Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

lakiluki

Megane III phIII Czy może być taka instalacja?

Recommended Posts

Witam, mam megi od około 5 miesięcy, i chciałbym ją zagazować. Co powiecie o takiej instalacji? (gazownik raczej ogarnięty :-))

sterownik zenit pro
reduktor kme tur
wtryski hercules lub hana
filtr odstojnikowy twister
 butla w kolo 53-55 litrów wymiar sr.630 h 220
wlew pod klapka
emulator
sterownik z OBD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

W związku z tym, iż niebawem zmieni się sposób użytkowania mojej Megi na codziennie 40 km w 1 stronę + w koło komina, czyli około 100 dziennie, zainteresowałem się założeniem instalacji LPG w mojej Reni. Proszę o opinię. Koszt 3100 zł w serwisie z bardzo dobrymi opiniami i terminem dopiero na 22.07.2019. Montaż trwa dwa dni.

Sterownik: LPGTECH Duo (OBD)

Reduktor: STAG R02 do 136 KM

Wtryski: LPGTECH TECH-YETI

Wielozawór: Tomasetto

Przewody: FARO

Emulator

Butla w kole 53 litry pojemności wodnej + wzmocnienie wanny + wlew pod klapką.

Strojenie podczas jazdy po korektach OBD z tolerancją max. 1,5% (tak zrozumiałem)

 

To jest ponoć "wyższa półka". Możliwa jest też "średnia półka" na innych częściach za 2700. W przypadku tej droższej instalacji auto ma przechodzić na gaz przy 30st.C (w tańszej 35 st.C), a wtryskiwacze mają żywotność 150.000 km (w tańszej 80.000 km).

Proszę znawców o opinię. @witman, co sądzisz?

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy fabryczna w ASO nie kosztuje / kosztowała 3500 z gwarancją na Polskę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Tutaj też jest gwarancja. 2 lata standard i na LPGTECH jakaś wydłużona. Szczegóły mam poznać w sobotę bo tam zajadę wpłacić zaliczkę tylko do tego czasu chciałbym wiedzieć czy to dobry wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jack3226 napisał:

Czy fabryczna w ASO nie kosztuje / kosztowała 3500 z gwarancją na Polskę?

A co to fabryczna w aso? W aso montowali landi renzo za ok 5 tys. za moich czasów. Drogie to chociaż podobno dobre. Jeśli gazownik kumaty to każda instalka się sprawdzi, czy to lpg-tech czy zenit. Ja zawsze montowałem staga a w megi miałem:

sterownik stag qnext

reduktor stag r02

wtryski barracuda

zbiornik w koło

wlew pod klapką i emulator wskaźnika paliwa landi renzo.

Jeździło to całkiem przyzwoicie czyli jak na benzynie no i tanio było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mich64 napisał:

Jeździło to całkiem przyzwoicie czyli jak na benzynie no i tanio było :)

To samo deklaruje serwis, że nie będzie różnicy między jazdą na PB, a LPG.

2 minuty temu, mich64 napisał:

wtryski barracuda

Wspominali o nich choć mówili właśnie, że te Yeti są lepsze.

 

Czekam nam dalsze opinie. W szczególności interesuje mnie czy zestaw jaki wymieniłem to faktycznie "wyższa półka" i czy jest wart tych pieniędzy. Z tego co policzyłem instalacja przy takim użytkowaniu zwróci mi się przez około 7 miesięcy, a po roku będę na plusie około 2k minus koszt przeglądu, serwisu, wybicia w dowód. Założyłem spalanie o 15% wyższe niż na benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja mam u siebie instalacje z wtryskami barracuda - jedne z najlepszych na polskim rynku. reduktor stag r02 jest też bardzo dobry. co do elektroniki to już zależy od preferencji gazownika - może być stag, lpgtech, kme, alex optima. nie polecam tylko brać najuboższego sterownika.

na gazie w megane III przejechałem już 80 tyś. km.

Edytowano przez moorgan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na kluczowe dla mnie pytanie.

33 minuty temu, pbet napisał:

W szczególności interesuje mnie czy zestaw jaki wymieniłem to faktycznie "wyższa półka" i czy jest wart tych pieniędzy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze nie słyszałem u siebie w okolicy o LPGTECH, a w Kato mamy bardzo dobrych gazowników. Żaden z nich nawet i tym systemie nie wspominał, więc z tą górną półką tego systemu to bym się zastanowił. Mi polecano do mojej Megany BRC Sequent32 albo Staga Qbox Basic.

Zamontowanego mam Staga i ustawionego na temp. załączenia instalacji na 30 st. więc też się da i działa dobrze. Na pewno olej emulator, bo to zbędnie wydane 150 zł, a poziom paliwa i tak się sam resetuje co ileśtam uruchomień silnika (chyba co 5 albo 10).

Zastanów się też nad butlą, bo 53l znamionowe to około 42,5l gazu i taki sobie zasięg. Do mojej Megany włożyłem zbiornik 67l ze stelażem wzmacniającym i mieści się bez podniesionej podłogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To w Łodzi na przykład jest sporo zakładów, w których montują sterowniki techa. Sam mam od roku LPGtech-320 OBD, zero problemów i ma bardzo przyjazne użytkownikowi oprogramowanie do grzebania. Ogólnie nie mają jakiejś złej opinii, a na sterowniki jest 5 lat gwarancji producenta.

Mnie bardziej ciekawią te wtryski od nich, Yeti. Ktoś jeździ na nich może dłuższy czas? Osobiście postawiłem na Barracudy, też mi chcieli te Yeti wsadzić, ale się nie zdecydowałem. Niby mocno polecane Barracudy, a po 48 godzinach od odbioru auta jeden wtrysk się wysypał, miał wadę fabryczną :D Także zdarza się najlepszym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryski Yeti to klony Barracud. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MichalVTS napisał:

Zastanów się też nad butlą, bo 53l znamionowe to około 42,5l gazu i taki sobie zasięg. Do mojej Megany włożyłem zbiornik 67l ze stelażem wzmacniającym i mieści się bez podniesionej podłogi.

Zapytam o większy zbiornik ale dla mnie zasięg na poziomie około 400 km jest do zaakceptowania. Nie żyjemy w dziczy i 10 litrów więcej mnie nie zbawi. Auto nie będzie jeździło na oparach bo znając życie i tak co 4-5 dni będę jeździł tankować auto żonie bo to ona będzie te 40 km w 1 stronę przez 5 dni w tygodniu pokonywała. Do tego będzie pełny zbiornik beny więc problem zasięgu odpada.

8 godzin temu, MichalVTS napisał:

Na pewno olej emulator, bo to zbędnie wydane 150 zł, a poziom paliwa i tak się sam resetuje co ileśtam uruchomień silnika (chyba co 5 albo 10).

Nie szkoda mi tych 150 zł. Po forum widać, że brak emulatora przysparza stresów i kłopotów, a ja tego żonie wolę oszczędzić. Głównie to ona jeździ Megi. Co mniej niż 10 odpaleń to ja może będę tankował :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, pbet napisał:

Po forum widać, że brak emulatora przysparza stresów i kłopotów,

Sterownik  Stag QNEXT PLUS - ma wbudowany emulator poziomu paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pbet wiadomo, zbiornik jak i emulator to sprawa indywidualna, ale nad zbiornikiem zawsze warto się zastanowić, bo ja do większego dopłaciłem chyba 100zł, a to zawsze ponad 100km więcej zasięgu, a w trasie to się przydaje :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTS spoko, zapytam. Chociaż wielkich tras nie robię, a jakby co to nie jest problemem międzytankowanie w trasie. Jak wiem, że mi PB może nie starczyć to planuję stację po drodze i nigdy jej w popłochu nie szukam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...