Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy może być taka instalacja?


lakiluki

Rekomendowane odpowiedzi

@fullxda mam świadomość ale zabawa to zabawa. Fajna sprawa tym bardziej, że kolega @deku odsprzedał mi fajny gadżecik do mojej instalacji (BlueTech) więc się bawię w obserwację parametrów i konfigurację tej centralki. Gazownik zezwolił ale z zakazem zmian innych ustawień. Jako, że jestem perfekcjonistą i lubię taką zabawę to będę się bawił dalej. Wiem, że diody sobie gasną i się zapalają bo już to obserwuję (ale tylko 1 w dół i znowu w górę) i wiem już na ile mniej więcej wystarczy mi zbiornik gazu na normalnej trasie. Na trasie autostradowej jeszcze nie byłem ale i tak robię ją kilka razy w roku więc mogę sobie wtedy zaplanować tankowanie po drodze dla świętego spokoju jeśli będzie do zrobienia więcej niż 300 km, a i tak w czasie takiej trasy co około 150-200 km trzeba przystanąć na toaletę, kawkę, hot doga czy innego maka i rozprostować kości.

Korzystając z okazji wrzucam kilka screenów jak to u mnie wygląda:

Screenshot_20190817-075256.thumb.jpg.956fe514ea33ab2bf281b5b54bba5674.jpgScreenshot_20190817-075357.thumb.jpg.d8c7f23774509cb7186a64908057578e.jpgScreenshot_20190817-075422.thumb.jpg.dc6add7a2b1a0ea9b54d60ddff2d2016.jpgScreenshot_20190817-075437.thumb.jpg.4a4bd1f1365e9de8b519162c6b0d4c20.jpgScreenshot_20190817-075429.thumb.jpg.2ecda263f929c0cdcfd78511d0270d33.jpgScreenshot_20190817-075433.thumb.jpg.64565e949c1fd447721cfa93c1f1e513.jpg

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ale z mapki to masz mieszankę za ubogo ,niebieska linia lpg powinna się pokrywać z czerwona linia pb ,czasy lpg do 12 milisekund idą na ubogo dopiero powyżej jest bogatsza mieszanka a dalej nie widać ,ten gazownik co ci zakładał ile razy ci to regulował? Zobacz moja mapke która sam sobie regulowałem do 14 ms. idealnie powyżej podlałem sobie lpg żeby mieć spokój z głowicą

mapa lpg.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotne strojenie podczas jazdy z AFR. Teraz pamiętam już to jak przez mgłę ale majster mówił coś o tym, że benzyna jest jakby trochę przelana dlatego schodzi ciut niżej. Mówił, że jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fullxda niby majster na drugiej regulacji mówił, że nic nie zmieniał ale wydaje mi się, że coś tam jednak zmienił bo wcześniej czułem jakby mniejszą dynamikę, a teraz jest dokładnie tak samo jak na benzynie. Co najważniejsze moja żona choć była sceptycznie nastawiona zdaje się być zadowolona. Także nie widzi różnicy w zachowaniu auta i niczego nie czuje, a tego się obawiała. Dodatkowo nikt kto patrzy na auto nie pozna się, że jest zagazowane. Wtryski YETI są ciche. No i oczywiście jest tanio. Ostatnio jeździmy często w związku z wykończeniem lokum w innym mieście i po 6 dniach / 460 przejechanych kilometrach jak zobaczyła na dystrybutorze 90 zł to ze zdziwieniem zapytała "Tylko tyle???". Także fajnie jak na razie.

 

No i w sprawie emulatora, którego nie mam. Nie jest potrzebny. Na gazie przejechałem od montażu 24.07.2019 do dziś ponad 1800 km i na wskaźniku poziomu paliwa w aucie kompletnie nic się nie zmieniło.

Nie wiem też czy o tym pisałem ale pamiętam, że komuś się nie podobały przesunięte wtryskiwacze (w sensie nie na środku) i było pytanie czy wężyki są równej długości. Zapytałem kiedyś majstra, a teraz mi się przypomniało. Z uśmiechem na ustach odpowiedział "Oczywiście, jakże mogłoby być inaczej".

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@deku próbowałem dzisiaj podpowiedzianego przez Ciebie sprawdzania napięcia podczas tankowania. Powiem Ci, że nie zadziałało tzn. zalałem 5 litrów i nic się w sumie w aplikacji nie zmieniło. Dopiero później zaczęło rosnąć więc olałem. Może innym razem ponowię próbę, ale raczej zestroję sobie diody na kilometry bo chyba głupio wyglądałem z notesem w ręku i telefonem na notesie przy dystrybutorze (chciałem zapisać napięcie co 5 litrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł ja zrobiłem już na lpg w mojej MII jakieś 160kkm. Po pewnym czasie od montażu oszczędności z lpg stają się normalnością. Ja sobie ponownie uświadomiłem korzyści z lpg ostatnio, kiedy musiałem przejechać 700km na benzynie po awarii instalacji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na urlopie i tu nie zaglądałem.

Tak to jest z tymi wskażnikami a właściwie ze sposobem pomiaru. Chlupie i pływak lata po zbiorniku.
Niby ten Techowy wskaźnik (TechLevel) miał być rewelacyjny ale widocznie tak już będzie.
Pozostaje Ci na przebieg patrzeć w sensie spisz sobie napięcie przed tankowaniem i po tankowaniu.
Potem co określoną ilość kilometrów sprawdzaj (nie pamiętam czy 4 czy 5 wartości jest do wpisania) i tak ustawiaj napięcia zapalani diód kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to chciałem zrobić ale... obserwuję wzrost spalania LPG. Może to przez ostatnie upały i non stop klimę na wysokich obrotach, a może instalacja się układa. Tankując ostatnio średnie wyliczyłem 10,55 / 100 przy średniej prędkości 39,5 km/h. Ogólnie jazda porównywalna z wcześniejszymi, z tym że trochę więcej po mieście.

Zgasł mi pierwszy kwadracik paliwa. Pewnie dlatego, że po naprawie w ASO żona wracała do domu na benzynie. Nie zauważyła, że ASO wyłączyło instalację na sterowniku. Zrobiła na benzynie około 40-50 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, jak oceniacie poniższy montaż.

Graty: Nevo, przełącznik DG5, Barracuda, Magic III, emulator, butla 630/220

Kolektor zdejmowany, nadlewy zeszlifowane, bagnet odsunięty na szpilkach, sterownik obok aku, zawór butli od strony zderzaka.

IMG_20190918_190819.jpg

 

IMG_20190918_190431.jpg

 

IMG_20190918_190759.jpg

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem u Tomka w Drużbicach, okolice Bełchatowa. Cena 2500, dopłaciłem 50 za nowszy/ładniejszy przełącznik, jeszcze 30 poleci na pokrowiec na koło z Allegro i to będzie wsio. 

Wydaje mi się że tanio, w 2014 zakładałem w MII 1.4 za 2600 w Moto-As w Częstochowie (wtedy jeszcze Tomka nie było na forum LPG). Graty niemal te same, stag 4+ zamiast Nevo, Tur zamiast Magic, no... był pełny wlew i pokrowiec :-D. Czyżby elektronika KME sporo tańsza od Staga? W tym roku w Moto-As wołali 3k za taki zestaw. Adam z Lublina 3800 też na stagu. :3_grin:                

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty masz aż za dobre do tego silnika centralka jedna z lepszych obok lptecha, staga czy optimy bardzo ciche i szybkie wtryskiwacze i poprawiony magic 3 pewnie compact powinno ci to służyć bezawaryjnie długi czas tylko filtr mógł dać odstojnikowy np. alexa ultra 360 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy o filtrach, kładł dużo alexa 360, ale po tych problemach z pierwszą partią montuje teraz włókno szklane od KME i nie ma problemów.

Zresztą to są koszty groszowe jeśli chodzi o wymianę, wkład do mojego obecnego 17PLN + drugi chyba jeszcze tańszy.

Nie wnikam już w kwestie który filtr jest minimalnie lepszy, bo nie ma to sensu. Sprawdziłem to na sobie (o czym poniżej), zakładam, że jeśli się wymienia się na czas to większego znaczenia to nie ma. W tym aucie będę wymieniał między 10.000 a 15.000 i musi być ok. 

Jeśli chodzi o poprzednie auto to wstyd się przyznać, bo o MII mocno dbałem, zrobiłem dużo modyfikacji, wszystko wymieniałem nawet wcześniej niż potrzeba, lub nawet jak jeszcze nie było potrzeby to i tak na zapas robiłem regeneracje czy wymiany. Jedynie LPG jakoś tak po macoszemu traktowałem i od montażu przez niemal 5 lat i prawie 50k nie wymieniłem żadnego filtra. Tankowałem niemal zawsze na Lukoil. Nie zauważyłem żadnych problemów, jeździł jak należy, Barracudy nie protestowały itd. 

Jak widać filtry wytrzymały dużo więcej niż powinny, albo gaz nie jest tak tragiczny jak nam się wydaje, mimo to obecnej fury już tak nie będę "doświadczał".

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kolego gazownik troszkę chyba kombinuje ponieważ podstawą gwarancji na wtryski barracuda jest filtr alex ultra ,wtryski i filtr produkuje ten sam producent alex optima , zabezpieczają się przed uszkodzeniem wtrysków na gwarancji poprzez używanie słabszych filtrów i żądają żeby te wtryski pracowały tylko z ich filtrem więc jak barracudy bedą niedomagać gazownik pewnie będzie kombinował przed wysłaniem do producenta że w samochodzie siedzi ich filtr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!