Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak biegów po zmianie sprzęgła.


anatol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam  problem po wymianie sprzęgła w Megane II 14,16V 2003r, wymieniłem komplet sprzęgła na Valeo łącznie z wysprzęglikiem. Po wymianie nie mogę wbić biegów na siłę wchodzi 3 i 4 Dwa dni odpowietrzania i nic się nie zmienia, po wbiciu biegu i zapłonie można jechać. Ewidentnie nie wysprzęgla do końca, numery części wg katalogu i VIN wskazują że powinny pasować rozmiary i wygląd jak te zdjęte z auta. Tarcza położona na docisku nie widać żadnej krzywizny.  Pomóżcie już 2 razy zdejmowałem skrzynię.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem z pompką sprzęgła, ewentualnie metoda odpowietrzania jest niewłaściwa. Jeśli nie mamy pompy próżniowej to skuteczna jest metodą z dolewaniem płynu za pomocą strzykawki w miejscu połączenia z wysprzęglikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem wysprzęglik płynem przed montażem. Ścisnąłem sprężynę i zalewałem powoli puszczając, oczywiście przy montowaniu pewnie trochę powietrza się dostało ale wg mnie tylko do rurki zasilającej siłownik. Nie mam już pomysłu. Na czym polega odopwietrzanie próżniowe w takim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłasz powietrze podłączając pompę próżniową. Jeśli twierdzisz, że układ masz odpowietrzony to nie pozostaje nic innego jak wymiana pompki sprzęgła. To ona reguluje skok wysprzęglika. Skok masz za mały, żeby pokonać całkowite rozsprzęglenie i stąd problemy z biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja parę dni temu u siebie wymieniałem skrzynie i właśnie myślałem że najgorsze co mnie czeka to właśnie odpowietrzenie ale się myliłem. Napiszę jak ja to zrobiłem może coś pomogę. Nic nie zalewałem przy montażu. Do odpowietrznika podłączyłem dużą strzykawkę i po prostu zaciągałem tak długo aż przestało pojawiać się powietrze (oczywiście cały czas kontrola płynu w zbiorniczku). Jak strzykawkę miałem pełną po prostu od góry wyciągałem z niej płyn aby można było dalej odpowietrzać. Po wszystkim wyjąłem tłok ze strzykawki ale cały czas musi być w pionie (tak aby powietrze się nie dostało) i kilka razy nadusiłem sprzęgło. Po takim odpowietrzeniu wszystko śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WeMan zrobiłem dokładnie jak napisałeś, dużą strzykawką wyciągnąłem płyn z odpowetrznika. Potem naciskam sprzęgło i zwalniam zawleczkę od odpowietrzanue i tak 20 razy. Nie ma już Powietrza w układzie a sprzęgło nadal nie wysoprzegla. Już nie mam koncepcji. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza sprzęgłowa założona prawidłową stroną do docisku? Z tego co się orientuję to nie jest symetryczna i może tu być przyczyna.

Do odpowietrzania to wyciągasz zawleczkę, wysuwasz rurkę i i wciskasz pedał sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza założona na 100% ok sprawdzałem kilka razy. Najpierw wyciągam zawleczkę wysówam rurke i ciągnę szczykawką płyn przez odpowetrznik aż nie leci powietrze. Potem wsówam rurkę naciskam sprzęgło i trzymajac nacisnięta zwalniam zawleczkę. I tak w kółko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzam inaczej. Wyciągam zawleczkę, wysuwam rurkę dosyć energicznie by faktycznie odsłonił się kanalik odpowietrznika i wciskam sprzęgło by płyn razem z powietrzem dostał się do strzykawki założonej na odpowietrznik. Dwa trzy ruchy pedałem i odpowietrzone. Najważniejsze by naciskać sprzęgło przy wysuniętym przewodzie w ramach ograniczenia tego wysunięcia przez drugą zawleczkę. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Pompa sprzęgła zmieniona na nową i bez zmian niestety. Ale odpaliłem kupioną kiedyś kamerkę endoskopową i przez otwór czujnika zapłonu widać że docisk nierówno odchodzi od tarczy tzn w jednej pozycji koła zamachowego jest ok a po obrocie o 180 ruch jest mniejszy i styka się z tarczą. Sprzęgło niestety do reklamacji.

Muszę kupić nowy zestaw, co Sądzicie o zestawach firmy LUK? Ma ktoś jakieś złe doświadczenia?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!