Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne znikanie płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam bardzo dziwny problem, a mianowicie jakiś czas temu(ok 2 tygodni) wyskoczył mi komunikat o przegrzanym silniku, po ostygnięciu stwierdziłem brak płynu, dolalem do normalnego poziomu (z 4l) i temperatura zaczęła być wporzadku. Jednak przewrażliwiony już zaczęłem kontrolować często jego stan i niestety raz na 2 do 4 dni muszę dolewać ok litra lub dwóch, różnie to bywa. Dziś znowu mi wyskoczył komunikat o przegrzanym silniku i znów się okazało że brak płynu i musiałem dolać ok 3l( co dziwne, wczoraj sprawdzałem i dolalem ok 1l płynu do poziomu max) pod autem nigdy nie zauważyłem żadnej plamy a od początku tych problemów sprawdzam. Dziś wstawiłem auto do garażu i dokładnie wszystko sprawdziłem i niestety nigdzie od spodu ani od góry nic nie jest nawet zapocone... Wszystko jest suche, samochód wgl nie dymi ani nie ma spadku mocy, oleju w płynie też nie widać a poziom oleju jest cały czas na tym samym poziomie. Jedyna zastanawiająca mnie rzecz to dziś w garażu po odkręceniu korka od wlewu płynu cofnęło go do poziomu ponad max i płyn był czysto rudy. Dodam że wnętrze samochodu też suche i nigdzie w schowkach woda się nie zbiera... Nie mam pojęcia o co tu chodzi, pierwszy raz mam doczynienia z taką "magia". Silnik to 1.5 dci 107 koni z 2005 roku bez DPF i dwumasy.IMG_20190108_160745372.thumb.jpg.35b6ae2989a22aed55071788f89c0deb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzę czy jest masełko w zbiorniczku ?. Co prawda Ja mam inny silnik, ale w okresie od stycznia 2018 do maja też miałem podobny problem z tym, że mi kilkukrotnie temperatura skoczyła ( ostatni 3 pasek na dosłownie sekundę) kilka razy wydawało mi się właśnie, że chyba temperatura skoczyła, ale że trwało to sekundę to uznawałem, że mi się przewidziało :D. Gdzieś za około 4/5 takim razem zobaczyłem to raz, a dobrze, dolałem wtedy troche zimnego płynu odrazu ( własna głupota, tak się nie robi) przejechałem w tym stanie może z 20km i auto zostawiłem. Płynu ubywało tak jak u Ciebie równie, raz zbiorniczek poszedł na jednej "trasie" raz w przeciągu 2/3 dni a raz przez 3/4 tyg było ok. Wycieków pod autem oczywiście żadnych więc jeździłem dolewałem i nie wiedziałem o co chodzi... w końcu któregoś dnia okazało się, że dziurka jest w chłodnicy płyn leciał przed auto między okienkami w zderzaku :D .... Oczywiście płyn uciekał tylko przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Chłodnicę zmieniłem, korek zmieniłem układ przepłukany wszystkie oringi i pierdoły sprawdzone, układ odpowietrzony i teraz na około 4/5k dolewam max 500ml co uważam za normalne, a przynajmniej dla mnie akceptowalne. Oczywiście oleju w zbiorniczku brak tłustego, a auto nie kopciło. 
Ostatnio dolałem właśnie 500ml, ale przez nieuwagę zalałem prawie cały zbiorniczek :D strzykawki brak więc olałem i tutaj lekkie zaskoczenie kiedy po trasie na parkingu podniosłem maskę a w zbiorniczku takie ciśnienie było, że korkiem ciekło... oczywiście już wyciekło do poziomu max i jest ok :) .

 

Moja rada, sprawdź sobie chłodnicę, i zmień korek od zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, masełka nie ma tam. Sprawdzę dokładnie chłodnice ale jest nowa, ma ok 4 miesięcy więc wątpię. Temperatura jak skończy to na dłużej nie jest to chwilka niestety tylko normalnie wywala aż na koniec skali. Ciśnienie też trzyma dobrze w obwodzie i się przyglądałem tam właśnie czy nic nie syczy itp. jak narazie nic nie widzę a dziś kolejny litr musiałem dolać... Chyba bez dobrego mechanika się nie obejdzie niestety, chociaż narazie nie ma kiedy więc liczę na szczęście że samemu uda się sprawę jakoś rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I problem prawdopodobnie rozwiązany. Się okazało że zbiornik wyrównawczy od dołu pęknięty i dodatkowo przez korek uciekało. Wcześniej nie zwróciłem uwagi bo myślałem że przy dolewaniu się rozlało. Dopiero dziś wytarlem do sucha i oblożyłem kartonem by się przekonać. I po otwarciu maski i ściągnięciu osłon niespodzianka... Karton mokry a z korka jeszcze syczalo... Więc myślę że na 99% to jest przyczyną. Wymienię komplet i się okaże czy przestanie ubywać.

Edytowane przez werr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak nie była to przyczyna. U mechanika się okazało że uszczelka pod głowicą padła. Przy okazji wyszedł przymusowy remont, szlif wału panewki pierścienie itd. Cóż uroki dCi:-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!