Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerywa przy gwałtownym przyśpieszaniu


SzybkiSzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumową brać!

Po kilku latach przerwy powróciłem do jedynej słusznej marki, Renault. I od razu powróciła jakże interesująca kwestia naprawiania dziwnych usterek :D Ale do sedna.

Autko pracuje perfekcyjnie, odpala perfekcyjnie, trzyma obroty biegu jałowego. Przy spokojnej a nawet szybkiej jeździe wszystko jest w 101% ok.

Problemy (a są dwa) zaczynają się przy gwałtownym przyśpieszaniu (wciśnięciu na max gazu):

1. Losowo, niezależnie czy ciepły czy zimny, po wciśnięciu na max. gazu odcina go między 2500-3500 rpm. Tylko na pierwszych 3 biegach. Przez 1-2 sekundy jedzie normalnie i nagle go odcina. Trwa to może sekundę, dwie i rusza dalej z pełną mocą (gaz cały czas w podłodze). Odczucie identyczne jak przy braku paliwa. Ostatnie 2 dni nie zdarzyło się to ani razu. 3 dni temu i dzisiaj zrobił tak kilka razy. Dla jasności - nie jest to szarpanie, a jedno szarpnięcie (jak gwałtowne zahamowanie silnikiem), ot na 1-2 sekundy po prostu się toczy i powoli zwalnia, żeby zaraz ruszyć normalnie.

2. Przy przyśpieszaniu na pełnym "bucie" czuć bujanie budy przód-tył, tak jak by przyśpieszał na zmianę na 100% i 90%. Nazwałbym to przyśpieszeniem pulsacyjnym. Obroty nie zmieniają się, prędkość rośnie, ale czuć że mogłaby rosnąć szybciej gdyby silnik co chwilę lekko nie odpuszczał - zjawisko to także występuje losowo. Ostatnie 3 dni było to obecne, z pojedynczymi wyjątkami, dzisiaj zero problemów. Nie mniej wydaje się to powiązane.

Zero błędów na wyświetlaczu. Podczas sprawdzania auta przy zakupie na kompie znalezli błąd "wypadanie mieszanki cylinder 1", ale twierdzili, że jest on tylko w historii a nie występuje obecnie (co miałoby sens, bo występuje podczas "butowania").

Problem w moich oczach wydaje się, na pierwszy rzut oka, związany z układem paliwowym i brakiem paliwa. Z drugiej strony, jak nie odetnie go do 3500rpm to dalej jedzie już zazwyczaj bez przerywania (a przecież im większe obroty tym większe zapotrzebowanie na paliwo).

Przeszukałem już forum, znalazłem kilka tematów poruszających podobnie brzmiące usterki, ale niestety nigdzie nie znalazłem nic konkretnego - będę wdzięczny za każdy merytoryczny feedback.

 

Na jutro zaplanowałem:

- Wymiana filtra paliwa

- Wymiana świec

- Czyszczenie Map sensora

- Przepłukanie układu paliwowego między filtrem a listwą wtryskiwaczy, możliwe że przepłuczę też sama listwę (może jakiś syf z filtra przytkał regulator ciśnienia paliwa? pytanie czy w tych silnikach on w ogóle jest przy listwie? - nowy zakup, jeszcze się nie przyglądałem :) )

 

Z potencjalnych przyczyn, przeszukując forum, w oko wpadły mi jeszcze:

- Cewka cylindra 1

- Sondy

- EGR

- Czujnik hamulca (aczkolwiek wykluczam to, ponieważ problemy występuje tylko przy max. wciśniętym gazie, czujnik hamulca powodowałby to w losowych momentach)

Jakieś dodatkowe pomysły? Ktoś miał taki problem i faktycznie go rozwiązał?

Z góry dziękuję!

 

ps. Szukając dalej natknąłem się na forum na stwierdzenie:

 

"Chwilowy zanik pracy cewki lub świecy w dowolnym cylindrze generowałby komunikat - "wypadanie mieszanki cylinder X"." - pytanie, czy "wypadanie mieszanki" na jednym z 4 cylindrów dawałoby w rezultacie objaw kompletnego odcinania silnika na 1-2 sec? Więcej sensu miałaby chwilowa praca silnika na 3 z 4 garów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jak "sika" pompa podczas zmiany filtra. Nie mniej, zastanawiam się czy udział pompy ma tutaj logiczny sens. W końcu odcina go na biegach 2-3, może kilka raz na 4, a jednocześnie lecąc 200km/h, gdzie pobór paliwa jest dużo większy, nic takiego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, cewek oraz tego, czy w gniazdach cewek (w głowicy) jest sucho (a może być wilgoć lub olej). 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Też mi to przyszło do głowy. Ostatni właściciel zmieniał olej przed sprzedażą i patrząc na szybko na silnik po zdjęciu pokrywy, widziałem czysty świeży olej który musiał się rozlać przy wlewaniu i wlać w gniazdo/gniazda świec.

 

Co prawda zazwyczaj przy takim czymś silnik przerywa bardziej spontanicznie i chaotycznie, ale na pewno to sprawdzę.

 

Dam znać jutro czy któryś zabieg rozwiązał problem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola, usunięcie ;

- zaśniedziałych; styków, pinów, kostek, wtyczek ,

- stan czujników przy pedałach,

- świece i cewki muszą być czyste i suche,

- stanu izolacji przy cewkach, świecach, oraz czystość ich gniazd,

2 godziny temu, SzybkiSzymon napisał:

Podczas sprawdzania auta przy zakupie na kompie znalezli błąd "wypadanie mieszanki cylinder 1",

Należy pozamieniać miejscami cewki, wtryski.

Cylinder nr1 - to cylinder od skrzyni.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dzisiaj świece, gniazda suche.

Zamieniłem cewkę 1 i 2 miejscami.

Filtra paliwa nie zmieniłem bo... nie ma go ;) widocznie u mnie jest tylko ten zintegrowany z pompą (zostawię to na dalsze wymiany w razie braku rezultatów).

 

Po zmianie definitywnie zniknął problem nr. 2 i nie pojawił się ani na chwilę.

Niestety, problem nr. 1 nadal występuje, aczkolwiek trochę inaczej. Odcięło mi go dzisiaj z 4x, za każdym razem jednak po trochę dłuższym czasie od wciśnięcia na max. gazu i zdecydowanie samo szarpnięcie jest delikatniejsze. 3 z 4 odcięć były na 6tce, przy prędkości 150+ i obrotach poniżej 2000rpm.  Zdecydowanie coś uległo zmianie po zamianie cewek miejscami.

 

Myślę, że następny krok to sprawdzenie czy błąd "wypadanie mieszanki" przeniósł się na cylinder 2 - znajomy ma jakis patent USB/OBD2 - czy jest jakiś program który pozwoli mi to zweryfikować samodzielnie?  Wtedy rozwiązanie powinno być już klarowne - kulejąca cewka.

 

Dzięki! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, SzybkiSzymon napisał:

Zmieniłem dzisiaj świece, gniazda suche.

Zamieniłem cewkę 1 i 2 miejscami.

 

11 godzin temu, SzybkiSzymon napisał:

Niestety, problem nr. 1 nadal występuje, aczkolwiek trochę inaczej.

Odcięło mi go dzisiaj z 4 x, za każdym razem jednak po trochę dłuższym czasie od wciśnięcia na max. gazu

i zdecydowanie samo szarpnięcie jest delikatniejsze.

 Wskazywało by to na konieczność usunięcia zaśniedziałych ; styków, pinów, kostek, wtyczek, 

 Warto zerknąć na ;

   - parametry pracy pierwszej i drugiej sondy w układzie wydechowym,

   - zaworu recyrkulacji par paliwa,

   - stanu wtrysków i ich wtyczek, ( ciśnienia ),

   - stanu przepustnicy i jej oringów .

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to 2.0 turbo to do tego co podałem wcześniej należy dołączyć jeszcze wtyczki cewek, które w tym silniku padają jak muchy. Można kupić je od zwykłej dwulitrówki albo po prostu nowe, np ze znanego portalu aukcyjnego.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Pytanie do @SzybkiSzymon 

W opisie masz silnik 170 konny z turbiną, a w rzeczywistości?

W rzeczywistosci - cholera wie. Dlubane byly wtryski (sa od RSa) i sterownik. Teoretycznie 200km. Zdecydowanie jezdzi jak 200 (przesiadłem się z bmw 2.8 193km w lekkiej gołej budzie i megi wydaje się zbierać zauważalnie lepiej), nie mniej na rolkach jeszcze nie bylem (pojade jak ogarne to przerywanie ;) ).

 

55 minut temu, meganecoupe02 napisał:

Jeżeli to 2.0 turbo to do tego co podałem wcześniej należy dołączyć jeszcze wtyczki cewek, które w tym silniku padają jak muchy. Można kupić je od zwykłej dwulitrówki albo po prostu nowe, np ze znanego portalu aukcyjnego.

Akurat ta jedna wtyka (od 1 cyl) wyglada najlepiej, blaszki eleganckie, nie wiem co by sie tutaj moglo zepsuc :( Przelecialem tez wtyczke wtryskiwacza contact cleanerem, ale wszystko wyglada ladnie.

 

Sprawdzilem z samego rana na kompie sytuacje po zamianie cewek miejscami - nadal problem na 1 cyl.

 

Mam namiar na jakiegos magika eletronika od renault - bede sie konsuktowal, moze cos wymysli...

 

edit: Przegoniłem auto okrutnie wracając do domu, po czyszczeniu wtyczek wtryskiwacza jak narazie bez objawów.

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, SzybkiSzymon napisał:

Sprawdziłem na kompie sytuacje po zamianie cewek miejscami - nadal problem na 1 cyl.

 

Czyli raczej kwestia wtryskiwacza lub jego zasilania,

Warto sprawdzić czy wtryskiwacz jest z tej samej serii co pozostałe, 

Zamiana wtrysku miejscami określi czy błąd wędruje za wtryskiwaczem, czy pozostaje w tym samym miejscu,

Wtryskiwacze czyści się ultradźwiękami. 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2019 o 18:55, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

Pojeżdżę trochę jutro (nie ma to jak parę wolnych dni na ogarnięcie samochodu ;) ) i jeśli problem się powtórzy, zamienię wtryskiwacze miejscami.

Sama wtyczka wtryskiwacza wyglądała wzorowo, na stykach wtryskiwacza cyl. 1 był delikatny biały osad (utlenienie?) nim go nie wyczyściłem - może to było winne.

Gościu, który czytał mi błędy stwierdził, że ostatnio miał klienta z tym problemem i winny był właśnie wtryskiwacz.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!