Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV "buczenie sprzęgła" i inne dźwięki


elbielo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Użytkowników forum.

 

Od listopada '18 jestem posiadaczem Megane IV 1.2 TCe 130KM. Kupiłem ją z przebiegiem 5000 km jako wersję demo z salonu, którą się woził główny manager. Dopiero po zakupie, przejechaniu 500-1000 km i "przyzwyczajeniu" się do auta, zacząłem wsłuchiwać się w jego dźwięki. Jednym z nich jest dźwięk równomiernego buczenia lub, jak mój syn to mówi, "hamującego metra tudzież ciężarówki" :) Pojawia się on podczas jazdy (im szybciej tym bardziej słychać) kiedy wciśnie się sprzęgło czyli na "luzie" lub jeżeli jedzie się równo na biegu przy niskich obrotach. Zwalniając dźwięk również "zwalnia" równomiernie. W salonie mówią, że to normalny dźwięk lub ewent. opony (na pewno nie opony) ale jak dla mnie jest dziwny i drażniący, którego nie słyszałem w żadnym innym aucie. Ktoś doświadczył czegoś podobnego? Taki dźwięk jest od początku kiedy mam to auto.

Poza tym mam również problem z "charczeniem" w silniku przy obrotach około 2000 lub więcej podczas jazdy przy delikatnym przyspieszaniu. Temat ogólnie pojawił się już na forum i jedną z sugestii jest łańcuch rozrządu / napinacza, który jest chyba luźny i zaczyna wibrować przy danych obrotach. Lub też pompa oleju, ale to raczej jeśli silnik terkota, a nie charczy. Ten dźwięk pojawił się dopiero po 8000 km. Serwis również "nie słyszy" problemu.

 

Do tego coś zaczęło świszczeć/gwizdać pow. 2000 rpm przy przyspieszaniu... Trochę jak turbina... może i to normalne, ale dopiero teraz odkryłem ten dźwięk, a wcześniej tego nie słyszałem.

 

No i wisienka na torcie, która mnie przyprawia o ból zębów kiedy hamuję... mocniej. Tylne hamulce szurają jakby się już skończyły, co oczywiście niemożliwe. Ogólnie raz miałem sytuację w grudniu, że mi się klocki skleiły na ręcznym po 2 tyg stania, odpuściły ale zaraz po hałasowały jak szalone przy hamowaniu... Auto trochę stało i tarcze przyrdzewiały, wiadomo. Po dłuższej jeździe było lepiej ale i tak do tej pory klocki szorują czego nie słyszę nawet w moim starym Pugu 206 i innych autach, którymi jeżdżę... I gość z salonu... A nawet dwóch stwierdzilo, że to normalne, że tarcze od soli rdzewieją... ale nie przy codziennej jeździe i kiedy soli nie sypią. Ogólnie nie pamiętam jak było od początku, ale wydaję mi się, że to wyszło po sytuacji z ręcznym. Problem w tym, że nie mam jak tego sprawdzić, bo tarcza zabudowana itd. Ale może przy zmianie opon na letnie dojrzę lepiej czy klocki całe. Chyba, że serwis przy okazji sprawdzi. Czy u Was też tak słychać hamulce?

 

Ogólnie jestem umówiony na środę do innego serwisu Renault, może tam będzie ktoś z lepszym słuchem, ale jeżeli ktoś miał podobne problemy to byłbym wdzięczny za podpowiedzi, abym mógł im zasugerować co powinni sprawdzić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo terkotanie w 1.2 Tce 130KM.

Po moich kilku interwencjach i po zabraniu szefa serwisu na przejażdżkę skończyło się wymianą rozrządu przy przebiegu 32tys km.....

Od tamtej pory jest ok. Mam teraz 58tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce mam to samo ale zawsze po dlozszym postoju. Co do świstu, gwizdu to ten typ tak ma że od nowości słychać jak turbina gwizdze, swiszczy itp. Jechałem na próbę 2 innymi Megankami i wszystkie tak samo chodziły.

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co do świszczenia turbiny ale u mnie to raczej na zimnym silniku bardziej słychać później zanika,hamulce też trą ~takie materiały!może wymiana klocków coś zmieni.Reszty rzeczy ( buczenie,czy dźwięki z silnika)nie stwierdzam u siebie.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6  interpunkcja - przypominam, że na dole ekranu/klawiatury jest klawisz spacja!-  mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, elbielo napisał:

Dzięki serdeczne za odpowiedzi. Jutro zobaczę co mi powiedzią w serwisie. Dla mnie nie jest normalne aby benzyna wyła jak auto elektryczne przy zwalnianiu na luzie.

 

Mam wszystko to samo co ty oprócz świszczenie turbiny. Gwizdanie skrzyni jak w polonezie , grzechotanie przy dodawaniu gazu. Moje auto już było na wymianie łożysk w skrzyni biegów niestety na niewiele się to zdało. Hamulce faktycznie są głośne. Ja mam takie przeczucie że nadkola w tym aucie są słabo wygłuszone i ze względu na to że silnik jest dość mocno wyciszony , a nadkola nie to wszystko z kół przenosi się do środka kabiny. Auto jest bardzo fajne ale przeniesienie napędu skrzynia vs koła są niedopracowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego kolega wypunktował mnie za interpelację? Który to znak jest zakazany na forum?

Po kropce, przecinku, wykrzykniku... stawia się odstęp zwany spacją - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bratpit napisał:

 

Mam wszystko to samo co ty oprócz świszczenie turbiny. Gwizdanie skrzyni jak w polonezie , grzechotanie przy dodawaniu gazu. Moje auto już było na wymianie łożysk w skrzyni biegów niestety na niewiele się to zdało. Hamulce faktycznie są głośne. Ja mam takie przeczucie że nadkola w tym aucie są słabo wygłuszone i ze względu na to że silnik jest dość mocno wyciszony , a nadkola nie to wszystko z kół przenosi się do środka kabiny. Auto jest bardzo fajne ale przeniesienie napędu skrzynia vs koła są niedopracowane


Dzięki bratpit za informację odnośnie łożysk... zatem nie ma co im tego sugerować. Postaram się wymusić na nich jazdę próbną innym autem, aby się upewnić, że faktycznie sprzęgło i hamulce tak hałasują... ale faktycznie, możesz mieć rację z kiepskim wygłuszeniem nadkoli, bardzo słychać koła jak i hamulce tylne. Szkoda, zostaje głośna muzyka, żeby to zagłuszyć... dobrze, że przynajmniej głośniki w wersji BOSE dobrze grają :D 

A co do grzechotania w silniku to stawiam na luźny łańcuch, może napinacz. Słyszałem, że w starszych modelach rozrząd potrafił padać po 50k km... szkoda, że wiem to dopiero po fakcie.

 

Dzisiaj miałem planowaną wizytę w serwisie na "słuchowisko", niestety nie dałem rady. Ale po dokonanej wizycie dam znać co panowie stwierdzili.... pewnie tylko, że ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, elbielo napisał:

 

Nie papuguj.

A mi sie wydaje że to nie łańcuch ponieważ jak jedziesz np 80 km/h na 4 biegu i grzechocze jak wciśniesz sprzęgło a podniesiesz obroty do taki samych jak miałeś na biegu to jest cicho. Wynika z tego że silnik i łańcuch to też nie jest... bo wtedy też by rzęził.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bratpit napisał:

A mi się wydaje że...

 

Cenna wskazówka. Szczerze, nie zwróciłem uwagi. Ogólnie słyszałem grzechotanie tylko kiedy delikatnie przyspieszałem, ale przetestuję zanim do nich pojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółko ortograficzne:35_thinking: czy forum motoryzacyjne? Jakiś rażących błędów nie popełniłem a i wydaje mi się, że wcześniej też tak pisałem i był spokój. 

Ale cóż... Życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!