Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam megankę kombi2 2018r kupiłem sprowadzoną z Niemiec z zamontowanymi światłami Led do jazdy dziennej.

Jeśli manetkę mam ustawioną w pozycji 0 w dzień świeca tylko same ledy dzienne natomiast po zmroku zapalają się automatycznie światła mijana świecą także postojowe oraz do jazdy dziennej czy jest to normalne czy może źle coś podłączone. Zatrzymała mnie policja i stwierdzili że nie powinno się świecić w samochodzie 6 źródeł światła tylko 4.

Miał ktoś taki przypadek?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze stwierdzili. Światła do jazdy dziennej powinny się wtedy zgasić ale niestety spora ilość aut z "dosztukowanymi" jeździ tak jak opisałeś co jest niezgodne z prawem. Przy światłach mijania powinny się świecić dodatkowo światła pozycyjne w normalnych warunkach.

Dowodzik poleciał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu autach światła do jazdy dziennej LED służą po włączeniu świateł mijania jako pozycyjne. Kiedy czujnik przełączy LEDy na światła mijania te przygasają, jednak te chińskie ledziki sztukowane "na sztukę" często montowane są tak jak mówi @pbet aby świeciły kiedy żadne inne światła się nie świecą, po zmroku już każdy olewa temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, czik3n napisał:

W wielu autach światła do jazdy dziennej LED służą po włączeniu świateł mijania jako pozycyjne.

W wielu autach tak ale głównie wtedy gdy są to światła fabryczne. Z tymi dokładaniami jest już często lipa i robi się choinka, a to powoduje problemy jak wyżej + może skutkować częstym mruganiem samochodów jadących z naprzeciwka ponieważ takie światła z pełną mocą w nocy bardzo rażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, chodziło mi o fabryczne światła. W M3 w związku z tym, że np w Ph1 są i pozycje i dzienne to dzienne się wyłączają po zapaleniu mijania. W ph2/3 ledy pewnie przygasają jak w innych autach. Co do tych ledzików z allegro to jestem ostrym przeciwnikiem tego gó*na bo ani tego nie widać, ani to nie wpływa bardzo na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pbet napisał:

Dobrze stwierdzili. Światła do jazdy dziennej powinny się wtedy zgasić ale niestety spora ilość aut z "dosztukowanymi" jeździ tak jak opisałeś co jest niezgodne z prawem. Przy światłach mijania powinny się świecić dodatkowo światła pozycyjne w normalnych warunkach.

Dowodzik poleciał?

nie było tylko pouczenie

jest jakiś sposób żeby to jakoś rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, że tylko pouczenie. Co do naprawy to nie wiem. Musiałbyś się udać do jakiegoś kumatego elektryka. Domyślam się, że teraz się włączają po zapłonie i nie są w żaden sposób powiązane z innymi światłami w aucie. Są takie zestawy gdzie można skonfigurować żeby gasły, ostatnio ktoś wrzucał linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy zestaw z automatem za 50 pln z aledrogo to ogarnie. Tylko jego trwałość będzie średnia. 

A jak chcesz zostawić swoje to wystarczy dodać układ który wyłączy ledy, jak włączysz normalne światła. 

 

Ja założyłbym markowe ledy np philips albo w ogóle te wyrzucił. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła dzienne które mam są to światła posiadające homologacje i co dzisiaj sprawdziłem jak swiecą w dzień to świecą na Maxa a jak się włączą światła mijania to te dzienne świec ą tak może na 30% swojej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli światła do jazdy dziennej w Twoim aucie działają poprawnie. Bez świateł mijania świecą pełną mocą, a razem ze światłami mijania świecą słabiej jako światła pozycyjne.

Wyjmij żarówki świateł pozycyjnych z głównych reflektorów i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I to co napisał Piotr jest najprostszym i skutecznym sposobem.

W samochodzie z przodu mogą być jedynie dwa punkty świetlne spełniające rolę świateł pozycyjnych.

Niektórzy popełniają błąd podłączając sterowanie światłami DRL pod przewód zasilania świateł mijania. Powinno się podłączać sterowanie DRL'ami pod przewód zasilający światła pozycyjne dlatego, iż światła pozycyjne zapalają się zawsze, razem ze wszystkimi innymi światłami i włączenie jakichkolwiek świateł będzie skutkowało wyłączeniem świateł DRL.

Jeżeli światła DRL mają opcję zmniejszenia mocy świecenia (po włączeniu innych świateł) czyli mogą "robić" za światła pozycyjne, to należy pozbyć się oryginalnych żarówek świateł pozycyjnych, by były spełnione wymogi Kodeksu Drogowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!