Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki powinien być poziom oleju?


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa miałem M2 mam M3 i bardzo często (prawie zawsze) sprawdzam przy odpaleniu poziom na wyświetlaczu. Nigdy nie zaobserwowałem takich wahań na płaskiej powierzchni między ciepłym, a zimnym. Co innego pod górkę. Z kolei jak mi w MII poziom spadał to było zauważalne też na bagnecie (brała około 1l między wymianami). Takie mam doświadczenia i dlatego tak napisałem. Dodatkowo stan ba bagnecie zawsze pokrywał się z tym na wyświetlaczu, a gdy raz zobaczyłem Top Up Oil Level na bagnecie było lekko ponad minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Przecież komputer nie pokazuje mniej kropek / kwadratów w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły... Bagnet owszem ale nie wyświetlacz...

Zrozumiałem, że bagnet wykrywa różnicę poziomu w zależności od temperatury a wskaźnik poziomu elektroniczny na to nie reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Może źle się wyraziłem. Ogólnie chodziło mi o to, że (przynajmniej u mnie) ilość kwadracików czy kropek była/jest zawsze taka sama zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku podczas gdy jeśli wyciągniemy bagnet na ciepłym po jeździe to będzie na nim mniej oleju ponieważ reszta nie zdąży jeszcze spłynąć do miski.

40 minut temu, nyerik napisał:

Olej był niedawno wymieniany.

Skoro olej był niedawno wymieniany to jaki był jego stan po wymianie? Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że już oleju wystarczy? Zawsze sprawdzają to na bagnecie. Przynajmniej Ci, których znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Przecież komputer nie pokazuje mniej kropek / kwadratów w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły... Bagnet owszem ale nie wyświetlacz...

Aż muszę sobie zacytować. Jak czujnik pokazuje stan oleju na zimnym MAX a na rozgrzanym np: 5 kropki to jak to wytłumaczysz? Ja lepiej Tobie wytłumaczę. Olej sie rozprowadza po silniku czyż nie? Gdy odpalamy ponownie po przejechaniu jakiegoś dystansu to zawsze komputer pokaże mniej kropek. Dlatego zawsze sprawdzam stan i staram się żeby było MINIMUM 4-5 kropek na ciepłym silniku A MAX czyli 6 ja zimnym. Nie wiem co Ty masz za silnik i olej, że na zimnym i ciepłym to na kompie masz taki dam stan. Teraz mogę spekulować, że masz czujnik oleju skopany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Fakt, że czasem komputer ma małego focha i może pokazać wskazanie obarczone błędem ale zazwyczaj kolejne pomiary pokazują poziom prawidłowy.

No i to się zgadza, u mnie zdarza się, że czasem nie pokaże 6 kresek, a 5 po odpaleniu, szczególnie jak odpalenie jest dość krótko po zgaszeniu. Dlatego wskazania są orientacyjne. Nie zmienia to jednak faktu, że jakby nie patrzeć na bagnet autora tego tematu, to w obu przypadkach daleko mu na nim do maksa sugerowanego przez wskazania z wyświetlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Renia08 napisał:

Gdy odpalamy ponownie po przejechaniu jakiegoś dystansu to zawsze komputer pokaże mniej kropek

Nigdy mi się to nie zdarzyło. M2 1.5 101 KM miałem prawie 4 lata. M3 1.6 110KM mam już prawie 2 lata.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, droopy napisał:

@nyerik  . Pomysł z podjechaniem do ASO nie jest głupi. Zapytaj, czy to co masz teraz to od Twojego silnika, a jak nie to poproś o sprawdzenie, co powinno tam siedzieć. 

 

taa.

....I zapłacenie 100-200 pln za to że wszystko jest OK, albo w normie.

ale kto bogatemu zabroni?

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!