Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na wolnych obrotach


ksiac_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli nie tylko ja tak mam coraz bardziej się obawiam że ten typ tak ma ! Zastanawiałem się nawet nad wymianą poduszek ale mechanicy mówili mi że są w idealnym stanie takie naprawianie metodą prób i błędów ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że ten tyk tak mieć nie powinien ale nie wiem. Podjadę do mechanika i zobaczymy czy coś wymyśli. PS. Macie kogoś kumatego we Wrocławiu co ogarnia francuską myśl techniczną?

W załączniku jakieś podstawy odczytane adapterem na bluetooth i telefonem. Może ktoś coś wymyśli.

Screenshot_20190506-164752.jpg

Screenshot_20190506-164807.jpg

Screenshot_20190506-164837.jpg

Screenshot_20190506-164901.jpg

Screenshot_20190506-164923.jpg

Screenshot_20190506-164936.jpg

Screenshot_20190506-164958.jpg

Screenshot_20190506-165008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten jest doskonale znany z niezbyt dobrej kultury pracy i tyle, stara konstrukcja, nie ma co oczekiwać cudów. Drgania na jałowym to faktycznie pojęcie względne i nie będę wchodził w dyskusję, ale osobiście podejrzewam, że pod tym kątem macie wszystko OK.

A że auta dziś drogie to lepsze? Naszpikowane różnymi dziwnymi gadżecikami elektronicznymi, i tyle, pod kątem jakości wykonania jest coraz gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, ten typ tak ma, od czasu do czasu na postoju buja całą budą. Żona mówi że przesadzam. U kumpla w clio jest to samo. U brata w Megane 3 2015 ten sam silnik i jest to samo. Coś za coś przynajmniej się nie psuje :) Mam seicento które ma 19 lat 92tyś przebiegu org. zawieszenie sprzęgło itd.. tylko bębny z tyłu robiłem i  silnik ma większą kulturę na jałowym.

Edytowane przez Zajaczek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Zajaczek87 napisał:

Mam seicento które ma 19 lat 92tyś przebiegu org. zawieszenie sprzęgło itd.. tylko bębny z tyłu robiłem i  silnik ma większą kulturę na jałowym.

No właśnie u mnie w 19 letnim lanosie też silnik miał większą kulturę i dlatego się dziwię że w renówce tak jest :) Może rzeczywiście jest tak jak piszecie że te silniki już tak mają na jałowym ! Ja mam akurat ten 100 konny silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ksiac_2005 1.6 8V w Megane I to dopiero klepał jak diesel, w 16-zaworowych jednostkach jest i tak o niebo lepiej :D Jak miałem tamto auto to nie raz spotkałem się z pytaniem, czy diesel pod maską ;P

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha Ha ładne jaja! Miejmy nadzieję że odpłaci się za to bezawaryjnością ! Kupiłem to auto właśnie ze względu na silnik bo jeszcze stara i prosta konstrukcja a tak to wszędzie już te turbo wsadzają a że ma taki mankament to trzeba będzie z tym żyć! 

Niemniej jednak jak komuś udało by się wyeliminować ten mankament z drganiami niech da znać !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry,

Czy na wolnych obrotach mruga podsufitka i światła do jazdy dziennej?

Jaki silnik posiadają Państwo? Kod silnika jaki jest? Czy silnik posiada koło zmiennych faz rozrządu?

Czy badanie spalin było wykonane?

 

Posiadam już ponad rok Megane 3 z 2012 z silnikiem 1,6 16V K4MP848 bez koła zmiennych faz rozrządu i nie mogę dojść dlaczego silnik nadmiernie drga na wolnych obrotach.

Poza tym nic się nie dzieje. Odpala ładnie, spalanie PB i LPG jest ok, moc jest, oleju nic nie bierze. Tylko to denerwujące drganie oraz czasem zdarzy mu się zgasnąć. 

To co udało mi się ustalić to wolne obroty są za niskie i następuje "wachlowanie obrotami" (komputer robi duże korekty dawki paliwa podczas pracy na wolnych w pozostałym zakresie wszystko ok. . Niestety są sterowane komputerem a w tej wersji komputera nie można ustawić wolnych obrotów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, qubas napisał:

Odpala ładnie, spalanie PB i LPG jest ok, moc jest, oleju nic nie bierze.

Tylko to denerwujące drganie oraz czasem zdarzy mu się zgasnąć. 

 Niestety ( obroty biegu jałowego ) są sterowane komputerem a w tej wersji komputera nie można ustawić wolnych obrotów. 

1/ Obroty biegu jałowego ustala komputer na podstawie sygnałów, które zbiera z czujników silnika,

2/ Niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, komputer silnika oblicza mierząc ;

      a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą map sensora,
      b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

      c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału, ( wałka rozrządu )

      d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda,

3/ Najczęstszą przyczyną problemów z wolnymi obrotami to ;

   A/ zaśniedziałe styki ;

       - przeczyścić wszelkie styki elektrycznych silnika ;

           ecu, upc, map sensor, czujnik temperatury płynu, sondy lambda, czujników położenia wału i wałka,

   B/ nie fachowy montaż /obsługa instalacji LPG. Najlepszym rozwiązaniem jest ;

           1/ zakręceniem zaworu na butli z gazem,

           2/ zatankowanie paliwa do pełna na sprawdzonej stacji ;

                 a/ przy obecnych upałach, jazda na rezerwie prowadzi do problemów z wolnymi obrotami,

          3/  jazda ok 100 km na samej benzynie, na wysokich obrotach,

  C/ kontrola szczelności instalacji oparów benzyny,

  D/ niewłaściwe opory w układzie dolotowym silnika;

      a/ wymianę filtra powietrza,

      b/ wymianę świec na beru, oraz zapewnij odstęp elektrod 0,7 mm, ( kontrola stanu świec starych),

      c/ świece i cewki muszą być suche i czyste,

     d/ przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie szczelności jego montażu,

   F/ cdn...jak te zabiegi nie pomogą 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej Wszystkim. 

W związki z tymi wibracjsmi na biegu jałowym bo dodam że siedzialem w dwóch innych megankach 3 z silnikiem 1.6 16v i wszystkie drgały na jałowym jak moja. Więc chyba ten tyl tak ma. Ale niepokoi mnie coś jeszcze... Bo o ile niska kulturę pracy na jałowym mogę mu jeszcze wybaczyć to zauważam też że przy jeździe przy prędkościach obrotowych silnika od 2 tyś wyczuwam wibracje o bardzo wysokiej częstotliwości ale dość delikatne. I jak jadę np 90 km/h mam około 2.5 tys obrotów na 6 biegu bo czuje to na kierownicy, fotelu i pedale gazu. Jest o o tyle dziwne uczucie że po godzinnej jeździe czuje jakby mi nogi drętwiały :/ myślałem że może koła ale jak rozpedze się do 140 i wcisne sprzęgło albo wyłączne całkowicie silnik to wszystkie wibracje ustają i jedzie się fantastycznie :d

 

Też tak macie? 

 

A wracając do wibracji na jałowym. U mnie wciąż występują ale dopiero się wszystko trzęsie jak dodam delikatnie gazu i utrzymuje obroty w okolicy 1250. wtedy wdy jest najgorzej :(

 

Pozdrawiam wszystkich. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sarna1 napisał:

Przecież to jeden z najtańszych kompaktów. Czego ty wymagasz od taniego, francuskiego auta ? 
Megane ma być tanie w zakupie i eksploatacji :)  

Chcesz komfort i brak drgań - kup BMW1 lub Lexusa CT200h.

 

Dzięki :) Co my byśmy zrobili bez Twojego wsparcia? :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sarna1 napisał:

Przecież to jeden z najtańszych kompaktów. Czego ty wymagasz od taniego, francuskiego auta ? 
Megane ma być tanie w zakupie i eksploatacji :)  

Chcesz komfort i brak drgań - kup BMW1 lub Lexusa CT200h.

Panie jak to jest tanie auto w eksploatacji to ja jestem święty wymieniłem komplet klocki tarcze przód tył 1500 zł gdzie kolega w toyocie auris zapłacił za wszystko 900 zł ! jak byś chciał uszczelnić pokrywę zaworów to musisz zabulić też ładne pieniążki bo trzeba wymienić przynajmniej pasek rozrządu na serwisie liczą za to 3000 zł  nie wierzyłem i specjalnie dzwoniłem żeby się upewnić jak mi o tym kolega powiedział ! 

14 godzin temu, MarcinP87 napisał:

Hej Wszystkim. 

W związki z tymi wibracjsmi na biegu jałowym bo dodam że siedzialem w dwóch innych megankach 3 z silnikiem 1.6 16v i wszystkie drgały na jałowym jak moja. Więc chyba ten tyl tak ma. Ale niepokoi mnie coś jeszcze... Bo o ile niska kulturę pracy na jałowym mogę mu jeszcze wybaczyć to zauważam też że przy jeździe przy prędkościach obrotowych silnika od 2 tyś wyczuwam wibracje o bardzo wysokiej częstotliwości ale dość delikatne. I jak jadę np 90 km/h mam około 2.5 tys obrotów na 6 biegu bo czuje to na kierownicy, fotelu i pedale gazu. Jest o o tyle dziwne uczucie że po godzinnej jeździe czuje jakby mi nogi drętwiały :/ myślałem że może koła ale jak rozpedze się do 140 i wcisne sprzęgło albo wyłączne całkowicie silnik to wszystkie wibracje ustają i jedzie się fantastycznie :d

 

Też tak macie? 

 

A wracając do wibracji na jałowym. U mnie wciąż występują ale dopiero się wszystko trzęsie jak dodam delikatnie gazu i utrzymuje obroty w okolicy 1250. wtedy wdy jest najgorzej :(

 

Pozdrawiam wszystkich. 

 

U mnie jak dodam gazu i obroty są koło 1000 to nic się nie trzęsie i nie wibruje, poniżej wyczuwalne są wibrację , przy 90 km na godzinę jeździ się u mnie najprzyjemniej tym autem nic nie wibruje  auto płynie ! zastanawiam się jak ty masz ze stopniowaną tą skrzynię że przy 90 km na godzinę masz na 6 biegu 2500  obrotów ja tyle mam przy tej prędkości na 5 ( dodam że skrzynie mam 5 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!