Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak koła zapasowego / zestawu naprawczego koła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

Swoje auto już przedstawiłem a tutaj chciałbym zapytać o brakujące u mnie wyposażenie. W kupionym przeze mnie aucie (Megane Grandtour III ph I) nie ma ani koła zapasowego ani żadnego zestawu naprawczego. Pod podłogą bagażnika mam tylko taką plastikową wanienkę z nagwintowanym kołkiem i pokrętłem do tego. 
Dekoder VIN w moim przypadku pokazuje tak:
Emergency spare wheel RSNORM

 

Czy to oznacza pełnowymiarowe koło zapasowe (jaki jest jego rozmiar?) czy zestaw naprawczy? 

Czy oprócz tego koła są jeszcze jakieś styropiany / wypełnienia? 

Z góry dziękuję za pomoc (zdjęcia bardzo mile widziane). 

Edytowane przez tex00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pit-men napisał:

X

dziękuję za odpowiedź. Lewarek i akcesoria już znalazłem, teraz pytanie o rozmiar koła zapasowego. Czy jest jakiś standard w Megane? Ja mam dwa komplety kół - 17 i 15, co wkładali jako zapas?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pbet napisał:

x

 

dzięki za info. Czy w tej wanience jak masz przykręconą oponę są jeszcze nad nią jakieś plastiki/styropiany czy już tylko wykładzina bagażnika?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tex00 napisał:

Ja mam dwa komplety kół - 17 i 15

to musisz kupić 2 zapasówki bo jak kupisz 15 cali a zmienisz na 17 cali to ni w ząb zapas nie będzie pasować. Po założeniu ESP będzie wariować nie mówiąć już o ASR (o ile systemy posiadasz) a ABS będzie przy każdym hamowaniu (o ile w ogóle będzie szło jechać z różnymi kołami na osi). Chyba że używasz jednego kpl felg to kupujesz taki jak masz + opona rozmiaru jaki posiadasz na feldzie co w tym trudnego ?. Nie wiem czy 17'' ci wejdzie do wnęki koła zapasowego. Ja w corsie też zmieniałem z zestawu naprawczego na koło i kupiłem felgę + opona jakisz szrot (to tylko zapas), w cenie 120 zł 3 lata temu ;D (felga nowa oryginalna z opla).

 

Aha jak masz alufelgi założone to do stalówek porzebujesz inne śruby do kół bez ruchomego kołnierza (teoretycznie bo normalnie wszystko pasuje ale zwykłe śruby niby niszczą otwory przy dokręcaniu) - tak jest przynajmniej w oryginalnym zestawie jak auto miałeś na alusach a zapas na stalówce.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, onomatopeja napisał:

to musisz kupić 2 zapasówki bo jak kupisz 15 cali a zmienisz na 17 cali to ni w ząb zapas nie będzie pasować

Nie przesadzajmy. Jeśli zapas ma być tylko na dojazd do wulkanizacji to może kupić 1 rozmiar i dojedzie. Wolniej ale dojedzie. Jeśli chciałby zmienić koło i wulkanizacji nie szukać to może i owszem byłby to dobry pomysł ale "do pierwszej wulkanizacji" nie widzę sensu.

205/55/R16 średnica 631.9 mm, a obwód: 1984,2 mm

195/65/R15 średnica 634.5 mm, a obwód: 1992,3 mm

Różnica w obwodzie to niecały 1 cm, a na wysokość 2,6 mm. Nie powinno być problemów.

29 minut temu, onomatopeja napisał:

Aha jak masz alufelgi założone to do stalówek porzebujesz inne śruby do kół bez ruchomego kołnierza (teoretycznie bo normalnie wszystko pasuje ale zwykłe śruby niby niszczą otwory przy dokręcaniu) - tak jest przynajmniej w oryginalnym zestawie jak auto miałeś na alusach a zapas na stalówce.

Zdania są w tej sprawie podzielone.

7 godzin temu, tex00 napisał:

dzięki za info. Czy w tej wanience jak masz przykręconą oponę są jeszcze nad nią jakieś plastiki/styropiany czy już tylko wykładzina bagażnika?

Jak będzie okazja to może zrobię zdjęcie. Nie jeżdżę tym autem na co dzień.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, onomatopeja napisał:

to musisz kupić 2 zapasówki bo jak kupisz 15 cali a zmienisz na 17 cali to ni w ząb zapas nie będzie pasować. Po założeniu ESP będzie wariować nie mówiąć już o ASR (o ile systemy posiadasz) a ABS będzie przy każdym hamowaniu (o ile w ogóle będzie szło jechać z różnymi kołami na osi). Chyba że używasz jednego kpl felg to kupujesz taki jak masz + opona rozmiaru jaki posiadasz na feldzie co w tym trudnego ?. Nie wiem czy 17'' ci wejdzie do wnęki koła zapasowego. Ja w corsie też zmieniałem z zestawu naprawczego na koło i kupiłem felgę + opona jakisz szrot (to tylko zapas), w cenie 120 zł 3 lata temu ;D (felga nowa oryginalna z opla).

 

Aha jak masz alufelgi założone to do stalówek porzebujesz inne śruby do kół bez ruchomego kołnierza (teoretycznie bo normalnie wszystko pasuje ale zwykłe śruby niby niszczą otwory przy dokręcaniu) - tak jest przynajmniej w oryginalnym zestawie jak auto miałeś na alusach a zapas na stalówce.

 

Ale się rozpędziłeś z tym straszeniem ;)

 

Przecież średnica felgi nie ma wpływu na średnice całego koła ;) regulujesz to profilem opony jak ładnie @pbet

Opisał. 

Z własnego podwórka. Mam oryginalne 17 a zapas 15. Śruby te same i jest tak jak chciała fabryka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedzi. Drugi komplet śrub mam, właśnie z tym kołnierzem. Prośba o to zdjęcie wnęki.

Czy koło zapasowe jest takie?

 

I jeszcze jedno - czy w standardowym wyposażeniu znajduje się trójkąt ostrzegawczy?

Edytowane przez tex00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu ktoś wyjął przy odsprzedaży auta i tyle. A czepiasz się trójkąta jakby to była podstawa samochodu. Kupiłeś używany i się z tym licz po prostu. Nikt nie sprzedaje pełnego wyposażenia bo zazwyczaj przekłada sobie do nowego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym trójkątem to prawda. Sam korzystam z trójkąta "przechodniego", który miałem w swoim pierwszym aucie. W żadnym kolejnym kupionym samochodzie go nie było, więc przekładam sobie swój, a potem sprzedaję bez niego ;) Zresztą z gaśnicą też tak robię.

Z kołem zapasowym @tex00 to nie wiem, czy warto tyle dawać. Używaną felgę stalową kupisz za kilka dyszek, pojedziesz do pierwszego lepszego wulkanizatora i za 3 dyszki dostaniesz jakąś oponę z odzysku do tego. Wulkanizatorzy często nawet felgi mają za grosze, a jak nie to na szrocie dostaniesz. Oczywiście to moje zdanie, nie dałbym 250 zł za zapas, jak w tej ofercie co podesłałeś.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dreq02 napisał:

może po prostu ktoś wyjął przy odsprzedaży auta i tyle. A czepiasz się trójkąta jakby to była podstawa samochodu. Kupiłeś używany i się z tym licz po prostu. Nikt nie sprzedaje pełnego wyposażenia bo zazwyczaj przekłada sobie do nowego samochodu. 

Nie czepiam się po prostu pytam o wyposażenie które mogło być w samochodzie. Niemniej dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć komplet ale taki prawdziwy to kamizelka odblaskowa, gaśnica, trójkąt, podnośnik, klucz do kół, apteczka, rękawiczki, zestaw zapasowych żarówek, śrubokręt z T30, zestaw zapasowych bezpieczników, latarka.

Podkreśliłem Ci wyposażenie obowiązkowe. W zestawie z autem powinien być jeszcze podnośnik i klucz oraz koło/zestaw naprawczy. Reszta wg własnej inwencji. Na gaśnicę i trójkąt mam taki oryginalny pokrowiec mocowany na rzepy do wykładziny w bagażniku.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamizelkę odblaskową w sumie uznaję, jako wyposażenie obowiązkowe. Choć nie trzeba jej posiadać w aucie, to jednak jak coś nawali na drodze po zmroku w terenie niezabudowanym, to automatycznie nie można z tego auta wyjść bez ubrania jej na siebie :) Człowiek staje się wtedy pieszym i podlega obowiązkowi posiadania czegoś odblaskowego na sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!