Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż pokrywy zaworów. Wyjaśnienie.


Renia08

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...

Pogieło wszystkich. Za uszczelnienie pokrywy zaworów warsztat zawołał: 70 zł uszczelka w płynie, 110 zł pasek rozrządu + ciul wie co po drodze, 300 zł robota za ściągnięcie samego paska bo jak to mechanik powiedział, Nie ma żadnej różnicy czy wymiana rozrządu czy ściąganie samego paska :/ to jak dla nich nie ma znaczenia czy rozpinają wszystko i do tego wszystkie rolki i napinacz czy ściągają dam pasek to ja dziękuję za taka imprezę. Pasta kosztuje 40 zł z Reinza na necie a robota i całe graty to już się robi prawie 500 u mechanika. Dziękuję bardzo bo już nie będę używać niecenzuralnych słów. Niech sobie cieknie ten olej w ... to mam. Ogarnę tylko odme i wszystko wokół. Pobiera mi niecały litr na 12tyś km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się denerwować. Sam stwierdziłeś, że tylko się poci, więc nic poważnego. Obserwować i tyle, może dojeździsz bez problemu do momentu, w którym i tak będzie rozrząd do roboty i wtedy hurtem ogarniesz. Ceny są różne. Ja od początku wiedziałem, jak wygląda ściąganie pokrywy zaworów w tym silniku i kiedyś z ciekawości pytałem się swojego mechanika, ile robocizna za to. Powiedział, że około 150 zł, a za wymianę kompletu rozrządu z KZFR wziął ode mnie 2 lata temu 3 stówki, za samą robotę. Także jak widać, każdy inaczej podchodzi do tematu.

A do odmy naprawdę zajrzyj. Ja w zeszłym roku w czerwcu montowałem gaz i w ogóle nie miałem pojęcia. Jak zrzucili kolektor, to okazało się, że cała góra pływała w oleju, w tym cewki zalane. Poczyścili mi je, ale niedługo później padły 2 na raz, także warto tam zaglądać.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy swiecami na pokrywie jest lekkie ale to bardzo lekkie zapocenie. Przecież to widać jak na dłoni czy świece będą pływać w oleju, między kanałami ssącymi są przerwy i wszystko widać. W dodatku nie wiem ile jeździłem z tym ale jakiś miesiąc temu zauważyłem, że wąż od kolektora idący do przepustnicy nie był podpięty. Zacząłem szukać jak czułem podgrzany olej w kabinie i trochę spalin. Rurka w środku była wilgotna od oleju A centralnie pod nią na obudowie skrzyni było dość mokro. Troche jakby zuzycie oleju zmalało po podpięciu to na nowo. Jeden ziomek mówił, że 1 litr na ponad 10tys to nie jest branie oleju i dodał, że przez odme tyle nawet nie ubędzie przez ten czas. Więc dalej myślę, że to pokrywa. Sprawcę tą odme jak będzie ciepło bo na razie to kiszka i dam wam znać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Renia08 napisał:

Przecież to widać jak na dłoni czy świece będą pływać w oleju, między kanałami ssącymi są przerwy i wszystko widać.

W kwietniu wymieniałem sobie świece i było sucho, a na początku czerwca wszystko pływało. Okres krótki, ja nie zaglądam do silnika co tydzień i można się zdziwić po prostu ;) Dodatkowo mam osłonę górną silnika, więc jak sprawdzam olej czy inne płyny to nawet jej nie ściągam i nie wiem co tam się dzieje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Chce w końcu zabrać się za wymianę tego oringu od odmy, bo od czasu do czasu muszę dolać trochę oleju bo sobie ubywa a nie kopci ani nic tylko sobie cieknie, i pytanie brzmi

https://allegro.pl/oferta/oring-odmy-kolektora-ssacego-renault-1-4-1-6-16v-7912621295?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Czy ten oring to właśnie ten dokładnie? Wymienić i po temacie?

 

Klamka zapadła, zamówione. Oryginał 19 zł, zamiennik 9.50. Wziąłem zamiennik na próbę.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciul z nimi. To auto i tak nie zasługuje na większą uwagę :D będę się za nie zabierał jak będę robić uszczelnienie tej cholerne pokrywy zaworów. Bo z kosztów 30zł za masę uszczelniającą się robi 500zl wraz z paskami i innymi duperelami. Głowa mała... A taki prosty silnik... Innego powodu przez który muszę dolewać oleju nie wierzę, oprócz tych dwóch tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!