Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja


ArturMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem wczoraj kolizję nie ze swojej winy. To moja pierwsza kolizja w życiu ☺️ pół przodu do wymiany.

 

Ubezpieczenie mam PZU a sprawca kolizji w WARTA. Gdzie lepiej zgłosić szkodę, w PZU czy w WARTA? Czy to bez różnicy?

 

Dzięki za rady ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia, to jest tak, ze szkodę zgłaszasz do swojego ubezpieczyciela i on wykonuje wycenę szkody. Pamiętaj, aby w wycenie szkody, były użyte części z ASO, inaczej policzą Ci naprawę na najtańszych dostępnych zamiennikach i z pewnością dołożysz do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszasz u swojego ubezpieczyciela, wraz z notatką policyjną lub jeżeli się dogadaliście to kartkę z przyznaniem się do winy itp sprawcy.

 

@MichalVTS to zależy jak ma w umowie ubezpieczenia :rolleyes:

Edytowane przez Papf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Papf Już chwilę minęło od mojej ostatniej przygody, ale na tamten czas pamiętam, że obowiązkowy był zapis w umowie o tym, że na życzenie klienta wycena może być sporządzona w oparciu o części oryginalne, ale że ekspertem nie jestem, to głowy sobie uciąć nie dam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pojechał do ASO, zgłosił się tam do likwidatora szkód komunikacyjnych i poszedł do domu na piechotę. Po co takie kombinacje jak wyżej? ASO wyceni na oryginałach, skontaktuje się z ubezpieczycielem (może nawet mają umową z Wartą na taką współpracę) i po zabawie. Można nawet z OC sprawcy próbować wziąć samochód zastępczy (osobiście odradzam, ale może się coś zmieniło - korzystałem 6 lat temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem wygody to jak najbardziej najlepsze rozwiązanie, ale jeżeli chodzi o jakość naprawy, to już mocno zależy od konkretnego serwisu. Mnie jakoś specjaliści z ASO nigdy nie przekonywali i wolę niezależne serwisy, które zbierają dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam tylko jedno doświadczenie z ASO i tyle samo z serwisem zrzeszonym w "Dobrym Mechaniku". Jakość porównywalna, ale mniej użerałem się z ASO. Tylko, że u "Dobrego..." robiłem z AC, nie z OC jak w ASO. W każdym razie, jeśli ktoś nie lubi nerwów, chce mieć pewność, że oryginały, chce podtrzymać gwarancję tzw. antykorozyjną - to chyba ASO będzie lepsze. A właśnie meritum jest tutaj czas i znalezienie odp. warsztatu. Jeśli ktoś taki ma i mu się nie spieszy, można inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, konwil napisał:

Można nawet z OC sprawcy próbować wziąć samochód zastępczy (osobiście odradzam, ale może się coś zmieniło - korzystałem 6 lat temu).

Nawet trzeba. Należy się jak psu buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

Nawet trzeba. Należy się jak psu buda.

Na przykładzie: w umowie jest deklaracja (była wówczas, kiedy brałem takie auto), że - w uproszczeniu - nie posiadasz innego samochodu. Ja akurat mam dwa auta, ale mimo to wziąłem zastępczy (drugi wtedy nie był na mnie zarejestrowany). Umowę podpisuje się na siebie (chyba, że się zmieniło) i w razie jeśli TU odmówi z marszu pokrycia kosztu - oczywiście, że w sądzie wygrasz - jesteś osobiście wzywany do zapłaty. Tak samo zresztą byłoby, gdyby ASO dokonało naprawy bez uzgodnienia z TU - ja dostałem taką notę na różnicę w kwocie, bagatela 3000 zł.

 

Wracając do auta zastępczego, powstaje pytanie czy to jest warte takiego zachodu. Ja oddałem samochód zastępczy po jednym dniu, ponieważ w umowie był zapis, że za wszelkie szkody, jakiekolwiek - nawet parkingowe - odpowiadam ja. W Sixt'ie doradzono mi parkowanie na >>lepszych parkingach<<, żeby uniknąć potencjalnych problemów - dobre, nie? Także teoria teorią, a praktyka praktyką. Oczywiście nie zniechęcam, bo pewnie w większości przypadków nic się nie dzieje, część ludzi nie studiuje umów, niektórzy ich nawet nie czytają, ale moje wątpliwości - jak wyżej - nie są nieuzasadnione. Do przemyślenia.

 

PS: kiedyś o tym pisałem :arrow:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej umowie jest tych dwóch samochodach? Przecież piszemy o aucie zastępczym na czas naprawy z OC sprawcy.  To regulują przepisy, a nie umowy z TU.

https://rankomat.pl/samochod/samochod-zastepczy-oc-jak-dlugo

Miałem kiedyś auto zastępcze z OC sprawcy. Wynajęte z wypozyczalni, firma później dochodziła zwrotu kosztów od TU. Jeździłem nim chyba z miesiąc. Ostatnio w firmie mieliśmy dwie kolizje i koledzy jeżdżą autami zastępczym z OC sprawcy bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, załatwiłem. Oględziny dopiero w poniedziałek i wtedy będą rozmawiać dopiero z ASO... 

Auto stoi sobie na ulicy naprzeciwko ASO i grzecznie czeka :D

 

Jeśli chodzi o auto zastępcze to powiedziano mi że muszę zadzwonić na infolinię i podstawia mi samochód tej samej klasy pod dom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

1. Piszę o zasadach formuły "auto z OC sprawcy". Z tego co pamiętam, to tak to jest w ustawie (?), rozporządzeniu (?) - nie wiem jak to nazwać. Czyli należy(-ało) Ci się, jeśli nie masz innego środka transportu. Oczywiście mówimy o sytuacji prywatnej, a Ty zapewne miałeś do czynienia z tematem w sytuacji służbowej. Tak to pamiętam, ale pamięć mam zawodną, bo to już 6 lat minęło, dodatkowo mogło się to zmienić.

2. Myślę, że w sytuacji uszkodzenia samochodu służbowego jest nieco inaczej, bo nie to Ty podpisujesz umowę na wynajem, więc właściwie - bez urazy - dyskusja jest jałowa, bo to wszystko co napisałem Ciebie wówczas nie dotyczy. 

3. Jazda samochodem - jeśli ktoś potrafi - zwykle nie sprawia problemów :) Pytanie jak to wszystko "papierowo" wygląda. Może się zmieniło, może jest prościej, a może firmy traktują inaczej - nie wiem, nie mam ochoty tego sprawdzać :) (i obym nie musiał).

 

@ArturMegane, to daj znać jak to wszystko się skończy. I oby było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!