Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check Injection, Service, Check Engine.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent Megane 2 1.9 dCi 120 km. Samochód pewnego dnia po odpaleniu zaskoczył mnie komunikatem Check Injection oraz service, na początku myślałem, że świeca żarowa padła, więc jechałem dalej, lecz odrazu zauważyłem, iż samochód nie zbiera się jak powinien. Po pewnym dystansie z 1 km service zgasl i samochód zaczął jechać normalnie, następnie znowu się zaświecił zrobił sie zmulony, znowu zgasł i tak w kółko. Dojechałem do celu zostawiłem samochód na 2 godziny, po odpaleniu wyskoczył dodatkowo Check Engine. Wróciłem do domu lecz błąd zniknął, samochód znowu jechał jak trzeba 0 problemów. Jeździłem dalej miesiąc czasu bez problemu błąd się nie zapalał. Do dzisiaj, podobna sytuacja jak wcześniej błąd raz wyskakuje raz nie, nie zależy to od prędkości obrotowych po prostu loteria. Objawy przy zapalonym błędzie : Samochód normalnie się zbiera do tak mniej więcej 2200 obr potem zaczyna go mulić, zbiera się ale bardzo wolno,  na luzie max obroty wejdą do 4 tys, i to chwile trwa, ( bez błędu moment do 5 ). Samochód nie kopci, odpala normalnie. Jakieś sugestie? Myślałem o jakiejś wtyczce od czujnika ktora po prostu się luzuje i wywala błąd. Czujnik wału/Przepływomierz/Przepustnica/EGR mam wrażenie, że gdyby odpiąć któryś z tych akcesoriów samochód miałby muła już od dołu a nie od momentu 100% pracy turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączony pod komputer wyskoczył błąd P0651, po czym pojechałem do znajomego na kolejną diagnostyke ( posiada inteface delphi ) wyskoczył błąd stały czujnika 2, jakoś tak. Z tego co czytałem może być to spowodowane : uszkodzonym czujnikiem ciśnienia turbosprężarki, tak więc sprawdziłem go wdg. wskazań internetu. 3 piny : Żółty środkowy - Masa ( Jest ), prawy - zasilanie 5v - ( U mnie jest około 7 ), lewy - w zależności od obrotów napięcie się zwiększa ( 2.20 do 2.90 V ). Także czujnik ciśnienia raczej bym odpuścił ... gdzie dalej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się pracy zaworu EGR ;)

Niesprawny egr może ;

    -   wyłączyć turbinę ,

    -   nie pozwolić na odpalenie silnika,

    -   silnik będzie miał  słabą reakcje na gaz,

    -   powodować zwiększone zużycia paliwa,

   -    nierówną pracę silnika,

   -    kopcenie,

     -  straci na mocy, jadąc sprawiał wrażenie jakby brakło paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR był czyszczony 25k km temu. Silnik normalnie odpala, reakcja na gaz jest normalna do momentu osiągnięcia 2200/2500 obrotów, potem zmulony, silnik pracuje równo.

Przeczyściłem chyba wszystkie wtyczki w silniku łącznie z psikaniem sprayem do wtyczek. Błąd wyskakuje tylko jeden "Obwód zasilania czujników ( 2 ) " gdy odepnę czujnik doładowania widzi, że jest odpięty, gdy podpinam zostaje tylko ten błąd. Gdzie dalej szukać? Jak sparwdzić pedał przyspieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MechanikAmator napisał:

Błąd wyskakuje tylko jeden "Obwód zasilania czujników ( 2 ) "

Czujniki podłączone do zasilania nr 2 są następujące:
– czujnik położenia zaworu EGR,
– czujnik ścieżki 2 potencjometru pedału przyspieszenia,
– czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego (klimatyzacji)

Wypada odpinać poszczególne elementy i ewentualnie sprawdzać wiązki je zasilające. Może coś z potencjometrem gazu? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego mi pokazywał internet, ale oczywiścię sprawdzę to, czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego raczej odpada, Na chwile obecną brak go w układzie ale jest tak już jakiś czas .. odpięcie wtyczki powoduje włączenie się wentylatora. EGR czyszczony, wiązki były sprawdzone, też wyglądają w porządku. Jutro wyciągnę potencjometr gazu oraz go podmienię ( gdzieś mam jedną sztuke ) może faktycznie to w nim jest problem.

 

%%% EDIT

Byłem na Clipie który nakierowal mnei trochę na rzeczy który musze zrobić. Obecnie samochód  po usunęciu błędów jeździ normalnie lecz ma taką zależność : Gdy mocno wcisnę pedał gazu ta 2/4 i wyżej wywala błąd CHECK INJECTION oraz blokada do 2500 obrotów, gdy wcisnę go lekko i normalnie powoli się zbieram samochód błędu nie pokazuje, do tego napięcie ścieżek na czujniku przyspieszenia ( Są 2 ) na CLIPIE pokazywało wraz ze zwiększaniem obrotów 1 ścieżka od 0.2 do 3 bodajże ładnie pracowała, lecz druga ścieżka w zakresie gdy pierwsza 02.-3  miała tylko 0.2-0.6. Ma ktoś jakieś informacje na temat czy one powinny współgrać

równo?

 

Edit @ 

Czeka mnie jednak wymiana potencjometru, mój posiada oznaczenie 82 00 153 270, czy może działać zamiennie z potencjometrem o oznaczeniu 83 00 153 268?

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!