Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z „ zapalaniem „ silnika


dogine11

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego aston76

Dziękuje za odpowiedz ale jak w poście wyżej jestem ograniczony gwarancja ( chyba że będę wymieniał olej i filtr między interwałami serwisowymi ) , ale pytanie czy serwis się nie zorientuje że robię wałek. mogę chyba kupić f oleju z oryginału i olej wymienić w zaprzyjaźnionym warsztacie. Akumulator ma 1 rok oryginał zamówiony w Renault sprawdzony w zeszłym tygodniu w tym samym ASO przy okazji wymiany czujnika wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, dogine11 napisał:

przestrzeganie interwałów wymiany przewidzianych przez ASO

 

14 minut temu, dogine11 napisał:

Starajmy się trzymać tematu posta.

To jak najbardziej jest trzymanie się tematu posta. Jeśli wymieniałeś olej wedle interwału, wierząc producentowi, to nie zrobiłeś zbyt dobrze i to właśnie może być powód Twojego problemu, a i stan takiego silnika po tych bajkach "longlife" może być mizerny. Tak jak Koledzi Ci pisali, olej co 12-15k, absolutna podstawa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dogine11 napisał:

jednym z punktów w tej gwarancji jest serwisowanie pojazdu w ASO i przestrzeganie interwałów wymiany przewidzianych przez ASO

Rozumiem, że gdybyś serwisował auto częściej niż zaleca ASO to straciłbyś gwarancję, o której piszesz?

Jakbyś poczytał dział z silnikiem 1.6 to byś wiedział, że lubi częste wymiany oleju, olej 5w40 oraz jego maksymalmy stan na bagnecie. Każde odstępstwo od tych trzech punktów może powodowac problemy, a moje pytanie miało na celu pomóc ustalić przyczynę Twojego problemu. Jak dla mnie to oleju mozesz wcale nie wymieniać ale jeśli zapytałem, wystarczyło odpowiedzieć jednym słowem "tak" i po temacie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2019 o 18:18, dogine11 napisał:

przy przebiegu 37 tyś. 2016 r , bez KZFR  ( serwis nie przewiduje wymiany w/w przy tym przebiegu ).

To prawda.

Właśnie we Fluence znajomemu wymienili zawór jeszcze na gwarancji. Koło było dobre. Problem miał w drugą zimę po zakupie przy znikomym przebiegu.

To nie olej był tego przyczyną. Jakość elementu wyprodukowanego w Indiach, Turcji czy Rumunii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pebet 

O tym nie pomyślałem że mogę robić wymiany częściej po naprawie zmienię interwał i będę wymieniał co 10 tyś. Dziękuję za pomoc.

Wracając do usterki, 

Kolega jabrze jest najbliżej prawdy co wstępnie potwierdzono mi kiedy byłem umawiać naprawę chodzi o wyprzedzenie zapłonu coś im wyszło jak podłączyli Clipa więc na 100 procent będą wgrywać nowe oprogramowanie ale również zapytali się o spalanie i przyspieszenie u mnie pali 8,5 l w mieście , co do przyspieszenia różnicy nie widzę. Poczekamy do następnego tygodnia i dam koledzy znać co ASO uradzili . 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to może nie rozwiązać Twojego problemu ponieważ jest to profilaktyka, a nie leczenie. Wiem jak działa takie ubezpieczenie gwarancyjne. Mamy takie w firmie dla każdego służbowego samochodu. Potrzeba więcej czasu żeby coś załatwić ale działa. Piszesz, że byłeś w ASO. Dlaczego nie podłączyli CLIPa? Dlaczego nic nie robią z tym paskiem? Skoro wszystko robisz w ASO to ten pasek także powinien podlegać takiemu ubezpieczeniu. Ile ma lat i kilometrów? Zgodnie z zaleceniem @aston76 naładuj akumulator oraz wyeliminuj świszczący pasek. Będziesz w ASO niech podepną CLIPa. Kiedy zmieniane były świece? Także zgodnie z interwałami? Jeśli tak to powinny być zmienione w 8 roku "życia" auta czyli ledwo co. Czy filtr powietrza także zmieniasz zgodnie z interwałem czyli co 2 lata? Kiedy był wymieniony?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7 luty 2019 o 18:18, dogine11 napisał:

Problem jest tyko przy pierwszym odpaleniu

 

  Poproś niech wgrają Ci w ASO nowe oprogramowanie, tak robili niektórzy użytkownicy MIII z tym silnikiem

Wg mnie te problemy wynikają trochę z ekologii i normy EURO - mniejsze dawki paliwa, mniejsze otwarcie przepustnicy, niższe obroty itp.

Mam porównanie do mojej R19 z silnikiem 1,7 -  przy 1-szym odpaleniu w niskich temperaturach obroty dochodzą do 2000 zaraz spadają do 1700, następnie za parę sekund do1500 itd., wszystko płynnie,  przepustnica dwugardzielowa, której nigdy nie czyściłem. Auto zawsze odpala za 1-szym razem.

   Obecnie obowiązuje inna technologia ale czy lepsza nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dogine11 napisał:

 

 jestem ograniczony gwarancja ( chyba że będę wymieniał olej i filtr między interwałami serwisowymi ) , ale pytanie czy serwis się nie zorientuje że robię wałek.

 

Kupujesz oryginalny filtr w hurtowni i olej taki jak jest zalany w aucie. I nie ma bata aby się spostrzegli, że zmieniałeś sam. Na YT obejrzyj sobie ten film a wnioski sam wyciągniesz. https://youtu.be/nhxYLPvTQOo

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dogine11 napisał:

ale pytanie czy serwis się nie zorientuje że robię wałek. mogę chyba kupić f oleju z oryginału i olej wymienić w zaprzyjaźnionym warsztacie.

Możesz kupić olej I ori filtr w wielu sklepach internetowych i wymienić w ASO. Wtedy dostaniesz pieczątkę do książki i wpis do systemu. Będzie drożej niż w zaprzyjaźnionym warsztacie ale też bez przesady. 200 zł na rok to nie tak dużo. Nawet na każdy przegląd możesz jechać ze swoim materiałem (zgodnym z wymaganiami Renault) i nikt Ci nic nie powie, a będziesz miał kilka zł w kieszeni.

Nie wiem co jest dziwnego w poście powyżej, że ktoś dał taką reakcję. Warto się zastanowić przed kliknięciem.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam kolegów po przerwie.

Kolego marr29 twoja sugestia byla strzałem w dziesiątkę. Po wgraniu nowego oprogramowania , ( mapa wtrysku tak określił to serwis ) odpalanie wróciło do normy. Dziękuje za pomoc temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2019 o 21:06, dreq02 napisał:

to jest ten "wychwalany" i pancerny, odporny, achy, ochy itp 1.6 który prawdę mówiąc może kiedyś był dobry. Teraz jest do (_!_) Może nie jest drogi w utrzymaniu i naprawach, nie psuje się gdzie wkładamy tysiące zł..... to są plusy..... ale ma swoje drobnostki, które irytują i co jakiś czas się powtarzają.

No już nie przesadzaj kolego, nie są to jakieś poważne awarie, mój co prawda raz na 2/3 miesiące też ma humorek, i zamiast odpalić od strzału kręci i kręci dopiero za drugim razem od strzała, ale znalazłem na to sposób zresztą tu na forum bo z dwa razy jak na gazie zgasła mi na ślimaku przy wjeździe górny parking galerii nieźle się przestraszyłem :D. Nie chciała zapalić bo zamiast na benzynie chyba próbowała na gazie, rozwiązanie to z całej siły kopa w gaz do podłogi i załapuje odrazu... proste, a działa :D. Co do przepustnicy rok czasu auto mam ponad 30tyś przejechane, i nic nie czyściłem wymieniłem tylko świece z 15tyś temu i auto jak mówię raz na 2/3 miesiące zakręci raz dłużej, chyba że zduszę je przy ruszaniu pod górę:D wtedy kop i działa :D.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!