Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie opony


Robak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Doradźcie czy lepiej kupić Goodyear ULTRA GRIP 7 z 2007 roku za 183zł (przecenione z 266zł), czy jednak coś innego ale z tego roku. Jak to jest z przydatnością opon, które parę lat przeleżały na magazynie? Za odp z góry dziękuję. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak chcecie zaoszczedzic to kupcie caloroczne w dobrym stanie a jak nie chcecie oszczedzac to caloroczne nowe ;p mimo iz stereotyp o tych oponach nie jest zbyt dobry ja jestem bardzo zadowolony z tej opcji. Kupujesz oponki, zmieniasz wentyle, pompujesz azotem i juz nic w nich nie musisz wiecej robic... A latanie co sezon do wulkanizatora na wymienianie tez przeciez kosztuje. Do czesto niestarannie uszczelnione czy cos i powietrze ucieka. Dlatego polecam caloroczne i to nie prawde, ze sa do wszystkiego i do niczego :) nie sa ani glosne ani slizgie... Lepiej na pewno kupic to i mies spokoj na pare dobrych sezonow bo opony sa dosc zywotne pod wzgledam scieralnosci i starzenia sie gumy. A tak kupicie zimówki uzywane bedzie wam sie wydawalo, ze bierznik jest ok ale co z tego jak guma twarda i nie trzyma sie kompletnie na sniegu i na pewno lepiej od niej sprawuja sie caloroczne dlatego wywalicie stare zimowki na szrot czyli tam gdzie ich miejsce i kupicie wielosezonowe bo szkoda wam bedzie kasy na 2 kompelty nowych opon a przekonacie sie, ze uzywane to bzdura :) Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, są tacy co w gumofilcach cały rok chodzą i też uważają, że są najlepsze i uniwersalne, bo zimą izolują od zimna, a latem do środka nie przepuszczają upału..... Nawet w kałuże można w nich wchodzić... Przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności po lodzie również można się bezpiecznie poruszać, szczególnie jak są nowe.....

Sznurówek nie trzeba przy nich wiązać, a jak brudne to wystarczy wąż z wodą by je umyć. Sama przyjemność i wygoda....

Ja jednak wolę zmieniać obuwie w zależności od sezonu, tak też robię z oponami, mam 2 komplety kół, a przekładka trwa na spokojnie 30 minut. Teraz akurat poszukuje alusów 16" jako drugi komplet pod letnie opony do drugiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze Twoje auto to "Scenic II Ph II '07" takze nie dziwi mnie Twoje zdanie na ten temat zreszta po to jest to forum zeby kazdy mogl je wypowiedziec :) Piszac opinie na temat opon wielosezonowych myslalem bardziej o osobach posiadajach starsze auta. Tak jak ja np. niedawno kupilem Megi I z 2001r. na zuzytych oponach zimowych. Koszta zakupu 2 kompletów opon (letnie i zimowe) to prawie 2 tys. jesli mowimy o w miare dobrych nowych oponach a wiekszosc osob wlasnie do wielosezonowych nie jest przekonana i bawi sie w kupowanie letnich i zimowych uzywanych. Dlatego twierdze, ze do takiego auta najlpeiej kupic 1 komplet calorocznych. Poza tym sam na nich jezdze wiec wiem, ze jest ok :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszac opinie na temat opon wielosezonowych myslalem bardziej o osobach posiadajach starsze auta. Tak jak ja np. niedawno kupilem Megi I z 2001r

Ja też mam Megane z 2001r i nigdy mi nie przyszło do głowy kupić opon ani bieżnikowanych ani całorocznych/uniwersalnych. Auto może stare i mało wartę ale to od jego stanu zależy moje życie i radość z jazdy która ma być przyjemnością a nie stresem.

Koszt zakupu opony uniwersalnej dobrej (Dębicy w tym rozmiarze nie znajdziesz) Goodyear Vector 4Seasons 345zł czy Vredestein Quatrac 3 305zł, Kleber Quadraxer 297zł jest wysoki wyższy o min 100zł na szt niż opony letniej czy zimowej. Ja za 4 szt nowe Dunlopa zimowe płaciłem 800zł. Jeżdze na nich 3 sezony i min jeszcze 3 przejadę i to nie do ogranicznika lecz do stanu kiedy będą użyteczne w zimowych warunkach. Za podobną kwotę kupie opony na lato i to nie najtańsze chińskie lub jakieś inne wynalazki ale Dunlopy, Klebery czy Uniroyale. Czyli za 1600zł mam 2 komplety. Mając dobre opony nie obawiam się jazdy w góry bo śnieg spadł i jadę 20km/h tak jak ostatnio jechałem w kilometrowej kolejce. Mam 2 komplety felg więc koszta zmiany i czekania mam z głowy jedynie przed sezonem w wolnej chwili wyważam ale Twoje uniwersalne tez trzeba co jakiś czas wymienić więc koszta te same. Za 4stalowe felgi zapłaciłem okazyjnie bodajże 150zł. Przy dobrej oszczędnej(dla opon ) jeździe mam z głowy 6 lat. Wolałbym kupić nowe oponki zimowe i letnie używane + komplet felg ale to moje zdanie i możesz się z nim nie zgadzać ale stawiam na bezpieczeństwo swoje jak pasażerów. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku podczas jazdy ale mając dobre opony wiem że nie stanę z powodu tego że spadł śnieg i nie podjadę pod górę podczas wakacji w zakopanym, nie lękam się że wpadnę w poślizg bo ulewa latem(jazda w granicach rozsądku nie na wariata).Reasumując to Twoje auto , Twoje opony, Twoje bezpieczeństwo i nic nawet najlepsza opona nie zastąpi zdrowego rozsądku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przesadzaj z tą różnicą w cenie pomiędzy lato-zima-całoroczne. Porównując ten sam rozmiar i ten sam indeks nośności i prędkości to różnica w cenie wynosi jakieś 30 - 50 zł (na podstawie opony.com) u Goodyeara, Vredestaina i Klebera (chociaż akurat Kleber zima jest bardzo tani). Na pewno nie jest to min. 100zł (oczywiście jeśli porównujemy tego samego producenta). Cenę całorocznych zwykle podnosi to, że są robione tylko z wyższymi indeksami (często tylko jako XL, np. Quatrac 3 185/60/15). No i w zasadzie warto kupować tylko te z wyższej półki.

Prawda, że całoroczne w sytuacjach krytycznych wypadaja gorzej od sezonowych - potwierdzają to testy. Z drugiej strony na całorocznych nie zaskoczy śnieg w maju i nie zaszkodzi +15 w styczniu. Wadą moze być szybkość zużywania się - żeby bezpiecznie jeździć zimą musi być te 4 mm bieżnika i przez to całoroczne szybciej nadają sie do śmietnika niż sezonowe (np. ja robie po 30kkm rocznie i kupuje nowe opony co dwa lata).

Dużo możnaby jeszcze pisać, ale już mi sie nie chce ... I tak każdy wybierze sam to co założyć na felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przesadzaj z tą różnicą w cenie pomiędzy lato-zima-całoroczne. Porównując ten sam rozmiar i ten sam indeks nośności i prędkości to różnica w cenie wynosi jakieś 30 - 50 zł

Porównywałem wczoraj własnie dla rozmiaru taki jak jest w MIPhII 185/60/15i najtańsze wynalazki Euro-Tyfoon cena 211zł najtańsze znanej firmy Kleber Quadraxer 296zł http://www.oponeo.pl/dane-opony/kleber-quadraxer-185-60-r15-84-t pominąłem kilka mało znanych chińskich firm np Nankang. Dla porównania opony zimowe Fulda Kristall Montero3, 195zł Dunlop SP Winter Response 234zł, Barum Polaris 3 174zł, Continental ContiWinterContact Ts800 259zł. Zgadzam się że masz przewagę w momencie kiedy spadnie śnieg w październiku, kwietniuą maju kiedy ja śmigam na letnich, wada jet też kłopot w przechowywaniu 2kompletu kół zwłaszcza jeśli mieszka się w bloku. Każdy robi jak mu kieszeń pozwala i jak uważa. Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Się narażę,

~~~~~~~~~~~~~~~~

Od 6 lat w 4 samochodach używam opn letnich i zimowych tzw bieżnikowanych.

Fakt, biorę je od jednego producenta, znam zakład i wiem, że pilnują jakości.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Przebiegi rzędu 96 kkm na komplecie to norma.

Jakość prowadzenia nie odbiega od markowych za trzykrotnie wyższe pieniądze.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Zimowe, z racji dróg po jakich się poruszam, wybieram z bardzo agresywnym bieznikiem i dlatego trafia mi się wyciąganie aut na bardzo nowych oponach markowych nieradzących sobie ze śniegiem.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Opinia może kontrowersyjna, niepopularna, ale do jazdy z predkościami powszechnymi są bezkonkutencyjne.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

qzyn

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi rzędu 96 kkm na komplecie to norma.

Jakość prowadzenia nie odbiega od markowych za trzykrotnie wyższe pieniądze.

qzyn

Chyba jeździsz tylko po mieście 50km/h, albo brak Ci doświadczenia pisząc takie bzdury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kataryniarz, jazda z prędkością 150km/h jest częsta, dopuszczalne 10 tolerancji.

Stosunek trasy do miasta to jakieś 60% trasy a 40 miasta.

Samochody:

Mecedes kombi

Belingo

Lanos

Passat

i Megane

Fakt, znam producentów u których były i sa problemy. Jednak po rozpoznaiu gumiarzy i użytkowników raczej nie widzę opcji zakupu opon 3 krotnie droższych po to, aby ladny napis był na boku koła. Producent nawet na opony driftowe się wysilił, co prawda nie wiem jak się spisują.

Fakt, najmocniejsze auto miało 180KM, jedynie. Fakt, nie ścigam się z innymi na drogach publicznych.

Fakt, bieżnik zimowy który wybrałęm jest głośny na autostradzie, jednak bez łańcuchów pozwala na wygodną jazdę nawet w głębokim śniegu.

Ocenę czy pisze bzdury czy polegam na swoim doświadczeniu pozostawiam historii :lol:

qzyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się podzielę. Kupiłem na sezon 2012/13 używane oponki michelina na przód. I to był błąd. Dlatego kupiłem testownie bieżnikowane na przód, też o agresywnym wyglądzie (parametry parametrami, ale wygląd bieżnika też się liczy) i jestem bardzo z nich zadowolony. Oczywiście nie przekraczam 140km/h bo na cholere. Nie śpieszno mi do Św.Piotra. I mozna teraz zapomnieć o wcześniejszych opiniach,że bieżnikowana to gówn...., ponieważ teraz inaczej robią takie opony, lepiej dopracowane, lepsze materiały. Ale jak chodzi o bieżnikowane na lato to bym się trochę bał. Z tego względu, że latem opona na słońcu może się nagrzać do temperatury naklejania nowej warstwy bieżnika. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na sezon 2012/13 używane oponki michelina na przód. I to był błąd.

To były 2 błędy:

1 ze Michelina, te nawet na suchym asfalcie potrafią przyczepność stracić..

2 że używki

Od takiej opony każda nowa bieżnikowana będzie lepiej się trzymała podłoża.

A jeszcze lepiej od niej trzymałaby się nowa uniroyalka jakie sam używam.

ponieważ teraz inaczej robią takie opony, lepiej dopracowane, lepsze materiały.

Tu kolejny błąd ale w myśleniu...

Jakie materiały masz na myśli?? tą gumę na nadlewkę?? możliwe że mniej w niej nylonu jak kiedyś.

Jest to jednak nalane na niewiadomego pochodzenia starej oponie, nie wiadomo po jakich przejściach, ile razy brutalnie o krawężnik potraktowanej.

Reasumując masz kilogram pieknego nowoczesnego makijażu na twarzy 80 letniej babci. Też w reklamie może za młódkę uchodzić ale nie dotykać i nie używać, bo konstrukcja nośna stara i niepewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem dlaczego prawie wszyscy mają takie same zdanie. Sądzę, że większość na nich nie jeździła, albo jeździła w latach 80-90 i zapamiętała taką opinię negatywną. Przede wszystkim opona jest sprawdzana czy się wogóle nadaje do bieżnikowania. No raczej nie wezmą takiej gdzie już druty wychodzą na wierzch, albo ma mega dziure z boku.

To tak samo kupować używany samochód z niewiadomym przebiegiem(bo nie masz pewności czy był skręcany), niewiadomo czy jeździł na białej ropie i czy silnika nie rozwaliło. Ale tak naprawdę, nie oceniać z góry, jeśli się nie przetestowało. Bo takie gadanie że bieżnikowana jest zła, bo tak wszyscy gadają a na niej nie jeździli to jest niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!