Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Byłem dziś autem na ozonowaniu klimatyzacji. Samochód został postawiony na podwórku, temperatura na zewnątrz około 4°C. Jako że nie było dużo klientów i dobrze nam się gadało, po pierwszych 40 minutach mechanik zaproponował dodatkowe 40min. Pod koniec tego czasu zostałem zawołany że musiał przerwać bo spod maski zaczęła się ulatniać para/dym...

 Podniosłem maskę i okazało się że płyn chłodniczy ulotnił się ze zbiorniczka, a pod nim jest mokro. Zbiorniczek jak i wszystkie przewody szczelne.

Podłączenie pod kompa (launch x431) nie znalazło błędu.

Termostat jak i pompa wody były wymieniane 2 miesiące temu razem z rozrządem.

Miałem podobną historię w lato kiedy to stojąc w korku (temperatura na zewnątrz ~30°, klima włączona) na wskaźniku temperatury zaznaczyły się wszystkie pola i czerwona kontrolka z komunikatem. Jak dobrze pamiętam, "uszkodzenie silnika" 

Mechanik odsyła mnie do elektryka. Sprawdził przy mnie jeszcze wentylator, który się nie włączył po osiągnięciu środkowego położenia na wskazniku temp. (Zaznaczone 4 pola)

Sam wentylator po bezpośrednim podłączeniu pod akumulator pracuje.

Poradzi ktoś co dalej z tym można zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzychu73 napisał:

Na chłodnicy?

Czujnik temperatury znajduje się w plastikowej obudowie termostatu (VERNET WS3019), innego nie znalazłem (wymieniony przy wym. rozrządu).

 

2 godziny temu, Pitrek napisał:

Jeżeli nie załączył się wentylator elektryczny na chłodnicy to mógł zadziałać zaworek bezpieczeństwa w korku zbiorniczka płynu chłodzącego. Ciśnienie musiało być niemałe... 

Zapewne było tak jak piszesz i korek zrobił to co powinien. Płynu w zbiorniczku nie było nawet na dnie.

Dziś idę jeszcze raz sprawdzić czy wentylator się włączy po nagrzaniu silnika (4 kreski na zegarze temp) i sprawdzę bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy termostat się otwiera, i puszcza na chłodnicę. Sprawdź czy w trakcie pracy silnika nie rośnie nadmiernie ciśnienie w układzie chłodzenia, czy zbiorniczku wyrównawczym nie gazuje, czy nie ma osadu. Jaki zapach płynu. W sumie byłeś u mechanika pewnie już to sprawdził.

Oczywiście przed zabawą sprawdź poziom płynu chłodzącego, w razie potrzeby dolej. Napisz ile weszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spuszczeniu płynu, uzupełniłem ilością około 1,2L - dość mało. Korek na zbiorniczku był odkręcony przy spuszczaniu, ściekło co miało ścieknąć rurą od przyłącza dolnego chłodnicy.

Przewody na wejściu gorące więc zakładam że nowy termostat się otwiera. Brak gazowania w zbiorniczku.

Po wymianie i odpowietrzeniu stan płynu się nie zmienia (przejechałem około 80km).

 

Bezpieczniki w Skrzynce bezpiecznikowy silnika i przekaźników (597) sprawdzone, sprawne ( w całej skrzynce były tylko te dwa F5-60A i F8-30A).

Nie udało mi się sprawdzić przekaźnika przy wentylatorze, dziś postaram się jeszcze tam dostać.

 

Edit.

Sprawdziłem przekaźnik, wygląda ok. Słychać "trykniecie" przy podłączeniu bezposrednio pod akumulator, omomierz również wskazuje wartości.. 

Przy okazji musiałem jednak dolać płynu chłodniczego, około 700ml.

Czyli jednak płynu ubywa.

Jeśli ktoś ma propozycję co mógł bym sprawdzić to proszę o radę. Wizytę w warsztacie mam umówioną po nowym roku.

 

Edit2

Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia jaki przekaźnik powinien być w moim modelu? W serwisówce są 3 (załącznik) a u mnie jest wstawiony 8200351488 12V/70A.

 

 

relay.JPG

 

Edit3

 

Przyczyną nie włączania wentylatora okazał się odłączony przewód w okolicach akumulatora...

Nie wiem ile czasu tak jeździłem. na obecno chwile auto sprawuje się dobrze, wentylator się włącza.

Edytowane przez kiluselk
przyczyna usterki odnaleziona
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!