeździć. Została wymieniona rolka razem z napinaczem. 
Po kilku tygodniach pasek zaczął znowu się ślizgać (tylko przy odpaleniu po dłuższym postoju).

 

04-08-2018 - 196787 - wymiana paska i kompresora

16-10-2018 - 200840 - wymiana rolki z napinaczem

Zimą czasem się uślizgną. Teraz przy przebiegu 209000 zaczął piszczeć przez kilka minut jazdy.
 

Teraz pytanie:
Chce zgiagnozować co jest uszkodzone.

1. Jak zdiagnozować czy to sprzęgło alternatora? ( 2003, 1.6 K4M) Jak wygląda procedura zmiany sprzęgiełka @Many99

2. Koło pasowe nie bije, ale może być uszkodzone, czytałem, że można narysować kreskę makrerem na kole pasowym i sprawdzić czy kreski się pokrywają. 

Przy okazji, do odkręcenia koła trzeba blokować wał czy można udarem śmiało?

Film poniżej:
 

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xxlance napisał:

Zimą czasem się uślizgną.

Teraz przy przebiegu 209000 km zaczął piszczeć przez kilka minut jazdy.

Możliwości;

1/ Reklamować usługę,

2/ Zlecić diagnozę poprawności pracy;

      - koła pasowego wału,

      - koła pasowego; alternatora, kompresora, napinacza paska,

2 godziny temu, xxlance napisał:

Przy okazji, do odkręcenia koła trzeba blokować wał czy można udarem śmiało?

 

  Radzę zlecić usługę kumatemu mechanikowi, bo jest to odpowiedzialna czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xxlance napisał:

Jak zdiagnozować czy to sprzęgło alternatora?

Jeżeli zadajesz tak banalne pytanie, to raczej ciężko przewidywać sukces Twoich wysiłków,

Kiedy wymieniałeś rozrząd?

Koło pasowe wału z amortyzatorem drgań musi być oryginał i według zaleceń reno powinno być zmienione

po przebiegu ok.120.000 km, a przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach jeszcze wcześniej,

Zlecić usługę kumatemu mechanikowi i pobierz fakturę!!! abyś nie narobił bigosu w silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania są po to, żeby je zadawać - ale już się dowiedziałem.
Ato tak z ciekawości - co ma wymiana rozrządu do piszczącego paska w K4M? Czytałem, że wiele osób wymienia koło pasowe bez blokady wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!