Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z „ zapalaniem „ silnika


dogine11

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór. Mam problem z odpalaniem Fluence 1,6 b 2010 r. 58 tys przebieg .Problem jest tyko przy pierwszym odpaleniu najczęściej po nocy tylko wtedy kiedy temperatura jest bliska zeru lub poniżej , albo jest mokro przy czym musi być zachowana jedna z dwóch zmiennych podana powyżej.  Każde inne odpalenie przebiega bez problemu. Rozrząd wymieniony w ASO przy przebiegu 37 tyś. 2016 r , bez KZFR  ( serwis nie przewiduje wymiany w/w przy tym przebiegu ).  Olej wymieniany w ASO w/g zaleceń. Brak błędów na „desce” oraz po podłączeniu komputera ( nie Clip ). Wymieniona w ASO kostka czujnika wału korbowego oraz sam czujnik. Dodałem film odnośnie problemu. Czasami auto gaśnie po pierwszym przekręceniu silnika , ponowne odpalenie przebiega bez problemu. Układ paliwowy sprawdzony elektryka również przez ASO

Edytowane przez dogine11
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem po kupnie 2 lata temu przeszło. Zagadywał od razu i gasł , drugie oddalenie ok i chodził. Pomogło czyszczenie przepustnicy,  chociaż była niezbyt brudna. Teraz na dniach znowu zaczął palić od drugiego razu, szczególnie rano. Znowu to zrobiłem, nie była bardzo brudna ale pomogło. Wychodzi na to że ten mój jest przeczulony na tym punkcie chyba. Spróbuj może to zrobić, pracy na godzinkę lub mniej, robiłem to benzyną  extrakcyjna i pędzelkiem , z demontażem i montażem dasz radę. Po zabiegu trochę dziwnie się zachowuje tak jakby się uczyła i adaptowała ale po paru km spoko. Od dwóch  dni rano banan na gębie  bo z pierwszego kopa i nie przygasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Jabrze :zapalny jest bez gazu. Naciskam na starter przy wciśniętym sprzęgle.

Dziękuje kolego marian07 za podpowiedź. ASO twierdzi, że przepustnica jest czysta (czytaj działa prawidłowo) na zleceniu również napisali że wymienili uszczelki kolektora ssącego wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ten "wychwalany" i pancerny, odporny, achy, ochy itp 1.6 który prawdę mówiąc może kiedyś był dobry. Teraz jest do (_!_) Może nie jest drogi w utrzymaniu i naprawach, nie psuje się gdzie wkładamy tysiące zł..... to są plusy..... ale ma swoje drobnostki, które irytują i co jakiś czas się powtarzają. Wolałbym zapłacić raz a więcej niż co chwilę coś nie tak. Co do tematu. Dużo osób ma z tym problem. Ja też. U mnie akurat padał akumulator i po wymianie problem ustąpił na 2 lata. Ostatnio powtórzył się problem ale znów ustąpił. Chyba, tylko u mnie przepustnica nie była czyszczona po 100 może by już wypadało by.

 

Poproś kolegów z działu megane 3 - niech Ci powiedzą co jest. Zaraz zaczną to wychwalać i mówić, że się to nie psuje bo stary typ i niezniszczalna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek jeśli byś miał trochę czasu to może spróbuj jednak to zrobić. Nie to ,że nalegam ale chociażby do wykluczenia ewentualnego tej hipotezy. Sam jestem zdziwiony bo brudu minimalnie, ale w kuwecie czarno było więc coś się zbiera. Komp tego nie pokaże, a bez zdjęcia jej też nie widać bo się odkłada zaraz za krążkiem przepustnicy w stronę silnika bardziej u dołu przekroju. To są osady z mgły olejowej co odma zaciąga. Na rozruchu przepustnica jest praktycznie zamknięta i wtedy chociażby minimalna warstwa to już spora różnica w przekroju przepływu. Przy normalnej pracy już nie ma wpływu na nic.  Tak to sobie tłumaczę  ten mój przypadek. W każdym razie takie same objawy wyeliminowane tym sposobem i to dwa razy. A jeśli w Aso komp nie pokaże że damy element jest ded to znaczy że jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego derq02 pewnie masz racje ,a z racja jest jak z du.. , każdy ma swoją , musimy być przygotowani na niedogodności w użytkowaniu naszych renówek tanie auto z dobrym wyposażeniem w młodym roczniku za dużo wymagań wiec Francuzi postanowili zaoszczędzić na materiałach i ich jakości .

 

 

Kolego marian07 , zdecydowałem się na wyczyszczenie przepustnicy  i dziś rano efekt był taki że , auto zgasło następne odpalenie bez problemu . Po myciu problem był przez chwilę z obrotami ale wszystko się unormowała . Serwis chyba ja mył bo benzyna extrakcyjna po moim myciu miała kolor  „słabej  cherbaty „ . Mimo tego bardzo dzękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dreq02 napisał:

to jest ten "wychwalany" i pancerny, odporny, achy, ochy itp 1.6 który prawdę mówiąc może kiedyś był dobry. 

Fluence ma dużo osprzętu silnika wyprodukowanych w Turcji i w Rumunii.

Proponuję zmierzyč wyprzedzenie zapłonu obrotów biegu jałowego na gorącym silniku i możliwe, że dostaniemy odpowiedź czemu normalnie nie chce zapalać. Kolego dogine11 to bardzo ważny pomiar i się potwierdza, że dużo Fluence przy niskim przebiegu ma ten sam problem. Zrozumiałe, że on się nasila z obniżeniem temperatury zewnętrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gaśnie za pierwszym razem, to przepustnica jest do czyszczenia. po drugie zmieniaj olej w silniku co roku lub 15 tys.km. Inaczej poleci zawór od KZFR i będzie terkotać przy rozruchu koło i silnik będzie gasł. Sprawdź w jakim stanie są cewki a świece wymień.

Do tego świszczy pasek osprzętu, akumulator też według mnie domaga się naładowania. Wynika to z filmu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, aston76 napisał:

 Inaczej poleci zawór od KZFR i będzie terkotać przy rozruchu koło i silnik będzie gasł.

 

olej ja zmieniam co 13 tys (dedykowany elf  900 sxr 5w40) i chyba ten objaw właśnie mam. Pytanie czy przestaje terkotać po chwili jak się zagrzeje czy cały czas będzie? Samochód ma 115 tys zrobione. Kupiony przy 85 tys. Poprzedni właściciel wymieniał co 30 ;/ - tylko samochód był używany na autostradach i ekspresówkach. Bo mechanik u mnie obstawił szklanki (ale mówię mu, że szklanki są w lagunie a tutaj chyba szklanek nie ma bo jest hydrauliczna regulacja luzów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, dreq02 napisał:

Bo mechanik u mnie obstawił szklanki (ale mówię mu, że szklanki są w lagunie

a tutaj chyba szklanek nie ma bo jest hydrauliczna regulacja luzów)

- Szklanki są w lagunie i megan. Zależy tylko czy mają zasilanie olejem z układu smarowania czy nie mają,

- Popychacz hydrauliczny szklankowy - zasilany jest olejem z układu smarowania silnika pod ciśnieniem od 2,5 do 5 barów,

  Olej z kanału olejowego (15 ) w głowicy przez rowek obwodowy szklanki ( 9 ) dostaje się do komory wstępnej (6 i 11) i obszaru

    podwyższonego ciśnienia (14),

- Przykład szklanek hydraulicznych;

 

                    1564159363_Szklankahydrauliczna.thumb.png.2774e207b62ef2b58e8e14effd0f1b7d.png                                33004397_szklanka-popychacz.thumb.jpg.323b47fb1e92e19f17da5f355b095501.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pbet

samochód ma w dalszym ciągu wykupione ubezpieczenie gwarancyjne , które upoważnia mnie do napraw serwisowych lub gwarancyjnych do określonej kwoty jednorazowo kwota ta to 10 tys brutto  ( obejmuje wszystkie aspekty mechaniczne i elektroniczne wpływające na komfort użytkowania i podróżowania ) ,ale jednym z punktów w tej gwarancji jest serwisowanie pojazdu w ASO i przestrzeganie interwałów wymiany przewidzianych przez ASO. Tu chyba można zakończyć dywagacje ma temat wymian oleju. Robi to ASO i bierze pełna odpowiedzialność za to. Przez 9 lat przeprowadziłem kilka napraw z w/w ubezpieczenia ale dopiero ta usterka nie została do końca naprawiona. Starajmy się trzymać tematu posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dreq02 napisał:

chyba ten objaw właśnie mam. Pytanie czy przestaje terkotać po chwili jak się zagrzeje czy cały czas będzie? 

Dałeś sobie odpowiedź.

Elektrozawór do wymiany, a czy koło też to zależy od odczytu tego kąta po jego wymianie. Przestaje terkotać, ale jest obniżoną moc i podwyższone spalanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!