Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą silnika, szczególnie powyżej 150km/h


galanty

Rekomendowane odpowiedzi

Mam następujący problem.

Silnik w mieście pracuje normalnie, nie odczuwam żadnych dziwnych zachowań. Niestety przy wyższych prędkościach ale przy konkretnych obrotach silnik jakby się dławił.

Dzieje się to na 4 biegu, przy prędkości ok 130 km/h i na 5 biegu przy prędkości 150km/h.

Wygląda to tak, jak jakieś drobne przerwy, jakby co jakiś czas świeca nie odpaliła lub jakby powietrza brakowało. Takie delikatne szarpanie autem czuć (rozpędza się, nie rozpędza, itd).

Prędkości 150km/h auto nie chce przekroczyć, chyba, że rozpędzę się z górki to później jestem w stanie utrzymać 160-170km/h. Ale więcej już nie da rady, a kiedyś się dało.

Na 4 biegu, przez 130km/h udaje się bez problemu przejść.

Wymieniłem świece. Nie pomogło.

Mechanik przeczyścił przepustnice. Nie pomogło.

Filtr powietrza wymieniałem niedawno, teraz dla pewności wyjąłem i przeczyściłem. Też nic.

Mechanik specjalizujący się w Renault nic więcej nie wymyślił. Mówi, że nie ma gdzie przetestować auta, bo przecież problem jest dopiero przy dużych prędkościach.

Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pełnej mocy jak jest zapłon nadmiernie przesunięty do przodu. Potwierdzasz to jazdą z górki, że utrzyma prędkość. Możliwe,że elektrozawór KZFR nadmiernie przepuszcza ilość oleju ( oczywiście poza dawką pochodzącą ze sterowania ). Wiem, że część osób czytających ten temat, nie wierzy w takie prędkości tego samochodu, ale ja na GPS zmierzyłem 178, a na liczniku było prawie 200. Do tych wyczynów  zapłon musi być idealny.

Jeśli silnik na wolnych obrotach błyskawicznie reaguje na pedał gazu, to go dyskwalifikuje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, galanty napisał:

Dzieje się to na 4 biegu, przy prędkości ok 130 km/h i na 5 biegu przy prędkości 150 km/h.

A jak wygląda sytuacja przy zmianie biegów? Zakres obrotów silnika jest wówczas b.szeroki,

Zalecam;

- zmniejszyć przerwę na świecach do 0,7 mm,

- przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

- przeczyścić czujnik położenia wału korbowego,

- zapewnić czystość, suchość, brak rys i uszkodzeń na cewkach, świecach,

- tankować na sprawdzonych stacjach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Na biegu jałowym obroty idą do końca bez problemu.

Na 1,2,3 przy rozpędzaniu, również obroty idą do samego końca bez szarpania. Reaguje na pedał gazu jak należy. Dopiero na 4 się to dzieje. Chociaż nie mam pewności czy na na tych niższych biegach też nie straciłem trochę na mocy.

 

Wykręciłem elektrozawór. Wygląda normalnie. Po podłączeniu zasilania pierwsze 2-3 razy, po przesunięciu wracał jakoś wolno lub po chwili. Ale później już było normalnie, za każdym razem i bez problemu. Przy stałym napięciu trzyma pozycję. Ale nie wiem czy jest szczelny - bo nie wiem jak to sprawdzić. Sam z siebie nie rusza się przy potrząsaniu.

 

Pompa paliwa odpada, bo auto jest na gaz. Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

Oczywiście jeszcze jakieś 2 miesiące temu problemu nie było wcale.

Zastanawia mnie to delikatne szarpanie przy np. 150 km/h. Jakby mu brakowało powietrza czy czegoś.

Mam  ODBC na bluetooth + tel - wiem, że to niewiele ale może tym dam radę coś sprawdzić?

 

2018-12-08 20.33.41.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przepraszam ale jednak wprowadziłem wszystkich w błąd.

Zrobiłem ponowne, tym razem dokładne, testy i sytuacja wygląda inaczej niż to opisywałem. 

Po prostu nigdy nie kręciłem silnika tak wysoko. Podłączyłem ODB2 i tym razem dałem popalić silnikowi.

1. Na biegu jałowym też jest problem, maksymalnie wchodzi 5600 obrotów (pedał gazu wciśnięty w podłogę). Wykres w załączniku. Piotr słusznie spytał o to.

 

Dnia 8.12.2018 o 16:42, Pitrek napisał:

A jak rozkręcasz silnik na biegu jałowym to idzie aż do odcięcia na czerwonym? Nie zatrzymuje sie gdzieś poniżej?

 

2. Praca silnika na luzie w załączniku, pokazuję tam też kąt wyprzedzenia zapłonu.

Dnia 8.12.2018 o 18:37, jabrze napisał:

Nie ma pełnej mocy jak jest zapłon nadmiernie przesunięty do przodu. Potwierdzasz to jazdą z górki, że utrzyma prędkość. Możliwe,że elektrozawór KZFR nadmiernie przepuszcza ilość oleju ( oczywiście poza dawką pochodzącą ze sterowania ). Wiem, że część osób czytających ten temat, nie wierzy w takie prędkości tego samochodu, ale ja na GPS zmierzyłem 178, a na liczniku było prawie 200. Do tych wyczynów  zapłon musi być idealny.

Jeśli silnik na wolnych obrotach błyskawicznie reaguje na pedał gazu, to go dyskwalifikuje.

 

3. Na 1, 2 i 3 biegu problem jednak też jest. Powyżej pewnych obrotów auto nie chce iść. W załączniku wykres próby przyspieszania (2 lub 3 bieg).

4. Na benzynie ponownie potwierdzam, że jest identycznie. 

 

Bieg jałowy.jpg

Praca silnika na luzie.jpg

Próba przyspieszenia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie uprościłeś szukanie przyczyny.

Zawór KZFR pracuje idealnie, ale koło "tańczy". To ono wpływa na zapłon. Jest on nierównomierny, bo energia dostarczona do świec jest różna. Ja typuję na uszkodzoną przynajmniej jedną cewkę zapłonową. Przy dużych obrotach i dużej energii zgromadzonej w cewce jest wyładowanie wewnętrzne i brak zapłonu w cylindrze. Na wolnych obrotach energia wyładowania w jednym cylindrze jest za mała i dlatego przesunięcie zapłonu zmienia się powyżej 1 stopnia. U Ciebie jest prawie 5 stopni, a średnio 1 stopień w plusie, czyli będzie idealnie, po wyeliminowaniu uszkodzenia w układzie zapłonowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem na szybko, 2 używane cewki DENSO. Wymieniałem je z obecnymi w różnych kombinacjach ale niestety nic to nie zmieniło.

Samochód zachowuje się identycznie. Spodziewałem się przynajmniej częściowej poprawy a tu nic. Nadal granicą jest 150km/h. Obroty nie wchodzą na maksimum na żadnym biegu tak jak poprzednio.

 

Czy Waszym zdaniem mam kupić 4 nowe cewki, czy to gdzieś indziej szukać przyczyny? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując używane części, dalej nie wiesz czy kupione elementy są w lepszej kondycji niż Twoje.

Czynności nie pociągające kosztów ; 

 - zakręć gaz na butli,

-  wykonaj zalecenia z 9 grudnia,

-  czy cewki i świece masz czyste i suche ? Nie zauważyłeś wody, wilgoci w gniazdach cewek?

- czy czasem nie była zdejmowana pokrywa zaworów?

- czy prawidłowe ustawienie rozrządu było sprawdzane ? kiedy wymieniany rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, galanty napisał:

Czy Waszym zdaniem mam kupić 4 nowe cewki, czy to gdzieś indziej szukać przyczyny?

Wymieniłeś świece na nowe. Jaką masz przerwę na świecach?

Mówimy o zespole, czyli cewka plus świeca. Jedna uszkodzona cewka, czy jedna uszkodzona świeca z wyładowaniem wewnętrznym wpływa na pracę dwóch cylindrów.

Kupiłeś dwie używane cewki i ja prędzej wymieniłbym świece.

Też się kiedyś tak męczyłem. Znalazłem, oscyloskopem uszkodzoną parę  cewek, podmieniałem cewki, a okazała się jedna świeca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobię tak jak piszecie.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Kupując używane części, dalej nie wiesz czy kupione elementy są w lepszej kondycji niż Twoje.

Czynności nie pociągające kosztów ; 

 - zakręć gaz na butli,

-  wykonaj zalecenia z 9 grudnia,

-  czy cewki i świece masz czyste i suche ? Nie zauważyłeś wody, wilgoci w gniazdach cewek?

- czy czasem nie była zdejmowana pokrywa zaworów?

- czy prawidłowe ustawienie rozrządu było sprawdzane ? kiedy wymieniany rozrząd?

 

- cewki robią się na końcu delikatnie oleiste po bokach, ale nie wiem skąd to się bierze. Wycierałem to raz i jak zamieniałem cewki miejscami, to ponownie się to pojawiło. W samym gnieździe nic nie pływa, wody nie ma. 

- rozrząd wymieniałem miesiąc temu. Czyli przed wymianą rozrządu i po było tak samo. Wtedy też mechanika prosiłem aby rozwiązał problem z mocą. Nic nie wymyślił. A sam problem pojawił się bez związku z żadnym zdarzeniem. 

- pokrywa zaworów? Nic mi o tym nie wiadomo.

 

36 minut temu, jabrze napisał:

Wymieniłeś świece na nowe. Jaką masz przerwę na świecach?

Mówimy o zespole, czyli cewka plus świeca. Jedna uszkodzona cewka, czy jedna uszkodzona świeca z wyładowaniem wewnętrznym wpływa na pracę dwóch cylindrów.

Kupiłeś dwie używane cewki i ja prędzej wymieniłbym świece.

Też się kiedyś tak męczyłem. Znalazłem, oscyloskopem uszkodzoną parę  cewek, podmieniałem cewki, a okazała się jedna świeca.

 

Świece tak jak pisałem wymieniłem wszystkie na początku, bo to była też moja pierwsza myśl. Dałem NGK BKR6EZ. Stare były mocno zatyrane jak je wyciągałem. Przerwę w nowych - sprawdzę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przyczyną  może być olej. Jeśli świece masz tłuste, to może być duży upływ wyładowania wysokiego napięcia, czyli zakłócenie.  Nawet przy najmniejszej energii (wolne obroty) to widać.

Ta świeca ma szczelinę 0,9 mm. Dla tego silnika lepsza jest zmniejszona do 0,7 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2018 o 07:33, Andrzej-2010 napisał:

Zalecam;

- zmniejszyć przerwę na świecach do 0,7 mm,

- przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

 

Dnia 19.12.2018 o 22:54, jabrze napisał:

Ta świeca ma szczelinę 0,9 mm. Dla tego silnika lepsza jest zmniejszona do 0,7 mm.

 

Zmniejszyłem przerwy na świecach do 0,7 mm. Brak poprawy.

Odczepiłem MAP sensor i pod nim jest mokro, w środku normalnie stoi woda/olej (?). Załączam zdjęcie. Tam gdzie widać odbicie latarki, to tam jest mokro.

Czy tak powinno być?

 

IMG_20181223_190139.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!