Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci nie odpala


Spas12

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz jeszcze podłączyć amperomierz między elektrozawór a sterownik silnika. Sprawdź czy płynie jakikolwiek prąd sterujący cewką. Przynajmniej po włączeniu zapłonu i próbie rozruchu. Na biegu jałowym w moim samochodzie ten prąd wynosi od 0,4 do 0,6 A. Jeżeli prąd będzie zerowy to ewidentnie sterownik nie podaje masy lub brak przejścia we wtyczce na sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Spas12 napisał:

moge wymienic ale na filtrze nie ma zadnego czujnika ktory moglby cokolwiek zmienic. 

Im filtr paliwa b.zabrudzony ;

 - tym stawia większy opór przy przepływie paliwa,

 - tym pompa elektryczna w baku musi z większą mocą tłoczyć to paliwo do pompy wtryskowej,

 - czy wielkość prądu pobieranego przez pompę elektryczną jest podawana na sterownik, to tego nie wiem w 100%,

    ale wiem na 100%, że zapchany filtr paliwa jest winowajcą w większości przypadkach przy trudnościach w rozruchu silnika,

   i decyduje o wydatku paliwa dawany przez regulator ciśnienia paliwa. 

Dnia 22.10.2018 o 13:26, Spas12 napisał:

megane iii ph1 1.5 dci 110 hp nie odpala, jedyne bledy na Clipie

za niskie cisnienie na listwie

Na wielkość ciśnienia na listwie wpływ mają dane z;

- czujnika ciśnienia doładowania,

- przepływomierza,

- czujnika temperatury płynu chłodzącego,

- czujnika położenia wału, wałka rozrządu,

- danych z regulatora ciśnienia/wydatku paliwa i vice versa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie. Gdyby było coś co blokuje działanie tego elektrozaworu np w celu zatrzymania pracy silnika to równocześnie miałbyś odcięcie wtryskiwaczy, nie byłby sterowany regulator ciśnienia paliwa. U Ciebie wszystko jest zasilane. 

Sprawdzenie zaworu wydatku paliwa polega na sprawdzeniu czy jest zasilany napięciem akumulatora oraz prądu jaki pobiera zamknięty obwód. Max prąd to 2,4 A. Rolą tego zaworu jest ograniczenie strat cieplnych pompy i poprawienie jej sprawności.

Masz silnik k9k 836?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To take Andrzej nie ma pompy paliwa w baku, widzę jak paliwo zapieprza po wężach do pompy i z niej wraca powrotem prosto do baku bo zawór nie otwiera obiegu na pompę wysokiego ciśnienia więc paliwa na listwę idzie zero. Po tym wnioskuje że filtr nie jest zapchany bo paliwo dochodzi do pompy w dużych ilościach. 

Odczyt z czujników jest zgodny z zadanym na wszystkich wyżej wymienionych komputerach. 

Tylko ciśnienie na listwie Wacha się pomiędzy 0 a 1. Po odkręceniu rurki z pompy na listwę kapnie tylko kropla jak kręcę rozrusznikiem 5s. 

Jak podam masę na zaworek i auto odpali to wszystkie czujniki dają sygnały i  są zgodne z zadanym.

 

Aniewa, wydaje mi się że k9k 832 to ten sam co w pierwszym qashqaiu z turbina 5439-970-0030 bez dpfa euro 4

Rozumiem o co chodzi ze sprawdzeniem w taki sposób samego zaworu, dlatego podmienialem całą pompę bo tego zaworu nie da się zdemontować. Nic to nie zmieniło.

Wpialem żarówkę postojowa we wtyczkę i ledwo co się żarzy po tym wnioskuje że natężenie nie jest duże.

Też mi się wydaje że jak coś to odetnie wtryski a nie zaworek na pompie ale już mi brakuje pomysłów i nie wiem co mogę więcej sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spas12 napisał:

Wpialem żarówkę postojowa we wtyczkę i ledwo co się żarzy po tym wnioskuje że natężenie nie jest duże.

Tu akurat nie ma co się dziwić, cewka jest na 12 V żarówka również na 12 V i włączona w szereg tak więc stworzyła dodatkowe kilka omów oporności  i pracowała jakby była podłączona na 6 v. Stąd słabe żarzenie. Napisałeś, że silnik ma moc 110 KM więc byłby to k9k 836. Tym też się sugerowałem pisząc  odpowiedzi. Jeżeli jest to 732 to ma 106 KM i układ wtrysku sid301. Mogę podesłać Ci diagnostykę serwisową tego układu wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Spas12 napisał:

X

Zablokowany układ pomiarowy przepływomierza (przez rozkładającą się gąbkę tłumiącą z obudowy filtra powietrza) odcina/spuszcza paliwo na z listwy.. Nie odcina wtryskiwaczy.

Sprawdź, bo jest to częste w Renault

Sprawdź, czy będzie pracował po odpięciu przepływki.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

maly update

 3x wgrywane nowe oprogramowanie nic nie pomoglo, nie mozna zklonowac ECU bo nie mozna sie z nim polaczyc, 5 specow poleglo i rozlozylo rece.

masa przez dwa oporniki wpieta w sygnal ze sterownika i auto jezdzi bez najmniejszego problemu, pelna moc i zero bledow. wystarczylo dobrze napiecie dobrac.

 

jakie tego beda skutki, zobaczymy.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 24.10.2018 o 10:15, aniewa napisał:

Dobrze by było sprawdzić clipem czy zawór wydatku paliwa jest "aktywny".

W linku sid 305 po angielsku.

 

Tak sobie czytam ta poczytajke na temat się 305 i jest tam informacja że jest akcelerometr wkręcony w blok. Visu nie wspomina o niczym takim. Ktokolwiek widział ktokolwiek wie? Jestem poprostu ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, halas2 napisał:

Ktokolwiek widział ktokolwiek wie? Jestem poprostu ciekawy

To jest czujnik spalania stukowego, wkręcony w blok silnika w każdym 1,5 dci z wtryskiem delphi. W sid 305 jest opisany jako jeden z elementów wtrysku ale już na rysunkach z rozmieszczeniem elementów tam go nie pokazują. Chyba przepisali z rozpędu wszystkie elementy występujące w 1,5 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!