Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik sam wchodzi na obroty 1.5 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i Koledzy, 

Dzisiaj, jadąc po mieście miałem trzy bardzo niemiłe sytuacje. W trakcie przyspieszania na 3 biegu i puszczeniu pedału gazu samochód nadal przyspieszal, szybko wcisnalem sprzęgło, a obroty odrazu skoczyly na 4000, jeszcze szybciej zgasilem go. Po odpaleniu wszystko normalnie, żadnego dymu z rury, błędów. Po kilku kilometrach taka sama sytuacja, tylko tym razem zanim zdążyłem zgasic to obroty same spadły. Po kilku kolejnych kilometrach to samo. Po godzinnej przerwie zrobiłem jeszcze 20 km, ale problem nie wystąpił. 

Co może być przyczyną? Pedal? Myślałem o turbo, ale jakby się rozkręcić od turbiny to by nie przestal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek sprawdź poziom oleju. Kiedyś czytałem o podobnym przypadku tyle, że nie w tym silniku i przyczyną był zacinający się zawór przelewowy pompy oleju. Przy dużym wzroście obrotów i związanego z tym wzrostem ciśnienia oleju część oleju przedostawała się uszczelniaczami turbiny do dolotu i to powodowało niezamierzony wzrost obrotów. Pewnie u Ciebie jest inna przyczyna ale warto wiedzieć o takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie był zimny 1/4 na wskaźniku temperatury, rozpędzanie samochodu było spokojne gdy poscilem pedal za pierwszym razem, pozostałe przypadki to puszczeniu gazu po jeździe z mniej więcej jednostajna prędkością. Narazie skupie się na pedale, parę tematów niżej była to przyczyna w megane. Jak elektryka będzie ok, to przejdę do mechaniki. Dzięki za podpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wina leży w pedale lub raczej w komunikacji pedał-komputer. Gdyby Ci się zaczął rozbiegać kolego to byś nie zatrzymał, a na pewno nie w chwili stresu. Rozbieganie wyklucz bo jak już zaciągnie oleju to tylko 5 bieg i próba duszenia, albo wyrwanie filtra powietrza i załatanie go koszulką :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czik3n napisał:

jak już zaciągnie oleju to tylko 5 bieg i próba duszenia, albo wyrwanie filtra powietrza i załatanie go koszulką

W tym silniku jest zainstalowana klapa gasząca która właśnie zastępuje wspomnianą koszulę:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem owalem przepustnicę gaszącą silnik. Oprócz gaszenia silnika pełni też dodatkowo inną rolę, sterowana jest silnikiem elektrycznym, po naciśnięciu przycisku stop zamyka dopływ powietrza do kolektora ssącego.

 

 

 

20170126_141343.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!