Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż pokrywy zaworów. Wyjaśnienie.


Renia08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Tematów widziałem od groma ale każdy mówił co innego. Dzisiaj byłem na małym przeglądzie co do wymiany ma być. Diagnosta zobaczył zapocenie z tyłu silnika u góry. Wygląda na nieszczelność przy pokrywie zaworów. Wiem, że jest tam specjalna masa uszczelniająca i nie ma uszczelek. 

Chce znać proces jak się dostać i zdemontować pokrywę i uszczelnić. Znajomości manualno-techniczne mam. Narzędzia mam. Zapał do roboty mam :D ale nieco ostudziło mnie to, że ktoś powiedział na forum, że podczas demontażu pokrywy zaworów trzeba od razu zmieniać pasek rozrządu. Czy to prawda? Czy to jakaś bajka i wszystko można zdjąć, uszczelnić  i złożyć od nowa. 

Od razu jak ktoś będzie znał odpowiedzi na moje pytania, to również poproszę informacje z jakim momentem dokrecać śruby na pokrywie zaworów i na dolocie. Jak na razie pytań nie mam więcej. Pewnie pojawią się w trakcie.

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to tylko uszczelnienie odmy. Poczytaj tutaj, silnik ten sam tylko w M2. Ewentualnie olej ucieka pod pokrywka górną, którą możesz zdjąć bez problemu nie ruszając wałków itd. Ale najczęściej puszcza ta mała uszczeleczka od odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o pokrywę zaworów. Diagnosta zobaczył od dołu auta na kanale zapocenie na górze silnika. Ewidentnie widać na łączeniu pokrywy zaworów z blokiem. Jak mam ściągać kolektor dolotowy to spoko bo nie ma problemu, ale jak mam ściągać pokrywę zaworów i do tego mam od razu wymieniać pasek rozrządu wraz z rolkami      (sam pasek widzę niedostępny PARANOJA) to chorą akcję Renault odwaliło. Masa uszczelniająca 20-parę zł robocizna friko bo sam robię, ale jak z paskami to już się robi około 300 zł z wszystkim, tylko po to żeby uszczelnić :/

Edytowane przez Renia08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Renia08 napisał:

tylko po to żeby uszczelnić;

1954490710_Uszczelki16.thumb.png.06efe342481e104e8f047409a479d400.png  

W większości przypadków pomaga ;

  - wymiana uszczelek ; 8200275057 x 4 ; 8200236726 x 1,

  - uszczelnienie węża gumowego z odmy olejowej,

-  uszczelnienie elektrozaworu KZFR.

W krajach cywilizowanych - jest to znaczny mandat; jeżeli auto zostawia ślady oleju. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie cieknie na ulice nawet jak auto stoi 2 dni Ani nawet jak pracuje. To co pokazałeś to uszczelki kolektora dolotowego. Ja mówię o pokrywie zaworów

 https://m.czesciauto24.pl/reinz/982546

Kosztuje to tyle i tyle by mnie wyniosła naprawa. Ale jak mam rozbierać połowę silnika dla głupiej masy to mam to w poważaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cieknie bo jest "pampers" jestem 110% procent pewny, że to uszczelka pokrywy zaworów bo mam na skrzyni od góry ślady oleju a na bloku silnika jest świeży olej. Ja tylko potrzebuje informacji czy bez problemów ściągnę pokrywę uszczelnie i złożę wszystko, czy tak jak inni mówią będzie lipa bo rozrząd.

Uszczelek kolektora ruszać nie będę bo nie zawsze trzeba je wymieniac, przeważnie przy drugim ściąganiu kolektora się wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli musisz uszczelkę pokrywy zaworów - to tak, musisz ruszyć cały rozrząd. Wałki są pomiędzy głowicą i rozrządem i są w nich ułożyskowane. Ale dla pewności sprawdził bym tą małą uszczelkę pod kolektorem. Często wygląda że leci z z pokrywy, a okazuje się, że to uszczelka odmy. Drugim, innym powodem cieknięcia oleju w tym miejscu, są wyrobione wałki rozrządu na uszczelnieniu od strony paska rozrządu. Poniżej masz jak wygląda układ po zdjęciu pokrywy rozrządu. W tym przypadku zdjęcia z uszkodzoną wyrobionymi wałkami (tam ciekło na zimeringu).

20180226_175443.thumb.jpg.0ebc628b39b540d4b386f08f7922f603.jpg20180226_175452.thumb.jpg.ece4cc9cbf46256714eb362aea1f2596.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi cieknie środkiem. Patrząc od przodu silnika to tył silnika na środku jest zapocony. Lewa strona sucha od strony wałków. Prawa też. Przód też suchy. Lekkie zapocenia mam również na pokrywie od góry, widać to przez szpary kolektora dolotowego. No nic. Rozbiore tak jak mówisz i sprawdzę tą uszczelkę. Jakby ktoś mógł to prosiłbym o jakiekolwiek zdjęcia jak to wygląda, chce być w miarę przygotowany jak zrzuce kolektor. Mały instruktaż też mile widziany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wygląda po zdjęciu kolektora, to już wyżej dałem odnośnik. Co do demontażu kolektora sprawa prosta. Odpinasz oraz odkręcasz cewki i je demontujesz ciągnąc do góry (czynność opcjonalna). Odkręcasz widoczne śruby trzymające kolektor (specjalny klucz nasadowy - ale nasadowym zwykłym też odkręcisz). Odpinasz złączki czujników. Oraz odkręcasz przepustnicę (przy okazji możesz ją profilaktycznie wyczyścić w środku). Zdejmujesz kolektor i wszystko widać czy góra jest w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same objawy i myślałem tak, jak Ty. Okazało się jednak, że to uszczelnienie odmy, a wyglądało, jakby uszczelnienie pokrywy przestało trzymać. Mechanik uszczelnił odmę, umył silnik, kazał obserwować. Minęły 2 tyg. póki co sucho. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heeeh czyli może się okazać, że zapocenie u mnie to również uszczelka odmy - w sumie to już mam cały komplet kupiony, tylko czekam na lepszą pogodę i wolną chwilę. W sumie to bym się ucieszył, bo za te poty na silniku to stargowałem mocno cenę przy zakupie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!