Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak biegów po zmianie sprzęgła.


anatol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam  problem po wymianie sprzęgła w Megane II 14,16V 2003r, wymieniłem komplet sprzęgła na Valeo łącznie z wysprzęglikiem. Po wymianie nie mogę wbić biegów na siłę wchodzi 3 i 4 Dwa dni odpowietrzania i nic się nie zmienia, po wbiciu biegu i zapłonie można jechać. Ewidentnie nie wysprzęgla do końca, numery części wg katalogu i VIN wskazują że powinny pasować rozmiary i wygląd jak te zdjęte z auta. Tarcza położona na docisku nie widać żadnej krzywizny.  Pomóżcie już 2 razy zdejmowałem skrzynię.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być problem z pompką sprzęgła, ewentualnie metoda odpowietrzania jest niewłaściwa. Jeśli nie mamy pompy próżniowej to skuteczna jest metodą z dolewaniem płynu za pomocą strzykawki w miejscu połączenia z wysprzęglikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem wysprzęglik płynem przed montażem. Ścisnąłem sprężynę i zalewałem powoli puszczając, oczywiście przy montowaniu pewnie trochę powietrza się dostało ale wg mnie tylko do rurki zasilającej siłownik. Nie mam już pomysłu. Na czym polega odopwietrzanie próżniowe w takim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysyłasz powietrze podłączając pompę próżniową. Jeśli twierdzisz, że układ masz odpowietrzony to nie pozostaje nic innego jak wymiana pompki sprzęgła. To ona reguluje skok wysprzęglika. Skok masz za mały, żeby pokonać całkowite rozsprzęglenie i stąd problemy z biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja parę dni temu u siebie wymieniałem skrzynie i właśnie myślałem że najgorsze co mnie czeka to właśnie odpowietrzenie ale się myliłem. Napiszę jak ja to zrobiłem może coś pomogę. Nic nie zalewałem przy montażu. Do odpowietrznika podłączyłem dużą strzykawkę i po prostu zaciągałem tak długo aż przestało pojawiać się powietrze (oczywiście cały czas kontrola płynu w zbiorniczku). Jak strzykawkę miałem pełną po prostu od góry wyciągałem z niej płyn aby można było dalej odpowietrzać. Po wszystkim wyjąłem tłok ze strzykawki ale cały czas musi być w pionie (tak aby powietrze się nie dostało) i kilka razy nadusiłem sprzęgło. Po takim odpowietrzeniu wszystko śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WeMan zrobiłem dokładnie jak napisałeś, dużą strzykawką wyciągnąłem płyn z odpowetrznika. Potem naciskam sprzęgło i zwalniam zawleczkę od odpowietrzanue i tak 20 razy. Nie ma już Powietrza w układzie a sprzęgło nadal nie wysoprzegla. Już nie mam koncepcji. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza sprzęgłowa założona prawidłową stroną do docisku? Z tego co się orientuję to nie jest symetryczna i może tu być przyczyna.

Do odpowietrzania to wyciągasz zawleczkę, wysuwasz rurkę i i wciskasz pedał sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza założona na 100% ok sprawdzałem kilka razy. Najpierw wyciągam zawleczkę wysówam rurke i ciągnę szczykawką płyn przez odpowetrznik aż nie leci powietrze. Potem wsówam rurkę naciskam sprzęgło i trzymajac nacisnięta zwalniam zawleczkę. I tak w kółko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzam inaczej. Wyciągam zawleczkę, wysuwam rurkę dosyć energicznie by faktycznie odsłonił się kanalik odpowietrznika i wciskam sprzęgło by płyn razem z powietrzem dostał się do strzykawki założonej na odpowietrznik. Dwa trzy ruchy pedałem i odpowietrzone. Najważniejsze by naciskać sprzęgło przy wysuniętym przewodzie w ramach ograniczenia tego wysunięcia przez drugą zawleczkę. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Pompa sprzęgła zmieniona na nową i bez zmian niestety. Ale odpaliłem kupioną kiedyś kamerkę endoskopową i przez otwór czujnika zapłonu widać że docisk nierówno odchodzi od tarczy tzn w jednej pozycji koła zamachowego jest ok a po obrocie o 180 ruch jest mniejszy i styka się z tarczą. Sprzęgło niestety do reklamacji.

Muszę kupić nowy zestaw, co Sądzicie o zestawach firmy LUK? Ma ktoś jakieś złe doświadczenia?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!