Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria czujnika ABS prawe przednie koło


Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw komputer pokładowy zakomunikował awarię ABS i jednocześnie ESP, CLIP zdiagnozował jak w temacie.

Pytanie czy to jednoznacznie czujnik do wymiany, czy może coś się poluzowało, zabrudziło?

Wybór czujników jest ogromny, co polecacie:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19042/711000000/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, czujnik. Może blaszka mocowania czujnika przerdzewiała/pękła i jest luźny. Jak poszukasz na forum, to jest najczęstszy przypadek takiego błędu. Częściej niż uszkodzenie czujnika. Ze względu na budowę, jak nic nie było grzebane lub ruda nie załatwiła sprawy, to nie powinien się sam czujnik poluzować. Ja bym najpierw zobaczył jak wygląda mocowanie (pierścień) i kostka złącza. Jak by co to kupiłbym używany, ale oryginalny - to jest rzecz która się rzadko psuje. Gorzej jak blaszka przerdzewiała (do wymiany), to wtedy trzeba łożysko wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych przewodów nie wolno lutować.

Czujnik w Megane 2 odbiera odczyt z łożyska koła.W Megane 2 nie ma pierścienia ABS...

Jaki miałeś błąd w komputerze ? I skąd wiesz w którym kole była usterka ? Na początek zamienił bym czujnik lewy z prawym żeby mieć pewność że to wina czujnika. Jeśli odczyt prędkości koła z uszkodzonym czujnikiem jest z kosmosu np.444km/h to wina obwodu lub czujnika. Jeśli pokazuję zero to wina może być po stronie łożyska. 

Czujniki często padają od wymiany elementów zawieszenia. Ponieważ drgania po uderzeniu młotem np. w sworzeń wahacza potrafią go skutecznie zabić :) Dlatego zawsze warto je wypiąć na czas roboty.I nie kupuj używanych czujników.

 

Edytowane przez Astma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik z całym przewodem jest nowy. Wstawiona była nowa wtyczka - ta w nadkolu - i tam w wiązce musiała być wlutowana. Coś jeszcze wcześniej przed tą wtyczką w wiązce było robione - ząb czasu zrobił swoje. W sumie pewnie nowy czujnik nie był potrzebny ale od czegoś trzeba było zacząć.

Clip pierwotnie pokazywał prędkość 999 km/h. Po wymianie czujnika pokazywał brak łączności - przerwany obwód.

Zamontowali czujnik Delphi za 140 zł.

Komunikaty o błędzie ABS, ESP znikły. Dla pewności muszę gdzieś na piasku mocno przyhamować - sprawdzę czy ABS "kopie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!