Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki powinien być poziom oleju?


nyerik

Rekomendowane odpowiedzi

@aniewa miałem M2 mam M3 i bardzo często (prawie zawsze) sprawdzam przy odpaleniu poziom na wyświetlaczu. Nigdy nie zaobserwowałem takich wahań na płaskiej powierzchni między ciepłym, a zimnym. Co innego pod górkę. Z kolei jak mi w MII poziom spadał to było zauważalne też na bagnecie (brała około 1l między wymianami). Takie mam doświadczenia i dlatego tak napisałem. Dodatkowo stan ba bagnecie zawsze pokrywał się z tym na wyświetlaczu, a gdy raz zobaczyłem Top Up Oil Level na bagnecie było lekko ponad minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Przecież komputer nie pokazuje mniej kropek / kwadratów w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły... Bagnet owszem ale nie wyświetlacz...

Zrozumiałem, że bagnet wykrywa różnicę poziomu w zależności od temperatury a wskaźnik poziomu elektroniczny na to nie reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Może źle się wyraziłem. Ogólnie chodziło mi o to, że (przynajmniej u mnie) ilość kwadracików czy kropek była/jest zawsze taka sama zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku podczas gdy jeśli wyciągniemy bagnet na ciepłym po jeździe to będzie na nim mniej oleju ponieważ reszta nie zdąży jeszcze spłynąć do miski.

40 minut temu, nyerik napisał:

Olej był niedawno wymieniany.

Skoro olej był niedawno wymieniany to jaki był jego stan po wymianie? Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że już oleju wystarczy? Zawsze sprawdzają to na bagnecie. Przynajmniej Ci, których znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Przecież komputer nie pokazuje mniej kropek / kwadratów w zależności od tego czy silnik jest zimny czy ciepły... Bagnet owszem ale nie wyświetlacz...

Aż muszę sobie zacytować. Jak czujnik pokazuje stan oleju na zimnym MAX a na rozgrzanym np: 5 kropki to jak to wytłumaczysz? Ja lepiej Tobie wytłumaczę. Olej sie rozprowadza po silniku czyż nie? Gdy odpalamy ponownie po przejechaniu jakiegoś dystansu to zawsze komputer pokaże mniej kropek. Dlatego zawsze sprawdzam stan i staram się żeby było MINIMUM 4-5 kropek na ciepłym silniku A MAX czyli 6 ja zimnym. Nie wiem co Ty masz za silnik i olej, że na zimnym i ciepłym to na kompie masz taki dam stan. Teraz mogę spekulować, że masz czujnik oleju skopany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Fakt, że czasem komputer ma małego focha i może pokazać wskazanie obarczone błędem ale zazwyczaj kolejne pomiary pokazują poziom prawidłowy.

No i to się zgadza, u mnie zdarza się, że czasem nie pokaże 6 kresek, a 5 po odpaleniu, szczególnie jak odpalenie jest dość krótko po zgaszeniu. Dlatego wskazania są orientacyjne. Nie zmienia to jednak faktu, że jakby nie patrzeć na bagnet autora tego tematu, to w obu przypadkach daleko mu na nim do maksa sugerowanego przez wskazania z wyświetlacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Renia08 napisał:

Gdy odpalamy ponownie po przejechaniu jakiegoś dystansu to zawsze komputer pokaże mniej kropek

Nigdy mi się to nie zdarzyło. M2 1.5 101 KM miałem prawie 4 lata. M3 1.6 110KM mam już prawie 2 lata.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, droopy napisał:

@nyerik  . Pomysł z podjechaniem do ASO nie jest głupi. Zapytaj, czy to co masz teraz to od Twojego silnika, a jak nie to poproś o sprawdzenie, co powinno tam siedzieć. 

 

taa.

....I zapłacenie 100-200 pln za to że wszystko jest OK, albo w normie.

ale kto bogatemu zabroni?

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!