Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy, ciężki orzech do zgryzienia, 1,5 dci dobrze wyposażone, czy 1,6 benzyna?


czachus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Pomóżcie mi proszę, bo żona mnie zje. 

Rozbijam się na drobne przy wyborze 3 aut. 

Obawiam się ciut 1,5dci choć to przysalonówka i ponoć dają 2 lata gwarancji w ramach Renault Selection. 

Auto do miasta głównie. Żonie się podoba, mnie też, ale ten dpf i osprzęt mnie przeraża. Warto? 

http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkaszczegoly/renault/megane/2010/21638#TAB1

 

Druga opcja jest taka - 1,6 benzyna i bardziej to mi podchodzi, ale "księgowej" się nie widzi, a mnie tak. 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-110km-krajowy-bezwypadkowy-ID6BD7fI.html

 

Jest jeszcze ten jeden z Gdańska, był w innym wątku, ale nikt się nie wypowiedział odnośnie niego. 

https://www.olx.pl/oferta/renault-megane-renualt-megane-iii-2009-salon-polska-i-wl-CID5-IDypj2i.html

 

Help 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do miasta to raczej benzyna. Ale może niekoniecznie ta z linka, bo strasznie jakaś taka biedna i bez wyrazu... Widzę, że rozważacie i wersję HB i Grandtour, więc domyślam się, że nie macie bardzo sprezycowanej wizji tego auta. Może lepiej jeszcze poszukać porządnej benzyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wchodziło w grę nawet coupe, ale mam dwa psy więc HB lub grandtour lepiej się sprawdzi. Bardziej się skłaniam ku kombi. Znalazłem u mnie w mieście Grandtoura 1,6, ale taka bieda edyszyn. Granatowy, bez podłokietnika, klima manual. 

Podoba mi się ten 1,5 dci grandtour, kolega mi mówił, że on ma w pracy 3 takie i totalnie nic się nie dzieje. Tyle, że one u niego jeżdżą, a ja mam do pracy 13 km w jedną stronę, a u czasem robię krótsze odcinki. Nie wiem jak ten filtr w renowkach reaguje. Coś czytałem, że sam uruchamia procedurę wypalania. 

Ten bordowy jak rozmawiałem ze sprzedawcą to taka podstawa, tyle, że klima auto i kiera w skórze.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam, aż ktoś wyjedzie żebyś szukał Tce. To już taka forumowa tradycja i kwestia czasu :)

A tak serio to jak szukasz auta na 13 lub mniej km to diesla raczej nie bierz pod uwagę. Diesel na trasę, benzyna do miasta. Ta zasada nadal jest aktualna. Oczywiście znajdą się tacy, którzy po mieście jeżdżą dieslami (też takiego miałem) i może się nic nie dziać ale serce może boleć gdy prawie nigdy nie zobaczysz drugiego kwadracika od temp. płynu. Mnie bolało, że się wskazówka ledwo dźwigała (oprócz jazdy w trasie) i sprzedałem z uwagi na obawy przed ewentualnymi awariami. Szukasz około 8 letniego auta używanego więc im prostszy silnik tym mniej może być niespodzianek i kłopotów.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku ładnych lat jeżdżę klekotem 1,9 Sdi. To jest młotek, który wszytko znosi. Zostaje dla córki. Chce niech jeździ. 

Ale fakt nowe diesle to nie jest miękka gra :(

Problem polega na tym, że te 1,6 w tych pieniądzach co mam to raczej kupowały floty z bieda opcją lub dziadkowie w podobnej konfiguracji. 

Kupić nie problem, ale utrzymać.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, czachus napisał:

Od kilku ładnych lat jeżdżę klekotem 1,9 Sdi.

Ten bez turbo?

Pamiętaj, że tutaj piszemy o francuskiej myśli technologicznej, a tu są głównie "delikatesy" do wyboru. Odrobina niewłaściwego traktowania i "foch" murowany, z tym że nie wystarczy przeprosić :)

9 minut temu, czachus napisał:

Problem polega na tym, że te 1,6 w tych pieniądzach co mam to raczej kupowały floty z bieda opcją lub dziadkowie w podobnej konfiguracji. 

Na dobre i fajnie wyposażone 1.6 trzeba poczekać i polować bo idą dość szybko (przynajmniej tak było w 2017 gdy ja kupowałem). To było szaleństwo. Dziś ogłoszenie i po kilku godzinach już zarezerwowany albo sprzedany. Sam kupiłem "przez telefon" zapewniając, że biorę po lekkiej negocjacji ceny i błagając o przytrzymanie kilka dni bo akurat byłem w delegacji.

12 minut temu, czachus napisał:

Kupić nie problem, ale utrzymać. 

Jaki masz budżet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, pbet napisał:

Ten bez turbo?

Pamiętaj, że tutaj piszemy o francuskiej myśli technologicznej, a tu są głównie "delikatesy" do wyboru. Odrobina niewłaściwego traktowania i "foch" murowany, z tym że nie wystarczy przeprosić :)

Na dobre i fajnie wyposażone 1.6 trzeba poczekać i polować bo idą dość szybko (przynajmniej tak było w 2017 gdy ja kupowałem). To było szaleństwo. Dziś ogłoszenie i po kilku godzinach już zarezerwowany albo sprzedany. Sam kupiłem "przez telefon" zapewniając, że biorę po lekkiej negocjacji ceny i błagając o przytrzymanie kilka dni bo akurat byłem w delegacji.

Jaki masz budżet?

20 tys chcę się zamknąć. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Laros napisał:

<ok> Dobrze radzę - szukaj TCe :D, najlepiej z silnikiem 2.0

Miałem 1,4 TSI w Gulfie 5.

Nie znałem dnia i godziny kiedy check engine się zapalał. 

Jakoś 1,4 w turbo to mi się źle kojarzy :(

2 litry to już coś. 

2 minuty temu, pbet napisał:

Z pakietem startowym typu rozrząd, płyny, świece itd.?

W razie co dołożę. Czyli generalnie albo celowac w 18 tys, albo 20 i po pensji na warsztat. 

I tak, 1,9 sdi bez turbo. Całe 68 koni czystej mocy ;) 

Edytowane przez czachus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-iii-1-6-benz-szwajcaria-oplacony-ID6BukrD.html

Czy możliwe jest, że były wersje z navi a kierownica goła, nawet bez skóry? 

 

O tym grandtourze też wspominałem, że golas, tyle, że w budżecie i jeszcze na serwis na start zostaje 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-16v-authentique-salon-polska-bezwypadkowy-ID6BD7aA.html

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault ma dziwne rodzaje wyposażenia. Niby maja tam jakieś pakiety. Ja mam np GT line i jest piękny środek a np grzanych foteli nie ma. A biedniejsze wersję maja ale nie mają np tempomatu. Ciężko za tym nadążyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na inne kraje mogły być inne wersje wyposażenia niż w PL. Brak napisu Megane na klapie wskazuje na przygody blacharsko-lakiernicze lub widzimisię poprzedniego właściciela. Pewnie to 1 ale z pewnością masz świadomość, że 99% aut sprowadzanych będzie miało jakiś wałek (przebieg, wypadkowość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!